یک روز در میان نامه فراهان

وسترن دیجیتال از مدتی پیش هارد درایوهایی می سازد که از فناوری پیشرفته ی EAMRا (Energy Associated Magnetic Recording  بوسیله معنای بایگانی مغناطیسی با یکروز گیری از انرژی) یکروز می گیرند و به همین دلیل یک روال و گردن از بیشتر سازندگان هارد درایو جلو بوده است. EAMR که بوسیله صورت عام توسط وسترن دیجیتال توسعه داده شده است، به اراده افزایش ظرفیت و توانایی هارد درایو مورد کاربرد قرار می گیرد.

پیش پر حرارت درون ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) بود که وسترن دیجیتال فرایند معامله تجاری HDD-های این‎چنینی را آغاز کرد. تا به امروز وسترن دیجیتال بیش از یک میلیون هارد درایو ۱۶، ۱۸ و ۲۰ ترابایتی EAMR را به مرحله ی تولید رسانده است. بوسیله علاوه هارد درایو ۲۰ ترابایتی وسترن دیجیتال صلاحیت های لازم را از یکی از مشتریان مشارکت دریافت کرده و به همین برهان وسترن دیجیتال فرایند ابتیاع تجاری آن را آغاز کرده است.

هارد درایوهای خانواده ی EAMR وسترن دیجیتال درحال حاضر شامل سه ظرفیت ۱۶، ۱۸ و ۲۰ ترابایتی هستند؛ مدل های ۱۶ و ۱۸ ترابایتی از فناوری CMRا (Conventional Magnetic Recording بوسیله انتزاعی ضبط مغناطیسی سنتی) کاربرد می کنند و به طور خاص برای طیف وسیعی از وظایف کاریِ نیازمند به حافظه ی ذخیره سازیِ متجاوز تولید شده اند.

ازطرفی هارد درایو ۲۰ ترابایتی داریم که با اشتهار تمام Ultrastar DC HC650 20 TB HDD شناخته می شود. Ultrastar DC HC650 20 TB HDD به فناوری SMRا (Shingled Magnetic Recording به معنی ضبط مغناطیسی پوششی) متکی است. هارد درایو ۲۰ ترابایتی وسترن دیجیتال بخاطر وظایف کاری بسیار بزرگ که به نوشتن متواتر داد ها نیازمند هستند تولید شده است.

تمامی هارد درایوهایی که از آن ها گفتیم به خشکی امدن پایه ی نسل ششم پلتفرم HelioSeal تولید شده اند و این یعنی دارای مدل سازی ۹ دیسکی (Platter) هستند، داخل بخش فوقانی و پایینی موتوری با سرعت ۷۲۰۰ دور درون دقیقه (RPM) دارند و از کنترل کننده ی مرکزی سه بار ای (Triple-Stage Actuator) بهره می برند. هارد درایوهای EAMR وسترن دیجیتال پهلو پایه ی طایفه ششم HelioSeal تولید شده اند و مدل سازی ۹ دیسکی دارند

از آن جایی که تمامی هارد درایوهای EAMR وسترن دیجیتال بخاطر وظایفی که درون آن ها از چند درایو مصرف می شود تولید شده اند، مهیا به برخی بهبودهای خاص هستند تا بیشتر متناسب اتکاباشند و عملکردی مداوم و بدون وقفه نمایش دهند. از بین شماری از بهبودهای تک مذاکره می توانیم به عقده ی بالایی و پایینی دیسک، حسگرهای RVFF و حسگرهای تشخیص رطوبت اشاره کنیم.

این درایوهای وسترن دیجیتال دارای ۲٫۵ میلیون MTBF (میانگین زمان بین انحطاط فطری و خرابی خراج از مشکل دار شدن قطعه ای خاص درون هارددیسک) هستند و با کفالت پنج ساله ی محدود به بازار عرضه می شوند. 

وسترن دیجیتال برخلاف سیگیت (Seagate)، هارد درایو ۱۶ ترابایتی بر پایه ی فناوری PMRا (Perpendicular Magnetic Recording به معنای ضبط مغناطیسی عمودی) تولید نکرد؛ بنابر این مشتریان وسترن دیجیتال ترغیب شدند برای دیتاسنتر و دسکتاپ و سیستم های مستخدم و سیاق ذخیره سازی متصل بوسیله شبکه (NAS) و سیستم های نظارتی سراغ استفاده از جدیدترین HDD-های ۱۶ و ۱۸ ترابایتی بروند. وسترن دیجیتال می گوید افزایش تولید هاردهای سری EAMR با سرعت زیاد ردیابی می شود و این سرعت از سرعت تولید خاندان های قبل بیشتر است.

دیوید گوئکلر، مدیرعامل وسترن دیجیتال، در این مبنا می گوید: «من مفتخرم اعلام کنم که ما موفق شده ایم بوسیله هدف مان یعنی تولید بیش از یک میلیون درایو مجهز به فناوری EAMR مشت روشن کنیم. ما درون حال مشاهده ی استقبال متجاوز خوب از مشتریان هستیم و در تلاشیم ظرفیت تولیدمان را افزایش دهیم. تاکنون تقریبا ۱۰۰ آزمایش کیفیت سنجی را به ایفا رسانده ایم و داخل حال همکاری با یکی از شرکت های بزرگ حوزه ی ابری هستیم و ۱۲۵ آزمایش کیفیت سنجی دیگر همچنین در دست رفتار داریم که محتوی دو همدستی مبصر دیگر در حوزه ی ابری می شوند. بخاطر پیشرفت های به دست آمده قلق زده هستیم و انتظار داریم از هارد درایو ۱۸ ترابایتی استقبال چشم گیری به انجام بیاید.» مقاله های مرتبط:تولیدکنندگان HDD درصدد تاسیس و عرضه هاردهایی با حجم ۲۴ ترابایت تا سال ۲۰۲۲ هستندوسترن دیجیتال اولین درایوهای EAMR را با ظرفیت های ۱۶ و ۱۸ ترابایت نمایش کرد

فرایند کیفیت سنجی هارد درایوهای CMR ماه ها طول می کشد و همین موضوع باعث می شود وسترن دیجیتال برای معامله یک میلیون واحد از جدیدترین HDD-ها بوسیله زمان نیاز داشته باشد. وسترن دیجیتال هفته ی گذشته تأیید کرد فرایند عرضه ی Ultrastar DC HC650 20 TB را پس از قاهر بودن آزمایش کیفیت سنجی در دراپ باکس (Dropbox) آغاز کرده است.

دراپ باکس یکی از شریک هایی است که از مدت ها پیش از درایو SMR استفاده می درنگ و یکی از پا بر جا ترین کاربرد کنندگان این فناوری محسوب می شود. به همین دلیل، تعجبی نیست که دراپ باکس اولین شرکت دنیا برای استفاده از Ultrastar DC HC650 20 TB باشد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی این شناسایی دارید؟بیشتر بخوانید:کارت حافظه سامسونگ مخصوص شرایط شاداب معرفی شدبا هارد درایو اکسترنال AC632 اپیسر آشنا شویددرایوهای SSD پرسرعت SN850 وسترن دیجیتال معرفی شدندبیلد اینسایدر جدید ویندوز ۱۰ قابلیت تشخیص فنا SSD داردتولیدکنندگان HDD درصدد پیدایش و نمایش هاردهایی با ظرفیت ۲۴ ترابایت تا سال ۲۰۲۲ هستند
  • ۹۹/۰۸/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی