یک روز در میان نامه فراهان

بیماری های قلبی-عروقی، سبب مرگ های بسیاری است و محققان برای کاهش خطر این سنخ مصیبت ها، روش های مختلفی پیشنهاد می دهند. اخیرا محققان در بررسی های خویشتن بوسیله فواید آب گوجه فرنگی بخاطر سلامت بیرونی جای پا برده اند. این تیم تحقیقاتی شاهد کاهش فشار خون و سطح کلسترول درون افرادی که آب گوجه فرنگی استعمال می کنند هم بوده اند اما اثر آب گوجه فرنگی روی کاهش کلسترول و فشار خون هنوز کاملا اثبات نشده است. داخل ادامه، در این مبنا توضیحات بیشتری نمایش شده است.

حتما بخوانید:ضربان قلب نرمال افراد داخل سنین متنوع چگونه است؟ علل گرفتگی رگ قلب یا آترواسکلروز، علائم، نمره و درمان آنطرز تهیه دونات رژیمی خانگی؛ مناسب برای اشتی بیرونی فواید آب گوجه فرنگی

بیشتر مردم بخاطر پیشگیری از بلای ناگهانی های قلبی-عروقی اقداماتی مانند ترک سیگار ارتکاب می دهند. اما برخی از عوامل مانند پشته روبیدن سن، خارج از کنترل است و بخاطر سالم نگهداشتن رگ های خونی باید روش های دیگری به کار سرما. بنابراین پیدا کردن وضع هایی برای کاهش خطر ابتلا بوسیله مصیبت های قلبی-عروقی بخاطر جوامعی که جمعیت آن درون حال پیر شدن است، اهمیت دارد.

تغذیه برای سلامتی طاسی بدن که بیرونی یکی از مقدر شدن های آن است، بیش حیاتی است. اخیرا محققان بخاطر کشف کردن روشی آسان و ارزان ارج برای مراقبت از قلب و حفظ مصونیت آن، آب گوجه فرنگی بدون نمک را بررسی کرده اند.

این بررسی نشان داد، گوجه فرنگی حاوی گوناگون ترکیبات فعال از دید بیولوژیکی، مانند کارتنوئید، ویتامین A، کلسیم و گاما آمینوبوتیریک اسید است که در حفظ کردن اشتی روانشناختی افراد و اشتی فیریکی آنها از جمله، پیشگیری از بیماری های سابق-عروقی نقش مهمی دارد. مصیبت تصلب شرایین



مهم ترین بیماری قلبی-عروقی، تصلب شرایین است و زمانی به وجود می آید که درون رگ های خونی، پلاک های فیبری-چربی جمع می شود. با گذشت زمان این پلاک ها، شیرهدار نم شده و رگ های خونی را باریک می کنند.

وقتی لایه درون رگی عصب های خونی کبود شدگی ببیند، بی نظیر بوسیله مصیبت تصلب شرایین، مبتلا می شود. دلایل مختلفی از جمله، فشار خون بالا، دیابت و مقدار بالای روغن خون، به این لایه صدمه می زند.

چنانچه بتوان این عوامل را کنترل کرد، می توان تا حد زیادی از خطر ابتلا به تصلب شرایین و مصیبت های دیگر قلبی-عروقی دور ماند.

محققان این بررسی، تو تحقیقات گذشته خود در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسیده بودند که اشامیدن آب گوجه فرنگی بدون نمک بوسیله مدت ۸ هفته، از قیمت تری گلیسیرید در خون زنان میانسال می کاهد. تری گلیسیرید، نوعی روغن است که ارج بالای آن در رگ های خونی موجب ابتلای فرد به بیماری تصلب شرایین می شود. ۱ فنجان آب گوجه فرنگی داخل روز

بوسیله طور کلی ۱۸۴ مرد و ۲۹۷ زن در این بررسی مشارکت کردند. آنها به مدت یک سال، هر روز هرقدر که می خواستند به آب گوجه فرنگی بی نمک دسترسی داشتند و داوطلبان شرکت کننده روزانه به طور متوسط، ۲۱۵ میلی متر، معادل اندک از یک فنجان، آب گوجه فرنگی مصرف کردند.

محققان داخل ابتدای جستار و پایان آن، یکسری از موارد از یکسره فشار خون، سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون و نیز گلوکز ناشتای پلاسما (قند خون ناشتا) داوطلبان را اندازه گیری کردند.

آنها همچنین اطلاعات مربوط به ۹۴ داوطلب که به پرفشاری خون مبتلا بودند یا تو وعده قبل از آن صبر داشتند، را معاینه کردند. البته باید گفت، فشار خون رفعت برای تشخیص مصیبت پرفشاری خون کافی نیست.

فشار خون افراد همدستی کننده داخل این تحقیق، پس از یک سال استفاده آب گوجه فرنگی، به طور چشمگیری کاهش نشان داد و متوسط ضیق خون سیستولیک آنها از ۱۴۱,۲ به ۱۳۷ میلی متر جیوه رسید. همچنین متوسط تنگ کردن خون دیاستولیک از ۸۳,۳ تا ۸۰,۹ میلی متر جیوه پایین آمد.

بنابر هدایت های انجمن قلب آمریکا، این تبدیل در فشار خون می تواند وضعیت پرفشاری خون افراد شرکت کننده تو وارسی را که در مرحله ۲ قرار داشت، به جنین ۱ بازگرداند و تنگ کردن خون آنها را در وزن بهتری قرار دهد.

این اثرات در هر دو جنس زن و مرد در سنین متنوع مساوی بود. عدم واکنش آب گوجه فرنگی روی گلوکز یا رطوبت گلیسیرید



این محققان تو به خشکی امدن بررسی فواید آب گوجه فرنگی روی گشایش بلای ناگهانی های قلبی-عروقی، متابولیسم گلوکز در ۶۲ داوطلب را که بوسیله بلای ناگهانی عدم طاقت گلوکز تداوی نشده مشغول بودند، اندوه بررسی کردند. مصرف آب گوجه فرنگی داخل این افراد بهبود چندانی نشان نداد.

۱۲۷ نفر از افراد این گروه هم بوسیله مشکل ناهنجاری لیپید داخل خون مبتلا بودند. مصرف آب گوجه فرنگی در در مقدار تری گلیسیرید یا لیپوپروتئین پرچگالی خواه کلسترول «خوب» این افراد بی قراری تغییری ابداع نکرد.

با اینحال، محققان دانا کاهش بسیاری در مقدار لیپوپروتئین کم چگالی یا کلسترول «زشت» این داوطلبان آزمایش شدند. کلسترول زشت یکی از عوامل ایجاد تصلب شرایین است.

بنیانی تر از همه، محققان با کاربرد از پرسشنامه، سبک زندگی داوطلبان را زیر دیدن داشتند و بیدار شدند که سبک زندگی این افراد در یک سالی که زیر نظر بودند، آنقدر تبدیل نداشته که بتواند چنین اثرات نوع دوستی روی آنها بگذارد. ویژگی های مهم این تحقیق

این استفهام با محدودیت های مهمی روبه رو بوده است. به دلیل تخصیص کم منابع مالی، تعداد کمی از داوطلبان درون آن شریک داشتند. تو واقع بررسی های مربوط به ضیق خون، فقط روی ۹۴ نفر انجام شده است.

همچنین باید گفت که همگی مشارکت کنندگان درون جستجو از شهروندان ژاپن و شهر کیوریاما بودند. بنابراین نتایج این بررسی مقدور است روی پری یا نژادهای دیگر مردم فرق داشته باشد.

داخل ضمن محققان به ضابطه های رژیم غذایی داوطلبان دسترسی نداشتند. گاهی اوقات مقدور است وقتی شرکت کننده ای یک فنجان آب گوجه فرنگی استعمال کند، دیگر بوسیله سراغ خوراکی حاضری دیگری که معمولا چندان سالم نیستند، نرود. بنابراین حذف این خوراکی می تواند موجب گشایش سلامتی آن فرد شده باشد و ضرورتا به آب گوجه فرنگی ارتباطی نداشته باشد.

مشکل دیگر این تحقیق این بود که فقط نیمی از داوطلبان باهم اتحاد کردن کننده در تحقیق، پرسشنامه مربوط بوسیله تغییرات مربوط به سبک زندگی خود در شروع و پایان تفحص را پر کرده بودند. مسلما داخل یک اطراف ۱۲ ماهه، سبک زندگی برخی از افراد، مثل ورزش کردن و غذای مصرفی شان، تغییراتی علامت می دهد.

البته این معاینه تنها تحقیق روی اثر محصولات گوجه فرنگی تو کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی محو. به طور شهید محققان دیگر پس از اجرا یک بررسی فراتحلیل از ۲۱ تحقیق، بوسیله نتیجه والا رسیدند:

بنابر شواهد موجود تو مورد اثرات محصولات گوجه فرنگی روی عوامل خطر مربوط به بلای ناگهانی های قلبی-عروقی، مشخص شده است که افزایش مصرف این محصولات می تواند در کاهش لیپید خون و همچنین فشار خون موثر باشد و روی عملکرد اندوتلیال عروقی اثر مثبت بگذارد. اندوتلیال، نوعی سیتوکین با ساختار پروتئینی است که داخل رشد و ایجاد عصب های جدید مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش است.

فواید آب گوجه فرنگی روی مصونیت قلب و عروق کاملا اثبات شده است. اما این بررسی باید تکرار شود تا از فواید آن روی کاهش تنگ کردن و نیز کاهش چربی خون هم مطمئن شویم. داخل ادامه بخوانید: چالش سلامت قلب درون ۷ روز؛ ۷ گام برای حفظ اشتی قلب
  • ۹۸/۰۴/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی