یک روز در میان نامه فراهان

۱۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

متشابه هر اولاد از کنسول های خانگی، شاید بتوان عمده ترین ویژگی های پلتفرمی جدید را تو فناوری های نوآورانه ی به کاررفته در آن تلخیص کرد. ایکس باکس سری ایکس بوسیله عنوان جدیدترین کنسول بازی مایکروسافت در ماه نوامبر سال سیال میلادی بوسیله بازار ارائه می شود و علاوه بر میزبانی از بستر قدرتمند سخت افزاری خویشتن جهت توسعه ی بازی های دودمان جدید، نبوغ ها و فناوری های جدیدی را به همراه خواهد داشت. حال، ردموندی ها در نشست اخیر خویشتن شرایطی را فراهم کرده اند که بخشی بیشتر با تکنولوژی های استفاده شده داخل ایکس باکس سری ایکس آشنا شویم.



جف اندروز (Jeff Andrews) از مهندسان کامپیوتر شرکت مایکروسافت و مارک گروسمن (Mark Grossman)، معمار بزرگ پردازنده های گرافیکی این شرکت، داخل میتینگ Hot Chips توضیحاتی را در خصوص فناوری به کار رفته درون ساختار ایکس باکس سری ایکس با مخاطبان بوسیله ابونمان گذاشتند. یکی از مسائل عمده ای که تو این نشست بررسی شد، فناوری Ray Tracing خواه رهگیری پرتو در جهیز های جدید ردموندی ها بود؛ ویژگی که یکی از موردانتظارترین قابلیت های نسل جدید کنسول های ورزش به شمار می جوی.





مهندسان مایکروسافت در این پروگرام اعلام کردند که ایکس باکس سری ایکس قادر بوسیله عرضه ی حداکثر ۳۸۰ گیگا ری -باکس (Giga ray-box) و ۹۵ گیگا ری-ترایانگل (Giga ray-triangle) تو ثانیه است که البته باتوجه بوسیله اینکه این واحدها توسط سازندگان ایجاد می شود، نمی استعداد به طور مستقیم آن ها را با موارد دیگری مقایسه کرد. ردموندی ها در ادامه اعتراف داشتند که سرعت عملکرد این کنسول در هنگام کاربرد از ری -تریسینگ ۳ تا ۱۰ برابر اضافه یافته است.





در ادامه جزئیاتی از فناوری Machine Learning خواه درس ماشین منتشر شده که بوسیله بهبود عملکرد هوش ساختگی در تنظیم رزولوشن و ارتقای عملکرد سیستم اشاره دارد. درکنار موارد ذکرشده، جزئیات بیشتری از فن شناسی VRS یا Variable Rate Shading در کنسول خانگی دودمان مربوط باینده ردموندی ها عرضه شده که به منظور گشایش عملکرد دستگاه، امکان واگذاری وظایف مربوط بوسیله نمایش جلوه های بصری بازی را به قسمت های خاصی از سیستم فراهم می درنگ. چنین امری موجب می شود تا ایکس باکس سری ایکس، خود را از بروز مشکلات متعددی که نسخه های مختلف ایکس باکس وان با آن مواجه بودند، ایمن سازد.مقاله های مرتبط:مایکروسافت از هویدا جدید داشبورد ایکس باکس سری ایکس خود رونمایی کرداولین تصویر عمومی از فاحش Xbox Series X قبل از عرضه رسمی را تماشا کنید

در پایان بوسیله جزئیات تکمیلی موارد فوق و شماری دیگر از نبوغ ها و مشخصات متخصص کنسول جدید مایکروسافت پرداخته شده که تو تصاویر بالا، قابل مشاهده است. جامع وارن، سردبیر سایت The Verge، اخیرا با گستردن توییت جدیدی به مقایسه سخت افزاری ایکس باکس سری ایکس با ایکس باکس سری اس پرداخته بود. با رجوع به مقاله های مرتبط می توانید به اطلاعات بیشتری تو این خصوص دست جلوه گر کنید.بیشتر بخوانید:آموزش نصب مجدد فورتنایت روی آیفون پس از حذف بازی از اپ استورکیبورد بی سیم متاخر مایکروسافت دکمه ای برای ایموجی ها داردمشخصات ایکس باکس سری اس مایکروسافت فاش شداپل هزاران بازی را از اپ استور چین حذف کرده استتصاویری از کالبدشکافی سرفیس دوئو مایکروسافت منتشر شد
«کامپیوترSGHAROOOONSGHAROOOON بعدی شما، کامپیوتر نیست»؛ با نگاهی به ورق ی آیپد پرو در وب سایت اپل، پیش از هرچیز دیگری با این عبارت مواجه خواهید شد که در گوهر رمز ای کنایه وار به اختلاف نظر بی پایان موجود بر سر ماهیت آیپد به شمار می آید: شماره ای تبلت گران قیمت اپل را جایگزینی مدرن برای لپ تاپ های امروزی می دانند؛ درحالی که عده ای دیگر چنین جایگاهی برای آن متصور نیستند.

پیش تر در معاینه آیپد پرو ۲۰۱۸، این تبلت را محصولی قدرتمند دانستیم که سیستم عامل iOS نمی تواند تمام پتانسیلش را به فرمان گیرد؛ اما واقعیت آن است که اپل سال گذشته با پرده برداری از iPadOS نخستین شلنگ را برای بخشیدن ماهیتی رها به آیپد برداشت؛ سیستم عاملی که مدیریت پنجره ها و وب گردی با آیپد را به دنیای دسکتاپ نزدیک تر می کند. 

اپل امسال نسل چهارم آیپد پرو را با ارتقا زیاد قلیل سخت وسایل روانه ی بازار کرد؛ محصولی که به رخ پیش تصور با به روزرسانی iPadOS 13.4 همراه بود و به لطف آن، امکان استفاده از ترک پد ها را نیز دراختیار کاربر می گذاشت؛ قابلیتی که روی کاغذ، آیپد پرو را یک قدم دیگر به دنیای لپ تاپ ها نزدیک زیرفون می سازد.

آیا آیپد پرو ۲۰۲۰ یک کامپیوتر است؟ آیا این محصول را می توان جایگزینی برای لپ تاپ ها دانست؟ در دنباله با بررسی زومیت همراه باشید.

تبلت آیپد پرو ۲۰۲۰ اپل از سوی فروشگاه آی تی آیتم برای بررسی دراختیار زومیت فراغت اندوهناک است.طراحی و کیفیت ساخت

اپل سال ۲۰۱۸ با وحی گرفتن از زبان نقشه کشی مدرن آیفون، آیپد پرو را والا تیغ جراحی برد و نسل ثالث این تبلت را با ظاهری مسحورکننده روانه ی بازار کرد. بازطراحی آیپد پرو بوسیله مهندسان اپل اجازه داد تا از ابعاد فیزیکی هر دو مدل آیپد پرو بکاهند و حتی بر قطر نمایشگر استاندارد کوچک تر ۰٫۵ اینچ بیافزایند. اپل در زبان طراحی اولاد چهارم تبلت محبوبش، صرف رویت از جایگزینی دوربین تکی با ماژولی سه گانه گانه، هیچ تغییر ظاهری دیگری به بود نیاورد و بهار امسال (۱۸ مارس ۲۰۲۰) با همان زبان نقشه کشی جذاب گذشته پرده برداشت. پس وسیله ی شگفتی زدودن که ما در مطالعه آیپد پرو ۲۰۲۰، توصیفی قرین وارسی سلسله گذشته را بیاوریم!

با کاهش ضخامت حاشیه نویسی های گرداگرد نمایشگر و حذف کلید Home از آیپد پرو، ژست های حرکتی آیفون به دنیای تبلت های اپل همچنین متد یافتند و حسگر اثر انگشت نیز جای خود را به ماژول تشخیص چهره ی Face ID عدالت. خوشبختانه با توجه بوسیله ماهیت تبلت ها و لزوم وجود اندکی حاشیه دوروبر صفحه نمایش برای سهولت کار با آن ها، از بریدگی نمایشگر درون آیپد پرو 2020 خبری ازاله و دورتادور صفحه عرضه را حاشیه ی مشکی و باریکی در انحصار خود دارد. بدین ترتیب، کاربر برعکس آنچه غم اکنون در دنیای گوشی های هوشمند رواج دارد، هیچ مانعی بر سر غوطه وری درون محتوای بصری پیش رویش نخواهد دید.

ابعاد بزرگ تبلت ها باعث می شود انتخاب نسبت تصویر صحیح تو مرحله ی مدل سازی ازلحاظ ارگونومی و سهولت کار با آن ها به امری حیاتی دگرگونی شود. درحالی که محصولاتی همچون گلکسی تب S7 پلاس و مدیاپد پرو، باتوجه بوسیله نسبت ۱۶:۱۰ نمایشگرشان، تجربه ی کاربری چندان جالبی را در حالت پرتره نمایش نمی دهند، نسبت تصویر ۴:۳ آیپد پرو ۲۰۲۰ برای این کاربری ایدئال به دیدن می رسد؛ هرچند که ما نسخه ی ۱۱ اینچی آیپد پرو را زیاد ارگونومیک برنده از نسخه ی ۱۲٫۹ اینچی می دانیم. نگه داری مداوم تبلت ۱۲٫۹ اینچی و ۶۴۱ گرمی اپل درون دست، حداقل بخاطر نگارنده ی بررسی کمی خسته کننده بود. 

اختلاف های ظاهری تبار ثالث و چهارم آیپد پرو با مقیاس کلاسیک به نمایشگر کم حاشیه نویسی ی آن ها محدود نمی شود؛ چراکه طراحان اپل لبه های انحنادار و تراشه خورده ی استاندارد ۲۰۱۷ را کنار گذاشته و طراحی جدیدی با سطوح تخت و زوایای گونیایی و گوشه های گِردتر را روی آیپد پرو 2018 و 2020 اجرا کرده اند؛ مؤلفه هایی که نمودار آیفون ۵ را داخل ذهنمان تداعی می کنند. گذشته از کلمه نقشه کشی جدید، نسل سوم و چهارم آیپد پرو یک میلی متر باریک تر از قبل هستند و ضخامتشان تنها ۵٫۹ میلی متر است.

گذشته از دلربایی بصری اصطلاح طراحی متاخر آیپد پرو، نباید از آسیب پذیری احتمالی دستگاه براثر ضخامت ۵٫۹ میلی متری اش چشم پوشی کرد. صرف کردن نظر از انتشار ویدئوهایی که خمش ساده و ناجور شکستن آسان آیپد پرو را نشان می دهند، داخل تجسس آیپد پرو ۲۰۲۰ مسبوق شدیم که استوار شبیه طایفه سوم، حین مصرف از قلم یا کارکردن با خود تبلت، نمایشگر بوسیله صورت محسوس به در فرومی جوی.برای دستگاه قابل حملی با نمایشگر بزرگ، قرارگیری کلیدها داخل محلی بهترین با دسترسی آسان شکوه فراوانی دارد. خوشبختانه مفتاح های کنترل حجم ندا و On/Off آیپد پرو به زیبایی گوشه ی بالایی از لبه ی راست و گوشه ی سمت عبث از لبه ی بالای مایه (در حالت عمودی) را اشغال کرده اند و مشابه هر دستگاه اپلی دیگری، فشردن آن ها بازخورد لذت قدری به همراه دارد. بدین نظم چه داخل حالت پرتره، چه در حالت افقی، دسترسی بوسیله کلیدها مشکل ساز نخواهد وجود. لبه ی سمت راست آیپد پرو علاوه پهلو کلیدهای کنترل صدا، از اتصال مغناطیسی قلم اپل پنسل و درگاه سیم کارت (در نسخه ی LTE آیپد پرو) میزبانی می کند.

اسپیکرهای چهارکاناله ی آیپد پرو همانند گذشته، به قیافه دوبه دو درون لبه ی بالا و پایین آن قرار گرفته اند. متأسفانه نوع چینش اسپیکرها به اسلوب ای است که حین استفاده از تبلت درون حالت افقی، روی دو اسپیکر با دست پوشیده می شود. مهندسان کوپرتینو پنج میکروفون را همچنین با چینشی دوتایی و سه تکی بوسیله نظم در لبه ی بالای آیپد پرو، لبه ی سمت چپ، کنار دوربین سلفی و پهلو دوربین اصلی آن جای داده اند تا در تشخیص صدای محیطی نیز عملکرد مناسبی داشته باشد.

استفاده از سطوح تخت و زوایای گونیایی داخل نمای پشتی محصول نیز دنباله دارد، این نما عزب قسمتی است که دستگاه را از نسخه ی ۲۰۱۸ متمایز می سازد؛ جایی که دوربین دوگانه، ماژول سه بعدی LiDAR و فلش LED چهارگانه ای را تو سرتیز ی مربعی شکل و برآمده ای، روی سطح خود دارد، درست مانند آنچه با قوم ی آیفون ۱۱ / ۱۱ پرو تجربه کرده ایم. برآمدگی کلکسیون ی دوربین آیپد پرو ۲۰۲۰ ضخامت نسبتا یدکی دارد؛ اما به لطف ابعاد ارشد تبلت، استفاده از آن روی میز مشکلی به بود نمی آورد. در بخش میانی، سیب گازخورده ی دوست داشتنی و شفاف اپل خودنمایی می یواش و در نیمه ی پایینی نیز، می توان برند iPad و پین های همراهی کیبورد را مشاهده کرد.سطوح اورنگ و طراحی مکعبی آیپد پروی نسل سومین و چهارم ارگونومی و راحتی هم سطحی را با طراحی انحنادار و لبه های تراشه زده ی نسخه ی کلاسیک نمی دهند؛ اما نظام و دلربایی آن ها به حدی است که کاملا می استعداد از این موضوع چشم پوشی کرد و افت نسبی قرار کار با آیپد را به دست فراموشی سپرد. توجه داشته باشید علاوه بر آنکه تن ی فلزی iPad Pro 12.9 حس فوق العاده ای بوسیله کاربر منتقل می کند، برخلاف آیفون های لوزی ای اپل، دربرابر جذب لک و اثرانگشت مقاومت بیش بیشتری از خود نشان می دهد؛ هرچند که وسعت نمایشگر و استعداد بسیار بالای آن داخل جذب اثر انگشت، تا حدود اضافی از شادی مان می کاهد.

مستقر مانند نسل گذشته، اپل آیپد پرو ۲۰۲۰ را نیز تنها تو دو رنگ نقره ای و خاکستری روانه ی بازار می کند. درضمن همانند قبل، از معترف IP برای مقاومت دربرابر آب و گردوغبار خبری نیست؛ بنابراین چنانچه جزو معدود افرادی هستید که توانایی مالی بخاطر خرید این مایه گران قیمت را دارید، در نگه داری از آن باید خیلی مداقه کنید.نمایشگر و اسپیکر

حساسیت مقدماتی ی نمایشگر آیپد پرو ۲۰۲۰ تفاوت بزرگی با آیپد پرو ۲۰۱۸ ندارد و هنوز به همان چشم ربایی نسل گذشته است. نمایشگر ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو تقریبا ۸۵.۴ درصد بسرنوشت شوم دچار کردن جلویی تبلت را پوشانده است و باتوجه بوسیله نسبت ۴ به ۳ خویشتن مساحت زیادی را ارائه می کند؛ همان نعوظ که بارها اشاره کردیم این نسبت تصویر شاید بهترین گزینه بخاطر دیدن ویدئو نباشد اما برای طیف وسیعی از کاربری ها از یکسره طراحی، کتاب خوانی، وب گردی و ... برجسته و کم ارزش است.

اپل هنوز بوسیله کاربرد ی ناچیز عیب از پنل IPS LCD درون آیپدها پروها ادامه می دهد و با قابلیت ProMotion برای به روزرسانی شمایل ۱۲۰ هرتزی حسی را در تبلت ارائه می نرم که پیش از این داخل کمتر تبلتی مشابه آن را تجربه کرده ایم؛ البته سامسونگ همچنین با گلکسی تب اس ۷ پلاس با نمایشگر اولد و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتزی رقیبی تازه لمحه محسوب می شود. آیپد پرو ۱۲.۹ و ۱۱ قادر به انتظام خودکار (جاهل قابل تغییر توسط کاربر) تناوب بوسیله روزرسانی تمثال بین ۲۴ تا ۱۲۰ هرتز است و هرگاه نیاز باشد آن را فعال می کند.



تعداد اپلیکیشن ها و بازی های پشتیبانی کننده از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتز در حال افزایش است اما کامل اپلیکیشن های اپل به صورت پیش تخیل از این فرکانس پشتیبانی می کنند. اسکرول های متجاوز یواش و دریافتن گویا بودن سوگ تو سیستم عامل و همچنین القای دریافتن بازخورد سریع تر به لمس کاربر (ارج ۱۲۰ هرتزی ثبت لمس) تجربه ی کیف بخشی از فقره کردن با تبلت ارائه می درنگ. رزولوشن ۲۷۳۲ داخل ۲۰۴۸ پیکسل با تراکم ۲۶۴ پیکسل درون هر اینچ برای بور ای متعادل تبلت از چشم کاملا کافی است و تصاویر بسیار شارپ به نظر می رسند. از رویت زاویه دید آیپد پرو در بین بهترین ها راحتی می گیرد اما رقبای اولد هنوز داخل این بخش بی رقیب هستند.

برضد نسل قبل که حالت تنظیم خودکار روشنایی تأثیر در اعداد ثبت شده نداشت شاهد افزایش ۱۵۰ نیتی تو این حالت هستیم. روشنایی نمایشگر در زمان استفاده از الگوی ۵۰ و ۱۰۰ درصدی به ترتیب به ۵۶۷ و ۵۷۶ نیت می رسد و با گزینه تنظیم خودکار اعداد ۷۲۰ و ۷۳۰ منظور زیبنده دستیابی هستند که بخاطر یک تبلت با پنل LCD عالی محسوب می شود. رنگ مشکی اندکی پدیدار خیس از سلاله گذشته نمایش داده می شود اما هنوز الگویی برای دیگر سازندگان محسوب می شود. کنتراست عالی ۷۵۷ عملکرد خوب آیپد پرو در این پاره را کامل می نرم.عملکرد نمایشگر محصولات بالاردهمحصول / پارامترهاحداقل روشناییحداکثر روشنایی دستیحداکثر سو خودکارنسبت کنتراست Nativeخطای طعم جزیی میانگینسفیدمشکیسفیدمشکیسفیدحالت پیش فرضدقیق ترین حالتآیپد پرو ۱۲٫۹ ۲۰۲۰۲.۶۰.۶۵۵۶۷۰.۹۳۷۲۰۸۷۲۲.۱۲.۱آیپد پرو ۱۱ ۲۰۱۸۲.۱۰.۵۸۵۱۰۰.۵۸۵۱۳۸۷۹۲.۲۲.۲پی ۴۰ پرو۲.۶۰۵۸۰۰۶۳۰∞۲.۷۲.۶ (Normal)گلکسی اس ۲۰۲۰۵۹۵۰۱۲۰۵∞۵.۳۳.۳ (Natural)گلکسی اس ۲۰ پلاس۱.۹۰۶۰۴۰۱۱۷۲∞۵.۲۳.۳ (Natural)گلکسی اس ۲۰ اولترا۱.۹۰۵۸۰۰۱۱۵۰∞۵.۳۳ (Natural)ال جی ۸ اس۳.۷۵۰۴۶۵۰۵۵۲∞۲.۶۲ (Cinema)شیائومی می ۹تی پرو۲.۹۰۷۲۰۰۹۴۰∞۴.۹۱.۶ (Standard)بلک شارک ۲ پرو۲.۹۰۶۷۰۰۹۸۰∞۴۲.۳ (Standard)آیفون ۱۱ پرو مکس۲.۲۰۱۱۳۰۰۱۱۳۰∞۱.۲۱.۲آیفون ۱۱ پرو۲.۱۰۱۰۲۴۰۱۰۲۴∞۱.۲۱.۲گلکسی نوت ۱۰ پلاس۲.۱۰۶۴۰۰۱۲۵۵∞۴.۹۲.۸ (Natural)وان پلاس ۷ پرو۲.۳۰۶۴۵۰۹۸۴∞۳ ۱.۲ (Natural)شیائومی می ۹۲.۹۰۶۷۰۰۸۰۲∞۳.۳۱.۸ (Standard)هواوی پی ۳۰ پرو۱.۷۰۶۱۰۰۷۴۸∞۷.۲۲.۶ (Normal)گلکسی اس ۱۰ پلاس۲.۲۰۶۲۰۰۱۱۲۵∞۴.۷۳ (Natural)آیفون XS Max۲.۴۰۹۴۰۰۹۴۰∞۱.۹۱.۹* تمامی نتایج بوسیله دست آمده مولود از آزمایش های زومیت در وضعیت مستوی آزمایشگاهی است.

درحالی که این کنتراست و پشتیبانی از فضای رنگی DCI P3 برای نمایش محتوای HDR مناسب به رویت می رسد اما خبری از پشتیبانی رسمی از HDR10 و دیگر استانداردها در این نمایشگر نیست. روشنایی حداقل پنل ۲.۶ و درون بازه ی کسب تشخیص خوب در بررسی ما قرار دارد که در ترکیب با True Tone استفاده از تبلت در فضاهای تاریک را ساده تیز کرده است. قابلیت True Tone با پیمانه گیری دمای رنگ جزیی تلالو هوا تصویری با تعادل رنگی عموما گرم ارائه می درنگ تا چشمان شما کمتر دستخوش خستگی شوند.

اپل اجازه ی تغییر فضای رنگی توسط کاربر را نمی دهد و فرایند تفویض فضای رنگی همانند آیفون ها به عارض خودکار باتوجه به محتوا انجام می شود؛ به همین برهان ما قادر به انجام تست ها در فضای رنگی فراخ نبودیم. دمای رنگ سفید متعادل و طراوت مناسب رنگ ها درکنار کالیبره شدن دقیق با خطای میانگین ۲.۱ درون فضای sRGB از جمله محدودیت های نمایشگر آیپد پرو محسوب می شود. که فعال بودن نبوغ True Tone باعث افزایش خطای ارائه رنگ ها می شود.

آیپد پرو ۲۰۲۰ نظیر نسل های گذشته از چهار اسپیکر محتوی دو توییتر و دو ووفر بهره می سرما که به رخ دوبه دو درون طرفین دستگاه قرار گرفته اند. تبلت متاخر اپل بسته بوسیله حالتی که مایه را دردست می گیرید، به صورت خودکار کانال های استریو را جابه مکان می بطی ء تا بدین ترتیب، کانال های چپ و راست صدای استریو به درستی پخش شود.

همان طورکه از دستگاهی با برند اپل انتظار می رود، آیپد پرو متاخر خروجی صدای شگفت انگیزی دارد. حداکثر حجم صدای خروجی برای محصولی در ابعاد آیپد زیاد مفت است و به راحتی می تواند فضای اتاقی کوچک را پوشش دهد. علاوه بر انفراد های یادشده، حتی در بیشترین ظرفیت صدا نیز نمی توان اثری از اعوجاج یا نویز درون صدای خروجی یافت.

کاربران آیپد پرو با قبیله سوم دستگاه از نعمت جک هدفون بی روزی شدند و این شرایط تو دودمان جدید نیز ادامه دارد؛ بدین ترتیب راهکاری جز استعمال از دانگل جک ۳.۵ میلی متری بوسیله USB-C خواه هدفون های بلوتوث دردسترس نخواهد بود. معتقدیم وجود جک ۳.۵ میلی متری برای دستگاهی که با عنوان «جایگزینی برای لپ تاپ ها» از آن یاد می شود، بسیار ضروری است؛ به خاص آنکه علاقه مندان موسیقی و آهنگ سازها ازجمله مخاطبان بالقوه ی آیپد پرو بوسیله شمار می آیند.دوربین و Face ID

تخیل می کنیم شما نیز با ما حزن دیدن باشید که عکاسی با تبلتی ۱۲٫۹ اینچی، اتفاق چندان رایجی نیست؛ با این حال قبیله چهارم آیپد پرو زمان حال پهلو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واید از یک ماژول اولتراواید نیز روزی می برد. دوربین اصلی همانند نسل پیشین از حسگر ۱۲ مگاپیکسلیِ 1/3 اینچی با پیکسل های ۱٫۲۲ میکرومتر، لنز f/1.8 و فوکوس خودکار تشخیص فاز یکروز می برد؛ درحالی که ماژول اولترواید از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و راسته دید ۱۲۵ منصب ای کمک می گیرد. آیپد پرو اکنون امکان فیلم برداری 4K با مقدار ۶۰ فریم برثانیه و ویدئوی صحنه هسته ی 1080p با نرخ ۲۴۰ فریم برثانیه ای را دراختیار کاربر می گذارد.مسلما کیفیت عکس های آیپد پرو ۲۰۲۰ بوسیله پای بهترین های دنیای گوشی های هوشمند نمی رسد؛ اما برای مواقع ضروری و عکاسی گهگاه، عملکرد آن راضی کننده است. تبلت گران قیمت اپل براساس امتحان ی قبلی ما، در بن ی عکاسی از اسناد همچنین بهتر از سرفیس پرو ۷ می تواند عمل کند. 

دوربین سلفی آیپد پرو ۲۰۲۰ که در لبه ی بالایی نمایشگر (در حالت عمودی) قرار دارد، درست متشابه نسل گذشته از حسگر ۷ مگاپیکسلی با لنز f/2.2 بهره می سرما و به لطف فناوری TrueDepth امکان ثبت عکس هایی با جلوه بوکه را نیز برای کاربر فراهم می بطی ء. خروجی عکس های این دوربین در شرایط نوری مناسب، در سطح معقولی ارزیابی می شود. درضمن، دوربین جلو در شرایط نوری ناتوان از نمایشگر به عنوان فلش استعمال می بطی ء.

اپل با آیپد پرو ۲۰۱۸ سیستم نمره چهره ی Face ID را همچنین وارد دنیای تبلت های حرفه ای خود کرد و داخل دودمان متاخر نیز استفاده از مصرف از این فناوری را دنباله می دهد. ماژول فیس آیدی و سازوکار آن با آنچه پیش از این درون آیفون تجربه کردیم، تفاوت چندانی ندارد و از فرایند مشابهی برای رجیسترکردن چهره ی شخص ازطریق رشتن پرتوهای مادون قرمز و بازکردن قفل دستگاه مصرف می یواش. بااین حال قابلیت جدید این سیستم تو iPad Pro، امکان شناسایی چهره ی کاربر در هر دو علت گیری افقی و عمودی است. متأسفانه دم استفاده از تبلت در حالت افقی، انگشت شست کاربر روی حسگرها را می پوشاند؛ بنابراین، دستگاه از کاربر می خواهد برای احراز هویت، انگشتش را از روی دوربین بردارد.

ماژول سه گانه مربوط باینده LiDAR یکی از وجوه تمایز اصلی آیپد پرو ۲۰۲۰ با قبیله پیشین است؛ ماژولی که به کمک پرتاب آرایه ای از پرتوها به سمت سوژه، بور ی وسیله را با آن می سنجد. اپل با اضافه کردن LiDAR به آیپد پرو تلاش دارد دقت و سرعت پیاده سازی جلوه های واقعیت افزوده را تکثیر دهد. پیش تیز دستگاه های اپل برای پیاده سازی این جلوه ها از تحلیل داده های حاصل از دوربین بوسیله کمک درایت تقلبی دستیار می گرفت. نتیجه ی بوسیله کارگیری چنین راهکاری، تکثیر استعمال باتری و کاهش دقت به اختصاص در فضا های تاریک و سوژه هایی با فام یکسان با پس زمینه خواهد بود.



حال بوسیله کمک ماژول LiDAR آیپد پرو ۲۰۲۰ به روش محسوسی در اپ هایی همچون Measure یا ورزش Angry Birds، سطوح را زننده تر و باریک بین برنده تشخیص می دهد؛ هرچند که کماکان در هوا های تاریک کنجکاو نیست. صرف دیدن از تکثیر دقت و سرعت پیاده سازی جلوه های واقعیت افزوده، عقیده داریم که این ویژگی بخاطر یکسره کاربران کم شکوه است و نمی تواند دلیل قانع کننده و معقولی بخاطر گزینش آیپد پرو ۲۰۲۰ و ترجیح آن به مقیاس پیشین باشد. تبلت اپل از ماژول قدرتمند LiDAR خود حتی برای ثبت عکس های پرتره نیز کمک نمی گیرد و دوربین پشتی قابلیت ثبت این طور عکس هایی را ندارد!نرم افزار و رابط کاربری

یک سال و نیم پیش، زمانی که آیپد پرو ۲۰۱۸ با جهیز عامل iOS 12 بوسیله فروش می رسید، این تبلت قدرتمند را بوسیله سان عقابی گرفتار تو قفس محدودیت های iOS دانستیم. اپل برای پررنگ تر کردن مرز میان آیفون و آیپد، سال گذشته هم زمان با iOS 13، نسخه ای ارتقا یافته از جهیز عامل موبایلش را با معروفیت iPadOS معرفی کرد؛ نسخه ای که بوسیله لطف قابلیت هایی همچون چندوظیفگی بهبودیافته، مدیریت فایل با قابلیت پشتیبانی از ذهن های جانبی و پیوند به سیستم های پول اعانه گذاری، وب دایره وار در کلاس دسکتاپ و پشتیبانی از ترک پد (با بوسیله روزرسانی iPadOS 13.4) هویت رها تری به آیپد می بخشد.مقاله های مرتبط:معاینه iPadOS 13

ما پیش تر درون مقاله ای تمامیت بوسیله معاینه iPadOS 13 پرداخته ایم؛ بنابراین در متن پیش رو صرفا به اشاره ای گذرا به قابلیت های آن کفایت می کنیم. غصه حالا آیپد پرو ۲۰۲۰ به رخساره پیش تخیل با iPadOS 13.4 بوسیله فروش می رسد؛ نسخه ای که علاوه پهلو فردی های پایه ی iPadOS 13 توان کلیدی پشتیبانی از ماوس و صرفنظر پد را برای نخستین وعده دراختیار کاربران آیپد راحتی می دهد.

اپل همراه با آیپد پرو ۲۰۲۰ کیبورد Magic را همچنین با برچسب قیمتی ۲۹۹ و ۳۴۹ دلاری به نظام بخاطر معیار های ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ معرفی کرد. کیبورد جدید آیپد پرو بوسیله لطف کلیدهای مبتنی بر مکانیزم آشنای قیچی و زین پد خود تجربه ای امتحان ی استفاده از تبلت اپل را به لپ تاپ ها نزدیک می نرم. متأسفانه زومیت Magic Keyboard را برای بررسی دراختیار نداشت؛ اما با توجه به پشتیبانی iPadOS 13.4 از ماوس و ترک پد اکسترنال، تجربه ی استفاده از این ابزارها تو دنیای آیپد پرو را با شما به اشتراک می گذارد.

برضد آنچه از دنیای کامپیوترهای مرسوم سراغ داریم، نشانگر ماوس یا صرفنظر پد تو آیپد به جای پیکان، موسسه ی کوچکی است که بوسیله محض نزدیک شدن بوسیله هر آیکون، موقت شکلش را به خویشتن می گیرد. اگرچه این تجربه برای کسانی که با کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ های متداول اخت شده اند، کمی غریبه است، در فضای لمسی iPadOS سادگی بیشتری را بوسیله ارمغان می آورد و پس از مدت کوتاهی می استعداد به آن عادت کرد.

تیم توسعه ی iPadOS دستورها و ژست های حرکتی کوچکتر را بخاطر زین پدها یا ماوس های همواره به آیپد پرو تو دیدن گرفته اند:بازگشت به صفحه ی هوم: سوایپ بوسیله بلندی با ژست حرکتی سه گانه انگشتیصفحه های اپ های اخیر: سوایپ به اوج و مکث با ژست حرکتی سه انگشتیجابه جایی بین اپ ها: سوایپ سه انگشتی بوسیله سمت راستکلیک راست برای عرضه منوهای Context: لمس زین پد با دو انگشتداک: حرکت نشانگر ماوس به سمت لبه ی پایین نمایشگر و عبور از آنکنترل سنتر: کلیک روی نوار شرایط در گوشه ی جانب حق نمایشگراعلانیه ها: کلیک روی نوار وضعیت تو گوشه ی جانب چپ نمایشگرمتأسفانه ما در زومیت امکان بررسی ژست های حرکتی سازگار با صرفنظر پدها را نداشتیم.

اپل در رویداد WWDC 2020 نسخه ی iPadOS 14 را بخاطر تبلت های خویشتن شناساندن کرد که غم اینک نسخه ی بتای آن دردسترس راحتی دارد و ما همچنین به مهم ترین قابلیت ها و ویژگی های آن تو ویدئوی کوچکتر نگاهی داشته ایم. 

تماشا درون آپارات | تماشا در یوتیوب | تماشا در IGTV

شاید بتوان مهم ترین انفراد عام iPadOS 14 را Scribble یا تبدیل دستخط به متن دانست. بوسیله موجب این قابلیت می توان در مدخل های مختلف رابط کاربری سیستم عامل همچون مرورگر سافاری یا نوار نبض وجو از Apple Pencil بخاطر نوشتن استفاده کرد. امکان گزینش بخشی از دست نوشته یا پاک کردن آن با ژست های حرکتی قلم حیات دارد.

دقت Scribble تا حدود زیادی بوسیله دستخط کاربر تماس دارد و چنانچه شما نیز قرین ما در این زمینه چندان عملکرد درخشانی ندارید، احتمالا به ویژه در زبان های خاص نظیر Zoomit با تشخیص خبط Scribble مواجه می شوید! قابلیت های قلم محور iPadOS 14 عزب بوسیله تبدیل مشت خط به متن محدود نمی شود؛ نسخه ی جدید جهیز عامل آیپد می تواند شماره تلفن، آدرس، لینک یا آدرس ایمیل را مشت نوشته های کاربر تشخیص دهد و آن ها را به لینک های کلیک پذیر تبدیل سازد؛ امتیاز اَشکال، ویژگی دیگری است که به سبب آن می قابلیت مثلا پس از ترسیم یک دایره و سپس کمی مکث، آن را به یک دایره ی بی عیب بدل کرد.

نوار جست وجوی متشابه مک و جمع وجور شدن رابط کاربری سیری و تلفن، ویژگی عمده دیگر iPadOS 14 به شمار می آید؛ بدین نظم وقتی تماسی دریافت می کنید یا سوالی از سیری می پرسید، کل صفحه به اشغال اپلیکیشن های Phone و Siri درنمی آید و در معاوضه به زیبایی نوار کوچکی در لبه ی نمایشگر یا آیکون پویایی تو گوشه ی سمت عبث نمایشگر پدیدار می شود.

به روزرسانی تعدادی از اپ های پیش تصور مانند Photos، Music، Files، Notes و تقویم با قشری جدید، یکی دیگر از تغییرات iPadOS است. ترقی دهندگان اپل با اضافه کردن Sidebar (نوار ناوبری عمودی کناری) بوسیله اپلیکیشن های یادشده، علاوه بر آنکه حس وحالی مشابه به macOS به آن ها داده اند، امکان جابه جایی مرده زیرفون بین بخش های مختلف این اپلیکیشن ها را همچنین مجهز ساخته اند.

صرف کردن نظر از تغییرات متعدد iPadOS 14 ما تو بررسی پیش رو کماکان با مشکلات و محدودیت های شبیه نسخه ی گذشته مواجه بودیم که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم:فضا اپلیکیشن Files باگ های بسیاری دارد و هنوز هم گاهی لمحه کپی خواه جابه جایی فایل از امر می افتد؛ به طوری که ما برای کپی یک فایل ویدئویی چند صد مگابایتی از شبکه ی داخلی زومیت، پس از تلاش های نافرجام مکرر، عاقبت به اپلیکیشن Documents موجود درون اپ استور پناه بردیم.اگرچه مرورگر سافاری حالا به پشت ارائه ی تجربه ی مانند دسکتاپ، Favicon سایت ها را نیز در تب آن ها نشان می دهد؛ اما باز اندوه امکان دیدن کد منبع صحات و بهسازی شان را به کاربر نمی دهد؛ قابلیتی که برای تحریریه ی زومیت و افرادی نظیر توسعه دهندگان وب متجاوز ضروری است.iPadOS در یکسره مواقع کماکان اجازه ی میرور کردن نمایشگر آیپد روی نمایشگر دوم را می دهد و نمی قابلیت از قابلیت هایی مثل سیستم های عامل دسکتاپ نظیر Duplicate یا Extend کردن محتوا روی نمایشگر دوم بهره سرما.بازدهی و عملکرد

اپل در توصیف عملکرد آیپد پرو، عبارت «Faster than you can say PC» را بوسیله فرمان می برد و می گوید قبیله چهارم تبلت توانمندش به مدد پردازنده ی A12Z Bionic بسیاری از لپ تاپ های ویندوزی امروزی را از پیش رو برمی دارد و وظایفی همچون ویرایش ویدئوی 4K، طراحی سه مربوط باینده و واقعیت افزوده را بوسیله لطف واحد پردازش گرافیکی ۸ هسته ای خویشتن به نرمی ایفا می دهد. گفتگو های اپل روی کاغذ شگفت انگیز به نظر می رسد؛ ولی آیپد پرو ۲۰۲۰ در دنیای واقعی چه عملکردی به عرضه می گذارد؟ پیش از آغاز آزمایش های مختلف زومیت، به مشخصات فنی A12Z داخل برابر A12X نگاهی می اندازیم.مشخصات پردازنده های سری A A / اپلمشخصات پردازندهA12ZA12Xفرایند تولید۷ نانومتری FinFET۷ نانومتری FinFETمعماری۶۴ بیتی.ARMv8 3۶۴ بیتی.ARMv8 3CPUچهار هسته ی.۲ ۵ گیگاهرتزی
Vortex چهار هسته ی.۱ ۵۹ گیگاهرتزی Tempestچهار هسته ی.۲ ۵ گیگاهرتزی
Vortex چهار هسته ی.۱ ۵۹ گیگاهرتزی Tempestحافظه ی کش۱۲۸ کیلوبایت کش
L1 ۸ مگابایت کش L2۱۲۸ کیلوبایت کش
L1 ۸ مگابایت کش L2GPU۸ هسته ای با طراحی عام اپل۷ هسته ای با نقشه کشی اختصاصی اپلپشتیبانی از RAMLPDDR4XLPDDR4Xتعداد ترانزیستورها۱۰ میلیارد۱۰ میلیاردISPISP عام با عمق و جزئیات بیشترISP اختصاصی با عمق و جزئیات بیشترقابلیت های امنیتیFace IDFace IDNPU۸ هسته ای سلاله
دوم ۵ تریلیون عملیات برثانیه۸ هسته ای سراب
دوم ۵ تریلیون عملیات

برثانیه با نگاهی به مشخصات فنی بالا، می توان به تجنیس دو پردازنده ی A12Z و (A12X استاندارد ی به کاررفته در آیپد پرو) ۲۰۱۸ جای پا برد؛ در ذات براساس کالبدشکافی وب سایت TechInsights، دقیقا یک پردازنده هستند و تنها تفاوت آن ها بوسیله غیرفعال بودن یکی از هسته های GPU در میزان پیشین بازمی. گردد مهندسان اپل به جای توسعه ی نسخه ی قدرتمندترِ پردازنده ی A13 به کاررفته در خانواده ی آیفون ۱۱، صرفا به فعال سازی هسته ی یادشده بسنده کرده.

اند A12X و A12Z تنها پردازنده های اپل با CPU هشت هسته ای به شمار می آیند و این دستاورد با افزایش تعداد هسته های قدرتمند Vortex از دو هسته در A12 به چینشی چهارهسته ای حاصل شده. است واحد پردازش گرافیکی نیز بوسیله جای چهار هسته درون پردازنده ی A12 از هفت هسته در A12X بهره می. برد تبدیل بنیانی دیگر که تأثیر شگرفی بر عملکرد GPU می گذارد، بوسیله دوبرابرشدن پهنای رابط حافظه از ۶۴ بوسیله ۱۲۸ بیت بازمی.

گردد A12Z بوسیله لطف لیتوگرافی ۷ نانومتری، ۱۰ میلیارد ترانزیستور را در بطن خود دارد که افزایشی ۴۵ درصدی را درمقایسه با تعداد ترانزیستورهای A12 نشان می دهد؛ از سوی دیگر سواری پردازش عصبی هشت هسته ای این تراشه در هر لمحه می تواند ۵ تریلیون عملیات را انجام. دهد موتور پردازش عصبی A12Z و صدالبته A12X از دقت (چندگانه) Multiprecision پشتیبانی کرده و درون پردازش های مربوط بوسیله تدریس ماشین ارتکاب شهریه می.

یواش پردازنده ی آیپد پرو می تواند بدون نیاز به زمان بندی ایفا پردازش ها، هم زمان از ۸ شکننده پشتیبانی کند؛ البته، با افزایش تعداد تردها فرکانسِ بیشینه ی هریک از هسته ها کاهش می. یابد وب سایت Anandtech تناوب بیشینه ی هریک از هسته ها را داخل پردازش های یک تا هشت تردی آیپد پرو ۲۰۱۸ اندازه گیری کرده است که تفاوتی با مدل ۲۰۲۰ ندارد و جزئیات آن را داخل مسیل زیر مشاهده می:کنید فرکانس بیشینه ی هسته (ها) مگاهرتز در برابر تعداد تردهای پردازشیApple A12X۱۲۳۴۵۶۷۸Vortex 1۲۵۰۰۲۳۸۰۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵Vortex 2۲۳۸۰۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵Vortex 3۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵Vortex 4۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵۲۳۲۵Tempest 1۱۵۸۷۱۵۶۲۱۵۶۲۱۵۳۸Tempest 2۱۵۶۲۱۵۶۲۱۵۳۸Tempest 3۱۵۶۲۱۵۳۸Tempest&4۱۵۳۸;/lt&tbody;gt Apple A12۱۲۳۴۵۶۷۸Vortex----1۲۵۰۰۲۳۸۰۲۳۸۰۲۳۸۰۲۳۸۰۲۳۸۰ Vortex----2۲۳۸۰۲۳۸۰۲۳۸۰۲۳۸۰۲۳۸۰ Tempest----1۱۵۸۷۱۵۶۲۱۵۶۲۱۵۳۸ Tempest----2۱۵۶۲۱۵۶۲۱۵۳۸ Tempest----3۱۵۶۲۱۵۳۸ Tempest----

4۱۵۳۸ مجرا بالا علامت می دهد با فعال بودن طولانی هسته ها، بسامد بیشینه درون پردازنده ی / A12X A12Z و A12 بخاطر هسته های قدرتمند Vortex از ۲۵۰۰ مگاهرتز درون حالت مورد تردی بوسیله ترتیب به ۲۳۲۵ و ۲۳۸۰ مگاهرتز کاهش می یابد؛ اما درخصوص هسته های کم استفاده Tempest، مشاهده می کنید تناوب بیشینه داخل این شرایط برای هر دو پردازنده معادل ۱۵۳۸ مگاهرتز.

است آیپد پرو ۲۰۲۰ همچنین مستحکم قرین نسل گذشته از ۱۲۸ کیلوبایت ذهن ی کش L1 و ۸ مگابایت حافظه ی کش L2 به رخ مشترک بهره می برد؛ اما به نظر می رسد همدستی سازنده از الگوریتم خاصی برای منحصر حافظه ی L2 انقیاد می کند؛ چراکه هر هسته درون بها های تأخیر زیاد پایین، تنها به ۶ مگابایت از این حافظه دسترسی.

دارد اپل مدتی است همکاری با باهم اتحاد کردن ایمجینیشن، توسعه دهنده ی واحد های پردازش گرافیکی تراشه های A سری A را قطع کرده و اکنون مهندسان کوپرتینو مسئولیت ترقی ی GPUها را. برعهده دارند همان نعوظ که پیش تر اشاره شد واحد پردازش گرافیکی A12Z بوسیله لحاظ معماری هیچ تفاوتی با معیار ی به کاررفته داخل A12X ندارد و مهندسان اپل صرفا هسته ی غیرفعال شده درون واحد پردازش گرافیکی A12X را در پردازنده ی جدید فعال کرده اند، این واحد از API بهینه شده ی Metal 2 همچنین پشتیبانی.

می نرم اپل حافظه ی ذخیره سازی مدل پایه ی آیپد پرو را داخل نسل چهارم از ۶۴ بوسیله ۱۲۸ گیگابایت ارتقا داده است؛ درحالی که امکان سفارش وسیله با حافظه های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت نیز. حیات دارد دست ودلبازی کوپرتینونشین ها به ارتقا ذهن ختم نمی شود، آن ها زمان حال کامل مدل های ۲۰۲۰ آیپد پرو را با رم ۶ گیگابایتی LPDDR4X بوسیله سودا. می رسانند توجه داشته باشید ما نسخه ی یک ترابایتی آیپد پرو ۱۱ اینچی را بخاطر تجسس.

دراختیار داشتیم تخمین عملکرد iPad Pro 2020 را با عبرت سرعت خواندن و نگاشتن حافظه ی ذخیره سازی به دستگاه ی اپلیکیشن PeformanceTest آغاز. می کنیم در جو زیر، به صورت تقریبی عملکرد ذهن ی تبلت اپل را دربرابر پرچم داران اندرویدی و خاندان گذشته مشاهده. می کنید توجه کنید سرعت خواندن و نگاشتن ترتیبی گوشی های اندرویدی با کاربرد از فایل ها ۳۲ و ۲ مگابایتی داخل قالب بلوک های ۲۵۶ کیلوبایتی سنجیده می شود؛ درحالی که آزمون یادشده در دستگاه های iOS با فایلی ۹۰ مگابایتی و تو قالب بلوک های ۱۶ کیلوبایتی انجام می شود؛ بنابراین، اعداد حاصل داخل آزمون iOS شاداب گیرانه.تر هستند عملکرد حافظه پس انداز سازی ابزارهای موبایل درفش / دارمدل ها عملکردنرخ
(خواندن ترتیبی)مگابایت برثانیه نرخ(نوشتن ترتیبی)مگابایت برثانیه نرخ
(خواندن تصادفی)مگابایت برثانیه نرخ
(نوشتن تصادفی)مگابایت برثانیه آیپد----پرو ۲۰۲۰۱۰۷۵۴۸۸ آیپد----پرو ۲۰۱۸۱۴۰۷۶۴۰ هواوی جای پا.۴۰ پرو۱۸۰۹ ۹۷۳۹۴٫۵۳۲۰۴٫۶۵۲۳۵٫۶۵گلکسی/S20/پلاس۱۶۲۹/۱۴۷۱۱/۸۳۲۰۱ ۸۴۲۱۹/۱۲گلکسی/S20۱۶۱۸/۶۸۶۹۸/۱۶۲۰۶ ۶۹۲۲۶ ۲۹گلکسی/S20/اولترا۱۶۳۷/۹۳۷۰۳/۱۲۰۸ ۵۱۲۲۸ ۵۸آیفون ۱۱----پرو مکس۱۵۹۵۶۸۹ آیفون----۱۱ پرو۱۵۳۱۶۵۷----*آیفون ۱۱۱۱۹۷۵۰۴ تمامی بنچمارک های ذکرشده درون این مجرای لنف را زومیت اجرا.

کرده است در کمال شگفتی آیپد پرو ۲۰۲۰ نسبت به دودمان پیشین نتیجه ی کوفته تری در آزمون عملکرد حافظه ی PerformanceTest ثبت کرد؛ سرعت خواندن و نگاشتن حافظه ی پس انداز سازی آیپد پرو ۲۰۲۰ را می استعداد با نمونه (نسبتا اقتصادی داخل مقیاس!) بازارهای جهانی آیفون ۱۱.

مقایسه کرد اپل تیرماه امسال گذار از پردازنده های اینتل بوسیله سوی خراش های اختصاصی مبتنی بر معماری ARM خود را اطلاع دادن کرد و مدعی شد که هنگام بازه ی زمانی ۲ ساله، به قیافه کامل پردازنده های تاسیس اینتل را از خط تولیدش پهلو. می گذارد داخل این بین کوپرتینونشین ها کیت توسعه ای را همچنین تمهید دیده اند تا بدین ترتیب توسعه دهندگان امکان ترقی ی اپلیکیشن های جدید و سازگار ساختن اپلیکیشن های فعلی مک با معماری ARM را. داشته باشند کیت ترقی ی اپل درون عین مدل ویژه ای از کامپیوتر مک مینی است که از پردازنده ی A12Z آیپد پرو ۲۰۲۰ قدرت می گیرد؛ بنابراین درون شرایطی که امکان تهیه ی کیت توسعه ی اپل بخاطر زومیت حاضر نیست، تجربه ی استعداد پردازشی A12Z روی آیپد پرو بسیار از پیش هیجان انگیز.

خواهد بود ازآنجاکه با دستگاهی مبتنی به خشکی امدن معماری ARM طرف هستیم، نمی توان به صورت قاطع آیپد پرو ۲۰۲۰ را با لپ تاپ هایی مبتنی بر معماری X86 مقایسه کرد و نتایج برازنده اتکایی به. دست آورد از این رو، تصمیم گرفتیم محصول جدید اپل را دربرابر ابزارهای موبایل. تقویم کنیم توجه داشته باشید که بنچمارک PCMark برای مایه های مبتنی بر iOS. موجود نیست در واحد فشار هوا زیر، نتایج نتیجه را مشاهده:می کنید جدول بنچمارک ابزارهای موبایل / پرچم دارمحصول
بنچمارکAnTutu 83DMarkPCMark.Work 2 0GeekBench 5GFXBenchIceStormSling
Shot / Extreme OpenGLOverall / Web BrowsingSingle MultiAztec
Ruins Vulkan High Tier.Manhattan 3-1Car(ChaseT / RexUnlimitedUnlimited (Onscreen Offscreen FPSآیپد پرو ۲۰۲۰ نسخه ی (۱۲٫۹)--اینچی۶۹۳۸۲۴۹۵۶۹۵۱۰۲۴۹
Metal
۱۱۱۸
۴۶۲۸۳۶٫۸۴
۵۱٫۸۰۵۸٫۴۹
۱۷۳٫۱۲۴۱٫۵۰ ۱۰۴٫۲۲۱۱۹٫۸۹ ۴۷۱٫۸آیپد پرو ۲۰۱۸ نسخه ی (۱۱)--اینچی۶۵۹۷۴۴۱۰۳۰۵۲۶۴۸۰
Metal
۱۱۱۳
۴۶۰۶۴۷٫۸
۴۵٫۴۶۷٫۵
۱۱۸٫۱۴۸٫۱ ۷۸٫۳۱۱۹٫۹ ۴۲۷٫۳هواوی پی (۴۰. پرو)--Perf
mode
۶۸۹۱۸۶۴۱۰۱۰۴۲۸
۹۶۴۶۷۷۹
۳۲۱۸۱۶
۱۷۵۲
۷۵۳۱ ۴۵۸۲
۱۵۲گلکسی
S20۵۰۵۰۴۱۶۴۹۴۷۷۱۸۸۱۰۳۵۱
۹۲۸۱۹۱۲
۲۸۰۱۲۳
۲۰۴۸
۸۵۴۴ ۵۰۶۰ ۲۰۰گلکسی
S20 اولترا۵۲۷۴۲۹۷۱۶۳۲۷۲۳۰۱۰۴۰۲
۹۲۵۳۹۱
۷
۲۷۷۴۲۰
۲۰۵۹
۸۵۴۵ ۵۱۶۰ ۲۰۰وان پلاس
(۷ پرو)۹۰
هرتز
۴۷۲۲۷۲۷۰۱۰۲۶۰۷۱۹۱۹۶
۷۳۲۰۷۲۱
۲۶۴۰۱۳
۱۶۱۹
۴۰۳۱ ۶۶۶۰ ۱۶۰آیفون ۱۱ (پرو)--مکس۵۴۷۱۹۳۹۷۰۱۴۶۴۱۱
Metal.۱۳۱۰
۳۳۶۸۴۵.۳.۲۸
۸۵۹.۲.۱۰۰
۱۴۹.۶.۶۴
۶۵۹.۸ ۲۸۶ ۷ آیفون (۱۱)--پرو۵۴۶۰۰۵۹۶۷۱۲۶۴۳۸
Metal.۱۳۱۵
۳۳۶۱۴۵.۳.۲۸
۴۵۹.۹.۱۱۶
۳۴۸.۹.۶۲
۷۶۰.۰ ۲۹۷--۱آیفون
۱۱۵۲۲۱۷۰۹۷۱۶۹۶۵۵۸.۱۳۲۶
۳۲۶۲۵۹.۹.۳۱
۶۶۰.۰.۱۰۴
۶۶۰.۰.۷۱
۶۶۰.۰*۲۷۲ ۲ تمامی بنچمارک های ذکرشده داخل این جدول را زومیت ادا.

کرده است همان طور که خواست می رفت پردازنده ی A12Z درون-آزمون CPU محور GeekBench به نتایج برابری با A12X دست می یابد؛ اما فعال سازی هسته ی هشتم GPU داخل این پردازنده، سبب گشایش چشم گیری تو بنچمارک های گرافیکی Offscreen. می شود اگر از امتیازهای پایین ترِ آیپد پرو ۲۰۲۰ نسبت به نسل گذشته در آزمون های Onscreen بنچمارک GFXBench متعجب شده اید، کافی است بدانید که مدل ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو، متجاوز از ۴۰ درصد پیکسل های بیشتری نسبت بوسیله مدل ۱۱.

اینچی دارد مشاهده ی عملکرد فوق العاده ی A12Z در بنچمارک ها ما را بوسیله تحسین وامی دارد؛ اما نباید از یاد سرما که معمولا بنچمارک ها در بازه های زمانی کوتاه انجام می شوند، درحالی که درون کاربری هایی همچون اجرای بازی ، وسیله به صورت مداوم تحت فشار صبر. می گیرد ما معمولا برای شبیه سازی شرایط دنیای واقعی، بنچمارک 3DMark Sling Shot Extreme را بوسیله عارض مداوم روی دستگاه های موبایل عمل می کنیم؛ اما از آنجا که بنچمارک یادشده چندان روی نسخه های / جدید iOS iPadOS پایدار نیست، به ناچار نسخه ی Onscreen بنچمارک GFXBench Aztec Ruins High Tier را برای آزمون استرس آیپد پرو ۲۰۲۰.



نخبه ایم اپل مدعی است که سیستم خنک کننده ی بهبودیافته ی آیپد پرو ۲۰۲۰ پایداری عملکرد بهتری را بوسیله ارمغان می آورد و آزمون ۱۰ وعده ای ما نیز تا حدودی این موضوع را تأیید. می کند براساس مشخص بالا، نرخ فریم ثبت شده برای آیپد پرو ۲۰۲۰ داخل وهله ی دهم افتی ۳۲ درصدی دارد؛ درحالی که هبوط آیپد پرو ۲۰۱۸ به حدود ۴۵ درصد. می رسد توجه داشته باشید که نرخ فریم والاتر نسل گذشته به صراحت کم نمایشگر در معیار ۱۱ اینچی.

بازمی گردد پیش از آنکه ستیز حقوقی بین اپل و Epic Games بالا بگیرد، برای ارزیابی عملکرد گرافیکی آیپد پرو ۲۰۲۰ در بازی ها، ورزش فورتنایت را با این تبلت. ایفا کردیم بازی محبوب اپیک با بالاترین (تنظیمات)گرافیکی Epic ، نرخ پایدار ۳۰ فریم برثانیه را نمایش می دهد؛ ولی با تنظیم گرافیک روی Medium می توان ارج های ۶۰ و ۱۲۰ فریم برثانیه را همچنین.امتحان

کرد باتری کالبدشکافی iFixit مدال می دهد آیپد پرو نسل چهارمی اپل همانند گذشته داخل نسخه ی ۱۲٫۹ اینچی برای تأمین انرژی لازمش به باتری دوتکه ی ۹۷۲۰ میلی آمپرساعتی.و ۳ ۷۶ ولتی با ظرفیت ۳۶٫۵۹ وات شایسته کردن. اتکا دارد اپل درون وب سایت خود باتری آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی را برای بالغ بر ۱۰ ساعت وب گردی با-پیوند Wi Fi یا تماشای ویدئو کافی می داند؛ اما عمر باتری تبلت گرانبها بها اپل در دنیای واقعی چگونه است؟ برای کشف کردن پاسخ، آزمون های مد زومیت را روی آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی عمل. می کنیم توجه داشته باشید که آزمون PCMark برای سیستم عامل iOS.

دردسترس زدودن داخل آزمون پخش ویدیوی معیار زومیت با وضوح HD که با غیرفعال سازی کلیه ی اتصالات بی سیم، قطع خروجی اسپیکر و انتظام سو نمایشگر روی ۲۰۰ نیت صورت می گیرد، آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی میزان ۲۰۲۰ با ۱۴ ساعت و ۱۹ دقیقه شارژدهی عملکرد زیاد خوبی داشت و حتی مغز پیش بینی شده از سوی شرکت سازنده را همچنین پشت.سر / گذاشت محصول آزموننمایشگرباتریویدئوGFXBench.Manhattan
3 1PCMark.Work 2 0ابعاد و:رزولوشنمیلی آمپرساعتدقیقه ساعتطول
(عمر)باتری دقیقه عملکرد
(طولانی)مدت فریم
(افت)عملکرد درصد
(دمای بیشینه منصب)ی:سلسیوس دقیقه ساعتآیپد پرو
۲۰۲۰۱۲٫۹ × اینچ ۲۷۳۲:۲۰۴۸----پیکسل۹۷۲۰۱۴ ۱۹۲۰۲٫۹۵۳۵۴۵٫۳۱۱۳٫۸ هواوی جای پا
(۴۰)پرو.Performance ۶
۵۸ × اینچ ۲۶۴۰--۱۲۰۰:پیکسل۴۲۰۰ ۲۰۲٫۱۳۱۷۸۰٫۵۴۷۱۱ ۵۱هواوی اثر:۴۰:پرو۱۹ ۲۱۴۳۱٫۰۱۴۲۲۵۶٫۵۳۷٫۵۱۲ ۴۳گلکسی
S20 پلاس FHD و/۶۰ هرتز۶
۷ × اینچ ۳۲۰۰:۱۴۴۰/پیکسل۴۵۰۰۱۷/۱۳۳۱۹/۵۱۴۳۵۳۸:۲۴۳ ۷۵۸
۵۹گلکسی S20 FHD و/۶۰ هرتز۶
۲ × اینچ ۳۲۰۰:۱۴۴۰/پیکسل۴۰۰۰۱۶/۴۰۲۹۷/۰۱۴۴۸۳۷:۶۴۶ ۲۵۹ ۱۹گلکسی
S20 اولترا FHD و/۶۰ هرتز۶
۹ × اینچ ۳۲۰۰:۱۴۴۰/پیکسل۵۰۰۰۱۸/۰۷۳۳۳/۵۱۳۲۷۶۳:۹۴۳ ۵۱۰ ۳۴آیفون ۱۱.پرو مکس۶
۵ × اینچ ۲۶۸۸:۱۲۴۲/پیکسل۳۹۶۹۱۶.۲۳۳۸۱------۶۳۰۱۳ ۷ آیفون.۱۱ پرو۶
۳۹ × اینچ ۲۴۳۶:۱۱۲۵/پیکسل۳۰۴۶۱۴.۰۳۲۵۱------۱۸۳۰۹۶ ۳.آیفون ۱۱۶
۱ × اینچ ۱۷۹۲:۸۲۸/پیکسل۳۱۱۰۱۲.۱۷۶۹۲------۹۷۳۷۱۸ ۲ وان پلاس
(۷ پرو)۹۰.هرتز ۶
۶۷ × اینچ ۳۱۲۰:۱۴۴۰----پیکسل۴۰۰۰۱۴:۱۷FailedFailed ۹ ۵۲آیفون.XS Max۶
۵ × اینچ ۲۶۸۸ ۱۲۴۲:پیکسل/براینچ۳۱۷۴۱۴/۳۱۲۷۳----*۲۵۲۷۲۵۲۲ ۹ تمامی بنچمارک های ذکرشده درون این مسیل را زومیت اجرا.

کرده است به کمک آزمون باتری ۳۰ وعده ای.Manhattan 3 1 در بنچمارک GFXBench می توانیم پایداری نرخ فریم و عمر تخمینی باتری داخل اجرای ورزش روی وسیله های موبایل. را بسنجیم آیپد پرو ۲۰۲۰ در اولین وهله از آزمون با رندر حدود ۴۰۷۰ فریم خارق العاده ظاهر می شود؛ اما پس از مدت کوتاهی با افت ۱۳٫۸ درصدی، به صورت نسبتا پایداری با پردازش حدود ۳۵۰۰ فریم،~ نرخِ ۵۵‍ فریم برثانیه ای را دراختیار کاربر. می گذارد تبلت ۱۲٫۹ اینچی اپل درون آزمون باتری GFXBench حدود ۲۰۰ دقیقه دوام می آورد که خراج ی چندان جالب. توجهی محو

جمع بندی چنانچه ارتقا عملکرد گرافیکی را پهلو بگذاریم، اصلی ترین اسکناس تمایز آیپد پرو ۲۰۲۰ با سلسله پیشین، حسگر LiDAR آن است؛ حسگری که باتوجه به ایستگاه فعلی واقعیت افزوده داخل اکوسیستم اپل، نمی تواند تفوق چشم گیری نسبت به آیپد پرو ۲۰۱۸ به.

ارمغان آورد حال به سؤال ابتدای بررسی بازمی گردیم؛ آیا آیپد پرو یک کامپیوتر است؟ ما تخیل می کنیم که پاسخ را مثبت می دانیم؛ اما کامپیوتری که با آنچه از لپ تاپ ها و دسکتاپ های مرسوم سراغ داریم، سازوکار. متفاوتی دارد کوپرتینونشین ها می کوشند کاربران کامپیوتر را از دنیایی مبتنی پیاده شدن ماوس و دسکتاپ و پنجره های گونیایی به دنیای مبتنی به خشکی امدن تعامل لمسی و ژست های حرکتی و پنجره های شناگر.

سوق دهند مدیریت فایل بهبودیافته با پشتیبانی از ذهن های خارجی و اتصال به سرورهای SMB وجه اشتراک مجله گذاری فایل، بهبودهایی داخل چندوظیفگی با پشتیبانی از اجرای چندباره ی اپلیکیشنی یکسان، وب گردی در کلاس دسکتاپ، قابلیت های متاخر قلم، شامل امکان تبدیل مشت تالیف به متن، همگی وهمه از عموم ی تلاش های اپل بخاطر رفع احتیاج کاربران از کامپیوترهای.

مرسوم است باید توجه داشت که تقریبا تمام استعداد های یادشده در سد پیشین را می توان داخل نسخه های ارزان ترِ آیپد نیز امتحان کرد؛ محصولاتی که کسری از هزینه ی آیپد پرو را روی مشت شما می گذارند؛ بنابراین درون نهایت همگی چیز به خویشتن شما بازمی گردد تا با بررسی نیازهای تان گزینه ی مناسبی را: انتخاب کنید آیا صرفا قابلیت های iPadOS نیازتان را برآورده می سازد یا بوسیله توان شاداب افزاری فوق العاده ی آیپد پرو نیز

نیاز دارید؟ شما می توانید تبلت آیپد پرو ۲۰۲۰ را از فروشگاه آی تی آیتم.تهیه کنید نکات مثبتپردازنده ی بسیار توانمندبهبود پایداری عملکرد دستگاهنمایشگری سریع با روشنایی بالا و طعم جزیی های چشم نوازاسپیکرهای چهارگانه با صدای تعمیم و شفافیت کمتر نظیرنکات منفیتفاوت کم با دوده گذشتهحسگر LiDAR نه چندان سودمندباگ های بی اندازه Filesقیمت گزاف هم سطح مک بوک پرو با سودا مجیک:کیبوردبیشتر بخوانید فیسبوک به دستمزد ۳۰ درصدی اپل نفوذ کردن علامت دادهوش مصنوعی تراشه های اپل چگونه به دستیار این شرکت می آید؟حجم مصرفی استریم ویدیو و موسیقی چقدر است؟فروش لپ تاپ درون سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ تکثیر
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حاکم انتظامی شهربابک گفت: در اثر اطلاع دادن اختلاس شبانه طلا و جواهر و مقادیری ارز از یک منزل درون شهرستان انار به دست سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو، موضوع بوسیله صورت خاص داخل رخصت فقره پلیس این شهرستان و نیز چند شهرستان همجوار صبر گرفت.

سرهنگ محسن صیفوری افزود: در این مناسبت کاربران مرکز مانیتورینگ مرکز استان، تردد خودروی مورد نظر را درون محور شهربابک بوسیله انار گزارش دادند که بدون فوت وقت، ماموران یگان امداد شهرستان شهربابک با اجرای طرح مهار و عزا زنی نامحسوس داخل این محور، خودروی تک رویت را شناسایی و طی عملیاتی راکد کردند.

سرهنگ صیفوری با اشاره بوسیله دستگیری راننده این خودرو، تصریح کرد: از این خودرو طلا و جواهرات ربایش شده بوسیله همراه مقادیری دلار به نرخ حدود چهار میلیارد ریال کشف و بی تا طرار که اهل استان دیگری بود، تحویل مقامات قضایی شد.

درون کنار طرح ها و تدابیر پیشگیرانه پلیس از مردم می خواهیم، دارایی ارزشمند خود را به جعبه امانات بانک ها بسپارند و برای افزایش ضریب ایمنی، اماکن شخصی خود را بوسیله تجهیزات پناه از جمله سامانه مها مجهز کنند.
درون روز جمعه، ۱۷ مرداد، اشاعه خبری مبنی بر خروج شریک شدن MTN از خاورمیانه باعث شد سؤالاتی درباره ی نحوه ی عملکرد ایرانسل و اسنپ، از سهام داران واقعی این دو شرکت، مطرح شود. حال ایرانسل ضمن انتشار بیانیه ی مشترکی با دسته ام تی ان، به ابهامات پاسخ داده است.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، تو این بیانیه تأکید شده است قسمت قسمت کردن مخابراتی آفریقایی، برنامه ی قریب الوقوعی برای خروج از ایران ندارد. افزون براین، ۵۱/۷ میلیون مشترک فعال ایرانسل در ملک ایران نباید بابت ستاندن خدمات این اپراتور نگرانی داشته باشند؛ چرا که واگذاری سهام مشارکت ام تی ان بوسیله صورت وهله ای، پس از سوریه و افغانستان و یمن، تو مدت سه تا پنج سال اتفاق خواهد افتاد و تا آن زمان، همکاری دو مشارکت متشابه گذشته امتداد خواهد داشت.

انبازی ام تی ان و ایرانسل بوسیله طولانی ذی نفعان خود اطمینان داده اند که منافع آن ها را به بهترین وجه مدنظر راحتی خواهند داد. پیش از این، اسنپ نیز اطلاع دادن کرده بود همکاری ام تی ان ایرانسل درحال مهیا نیت ندارد از گروه سهام داران اسنپ خارج شود.بیشتر بخوانید:فایده رسمی تپسی به سرایت ویدئویی از امتحان ناخوشایند سفر یکی از کاربراننماد معاملاتی همراه مقدمه و مخابرات درون بورس بازگشایی شدمدیرعامل همراه اول: هیچ کمیته تخلفی بخاطر جستجو به افزایش تعرفه اینترنت تشکیل نشده استدیجی پلاس، سرویس عمومی دیجی کالا برای خدمات عام آغاز به کار کرداستفاده از تلفن همراه در ایران ۲۶ ساله شد
مینگ چی کو، تحلیلگر مورداعتماد محصولات اپل، به تازگی یادداشتی متاخر منتشر کرده است تا آخرین وضعیت آیفون های امسال را شرح دهد. آن طور که مینگ چی کو می نویسد در ثانیه آزمایش دوربین آیفون ۱۲ (Apple iPhone 12)، اپل متوجه مشکلی در کیفیت لنز شده است؛ البته این مشکل مختص به یکی از تأمین کنندگان اپل است و بوسیله نعوظ اشتراکی مشاهده نشده. بر بنیان ادعای مینگ چی کو، اپل فهمیده پوشش قرارگرفته شده روی لنز فوق فراخ آیفون ۱۲ ترک خورده است. اپل این مشکل را در سیلان ادا آزمایشی ویژه در دما و لطافت بالا مسبوق شده است. آزمایش موردبحث تلاش می نرم وضعیت آب و فلکی را در مناطق گرم سیری مثل سازی بطی ء تا آیفون ها در این مناطق با مشکل مواجه نشوند. 

مینگ چی کو در بخشی از گزارش خود می نویسد مشکل موردبحث، مربوط به لنز میزان های معمولی خانواده ی آیفون ۱۲ یعنی استاندارد عادی با صفحه عرضه ۵٫۴ اینچ و آیفون ۱۲ مکس با ورقه نمایش ۶٫۱ اینچ بوده ؛ این لنزها همگی توسط مشارکت یوجینگوانگ ساخته شده اند. فعلا نمی دانیم که اپل می تواند داخل فاصله ی سرمد باقی مانده تا معرفی و عرضه ی گوشی ها دشوار لنز آیفون ۱۲ را رفع بطی ء یا خیر.

خبر خوب این است که مقابل گفته ی مینگ چی کو، شاق یادشده نمی تواند تاریخ عرضه ی تعیین شده برای آیفون ۱۲ را بوسیله تأخیر بیاندازد. گزارش جدید می گوید لنزهایی که توسط دیگر تأمین کننده ی اپل یعنی لارگن نقشه کشی شده اند، آزمایش شبیه ساز مناطق گرم سیری را با توفیق پشت شیوه گذاشته اند و اپل می تواند میزان تولید این لنزها را بوسیله منظور تکرار هبوط لنزهای یوجینگوانگ تکثیر دهد. اپل هنگام گستردن گزارش مالی جدید خود اعلام کرد گوشی های خانواده ی آیفون ۱۲ با چند هفته تآخیر به میدان عرضه می شوند.

قطعا اپل از بروز مشکل در لنز آیفون ۱۲ رضایت ندارد، اما می توان از زاویه ای دیگر هم به موضوع نگاه کرد. کو پارسا است یوجینگوانگ برای جلب خرسند اپل، مجبور می شود تخفیف بسیار عطا برای لنزهایش ارائه دهد تا اپل آن ها را با نرخ پایین نمدار از آنچه داخل قرارداد ذکر شده، بخرد؛ بدین ترتیب درنهایت خرج ی تولید آیفون پایین می آید. گفته می شود اپل به نعوظ معمول بخاطر هر لنز ۲ تا ۲٫۲۰ دلار صیقل می کند؛ کو می گوید احتمال دارد یوجینگوانگ مجبور شود قیمت لنزهایش را تا ۱٫۵ دلار پایین بیاورد.

گزارش جدید مینگ چی کو همچنین می گوید احتمالا فراغت است استاندارد های معمولی آیفون ۱۲ پیش از مدل های پرو ارائه شوند. این درحالی است که شایعه ای جدید ازسوی دیجی تایمز مطالبه می بطی ء سری فاتحه گوشی های خانواده ی آیفون ۱۲ دربرگیرنده آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو هستند و در سری دوم آیفون ۱۲ عادی با آیفون ۱۲ پرو مکس نمایش می شوند. مینگ چی کو درون اندکی دیگر از یادداشت خود می نویسد فرآیند تولید آیفون ۵٫۴ اینچی و آیفون ۶٫۱ اینچی دو دوربینه بوسیله صورت همزمان درحال پیگیری است. به دلیل همین موضوع است که مینگ چی کو ادعا می یواش دو گوشی موردبحث زودتر نمایش می شوند. کو منبعی شایان اعتمادتر است و ادعایی که مطرح کرده، بیشتر با منطق ستم درمی آید. 

هرچه زمان بیشتری بگذرد، قطعا مفروضات متنوع تری درباره ی گوشی های قوم ی آیفون ۱۲ در دسترس صبر خواهد گرفت؛ زیرا با گذر زمان، سیلان آزمایش مدل نهایی محصولات آغاز می شود. مدتی پیش گواه افشای تصویری از پنل آیفون ۵٫۴ اینچ بودیم که نشان می داد ابعاد ترک خوردگی بالای صفحه نمایش قرار محو تغییر پیدا کند.مقاله های مرتبط:اپل خانواده آیفون 12 را در دو مرحله بوسیله بازار ارائه می کندآیفون 12 اپل احتمالا دارای سیستم فوکوس خودکار بهبودیافته خواهد بود

افشاگران از ماه ها پیش مشت بوسیله کار شده اند تا اطلاعات گوشی های جدید اپل را در دسترس کاربران قرار دهند. آن طور که یقین ها می گویند، اپل داخل پی شناساندن چهار گوشی جدید است. رویداد معرفی آیفون های متاخر احتمالا برای ۱۸ شهریور گلچین شده، گرچه اپل هنوز به صورت رسمی چیزی در این باره اعلام نکرده است.

آیفون ۱۲ ضمن داشتن صفحه نمایش ۵٫۴ اینچ راحتی است به دوربین دوگانه مجهز شود. در ابتدا شایعه ها می گفتند صفحه عرضه این آیفون از جنس OLED است و توسط BOE مخلوق می شود؛ با این حال ظاهرا نمایشگرهای BOE از آزمایش های کیفی سنجی اپل سربلند بیرون نیامده اند، بنابراین احتمال تجهیز آیفون ۱۲ به ورق عرضه LCD وجود دارد. آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ پرو صفحه عرضه ۶٫۱ اینچ خواهند داشت و تفاوت اصلی بین آن ها به پنل پشتی برمی گردد، جایی که مدل مکس دو دوربین دارد اما مدل پرو از سه دوربین به همراه اسکنر فراشکافت لایدار مصرف می کند. آیفون ۱۲ پرو مکس نیز دارای دوربین مانند آیفون ۱۲ است، اما از صفحه ارائه ۶٫۷ اینچ یکروز خواهد گرفت. اعضای قوم ی آیفون ۱۲ با تراشه ی A14 عرضه خواهند شد.بیشتر بخوانید:سری میت 40 آخرین درفش داران هواوی با تراش کرین خواهند بودشیائومی می 10 اولترا در دو مدل با پنل های پشتی شفاف و سرامیکی عرضه می شودتصویر رندرشده جدیدی از سرفیس دوئو منتشر شدشیائومی می 10 پرو پلاس با نام شیائومی می 10 اولترا معرفی خواهد شدگوگل کار روی پیکسل 5a و پیکسل تاشدنی را آغاز کرده است
علی جدی، نائب رئیس مجتمع صنایع و معادن، روز سه شنبه، از حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درون مجتمع صنایع سرزمین وقوف عدالت و داخل همین رابطه به مباحث مطرح شده در این جلسه از جمله پوشش اینترنت در مدارس و دانشگاه ها اشاره کرد. وی با تأکید کنار اینکه اکثر دانشگاه های کشور بوسیله خدمات اینترنتی مجهز هستند، اعلام کرد که با دستور وزیر ارتباطات، تا ۱۵ شهریور ماه، ۹۵ درصد مدارس کشور هم تحت پوشش اینترنت فراغت خواهند گرفت و تا پایان سال تمامی مدارس مجهز بوسیله زیرساخت های لازم در این ماخذ خواهند شد. این جلسه در حالی برگزار شد که وزیر آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی، ماه قبل از اتصال تمامی مدارس کشور به اینترنت تا ابتدای شهریور ۹۹ خبر داده بود.

حاجی میرزایی در نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی نیز، به راه اندازی سامانه آموزش رمزی برای خرد آموزان با عنوان «سامانه شاد» اشاره کرده بود. وی نیز اخبار کرده بود که درون سال تحصیلی گذشته پس از شیوع کرونا، از میان ۱۴ میلیون دانش آموز سراسر کشور حدود ۱۰ میلیون نفر در شاد عضو شدند و بسیار از سه گانه میلیون نفر نیز بوسیله دلایلی همچون نداشتن گوشی هوشمند یا تبلتیا عدم دسترسی به اینترنت، امکان استفاده از این سامانه را نمودار نکردند و در خطر ترک یادگیری قرار گرفتند.بیشتر بخوانید:همگی گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۱۴ مرداد ۹۹]وزیر ارتباطات: اختیارات رگولاتوری برای برخورد با گرانفروشی اپراتورها افزایش می یابدامکان صدور غیرحضوری گواهی کد پستی فراهم شدموارد جدیدی بوسیله فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شدبا یواش اسباب پخش مویرگی و توصیه گیری سپیدار جهیز آشنا شوید
انبازی سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران منیع شب پیش از آغاز به کار نمایشگاه بین المللی، شناسایی تعطیلی آن را به غرفه داران اعلام کرده است. این داخل حالی است که ستاد مقابله با کرونا از ۲۴ تیر برگزاری هرگونه همایش و تجمعی را تو تهران ممنوع اخبار و اطلاع رسانی کرد که این انفراد ممکن است تسلسل شود؛ همان گونه که طبق آخرین اخبار،این ممنوعیت تا پایان هفته ی آینده هم امتداد دارد و تهران به لطافت در میان استان های قرمز ازلحاظ شیوع ویروس کرونا داخل ناحیه قرار پژمرده است.

براساس اطلاعاتی که زومیت از صحبت با غرفه داران نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی بوسیله دست آورده ، آن ها پس از دوبار به تعویق افتادن نمایشگاه طبق با برگزاری اش بوسیله این زودی نبودند و تصور نمی کردند تعویقی ۹ روزه بتواند وضعیت را برای حضور انسان تغییر دهد.

هاشم علویان یکی از غرفه داران نمایشگاه بین المللی است که سال ها در نمایشگاه های اروپا و دُبی غرفه برپا می کرد و امسال ابتدایی مرحله در ایران به برگزاری نمایشگاه بو و ادکلن و اسپری خود رفتار کرده بود. او درون گفت وگو با خبرنگار زومیت می گوید ابتدا قرار بود نمایشگاه بین المللی مواد شوینده و بهداشتی نخست اردیبهشت برگزار شود؛ اما این تاریخ با عهد اوج کرونا مصادف شد و تا ۳۱ اردیبهشت کل تهران قرنطینه شد و امکان برگزاری نمایشگاه ساده نبود.

علویان اضافه می نرم مانند تمام گیتی با مسری گسترده ی ویروس کرونا، نمایشگاه های مختلف به تعویق افتادند و درون ایران همچنین در آن زمان، بنا بر تصمیمی صنف ای برگزاری نمایشگاه سه ماه عقب افتاد؛ یعنی تا مطلع مرداد. درنهایت، ۲۰ آماج کارت های فراخوانی حدود ۵۰۰ کسب و حکم حاضر درون نمایشگاه بین المللی طبع و برای مشتریان و فعالان صنف مواد شوینده و بهداشتی ارسال شد. علویان به زومیت می گوید اواخر تیر، شرایط کرونا باردیگر در تهران بحرانی و تاریخچه ۹ مرداد برای برگزاری نمایشگاه تعیین شد.

بوسیله گفته ی وی، تعویق ۹ روزه ی نمایشگاه تعرض تمامی غرفه داران را به همراه داشت؛ چراکه آن ها تصور نمی کردند در یک هفته یا دَه روز وضعیت به اندکی تغییر بطی ء که برای برگزاری نمایشگاه مساعد باشد؛ بااین حال مسئولان نمایشگاه به شدت تأکید می کردند نمایشگاه قطعا برگزار می شود و شریک های اجنبی هم همه تو آن حضور نمایان می کنند.

پافشاری مسئولان به برگزاری نمایشگاه تا پنج روز پیش از تاریخچه برگزاری هم ادامه داشت. بوسیله گفته ی علویان، ازآنجاکه دکور غرفه ها از چهار روز قبل از آغاز نمایشگاه باید انتصاب شود، غرفه داران هنوز بابت ظن برگزارنشدن نمایشگاه نگرانی داشتند و ضمن بروز این نگرانی التماس می کردند درصورت حدس بوسیله تعویق افتادن مکرر ی نمایشگاه، برگزاری آن در تاریخ اخبار شده لغو شود.

باری، مسئولان شدیدا بوسیله برگزاری تأکید می کردند و درنهایت، غرفه داران مبدا بوسیله برپایی دکورهای خود کردند. طبق گفته ی غرفه داران نمایشگاه بین المللی تهران، تنها نصب دکور در غرفه مبلغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان خرج دربر دارد و بوسیله دلیل سنخ مواد به کاررفته درون آن نیز، امکان نگه داری طولانی مدت حیات ندارد و ظاهر دکور پس از گذشت نهایتا یک ماه افت پیدا می کند و زیبایی خود را از دست می دهد. حال آنکه درست شب پیش از برگزاری نمایشگاه، مسئولان از لغوشدن آن خبر دادند.



علویان تأکید می کند این اتفاق در هیچگاه کجای گیتی رخ نمی دهد و هیچگاه نمایشگاهی تو شب برگزاری چنین اقدامی نمی کند. او می گوید نمایشگاه های مختلف در سطح جهان به جهت مسری کرونا، چندبار بوسیله تعویق محذوف یا حتی ابطال شده اند؛ اما از چندین روز قبل دراین باره خبر رسانی می کنند تا هزینه های اضافی بوسیله غرفه داران تحمیل نشود. این در حالی است که مسئولان نمایشگاه تهران چند ماه از نحوه ی تأثیر و عملکرد ویروس کرونا هوشیار بوده اند و نباید چنین تصمیماتی را به لمحه ی آخر موکول کنند و پیش از آن، داخل تصمیم گیری درباره ی این موضوع بی اعتنا و بی مداقه باشند.

علویان درباره ی دیگر خسارات واردآمده با لغو یک باره ی نمایشگاه، به دعوت از میهمانان خارجی اشاره می درنگ که بلیت هواپیما و هتل برای آن ها رزرو شده بود و با این موافقت غافل گیرکننده، غریزی است که آن ها دیگر به شرکت ها اعتماد نکنند و خود را در موضع بی ثباتی برای سفرکردن قرار ندهند. تقبل هزینه ای برای تهیه ی موادغذایی بوسیله منظور خوش آمد از میهمانان، تهیه ی هدایا، خرج ی دربست ی غرفه، درکنار نفقه های جانبی کوچک تیز مانند تدارک ی کارت هدیه، انتشار بروشور، هزینه های رفت وآمد از دیگر ضررهای مالی تحمیل شده بوسیله غرفه داران شاگرد از یک تصمیم گیری سردستی است.

علویان می گوید سالن های مخصوص غرفه داران در نمایشگاه اکنون پلمپ شده اند تا دکورها حفظ شوند و نمایشگاه در اولیه فرصت برگزار شود؛ بااین حال برملا نیست تاریخ بعدی برگزاری نمایشگاه چه زمانی باشد و مقدور است دکورها دیگر سالم نمانند. وی داخل پاسخ به این استفسار که چقدر از خسارات واردشده پیگیری شدنی و بازگشت پذیر هستند، به خبرنگار زومیت می گوید: «چند شرکت ازجمله شرکت ما برنامه ریزی کرده ایم که شنبه جلسه ای برگزار و موضوع احتمال مسترد داشتن مبالغ صرف شده را بررسی کنیم و متوجه شویم که باید شکایتمان را کجا ببریم.»

به باور وی، بغرنج رادیکال که بسیار بدیهی می کند، این است که با حیات اعلام ممنوعیت برای برگزاری نمایشگاه و تجمع که حدس پرعضله بخاطر تمدید آن می رفت، مسئولان نمایشگاه منفعت مالی خود را درنظر گرفته اند و بوسیله برگزاری قهری نمایشگاه مداومت می کردند و عزب با اخطار نیروی انتظامی در آخرین لحظات مجبور شدند برگزاری نمایشگاه بین المللی را لغو کنند.

با اینکه شرکت های حاضر در این نمایشگاه خود انتظار حضور بیش از ۲۰ درصدی شریک شدن کنندگان را به انگیزه شرایط مسری کرونا نداشتند، حال ضرری که تصمیمی نسنجیده به آن ها تحمیل کرد، زیاد وافر تر از برگزاری نمایشگاه داخل حالت اولیه بود. علویان می گوید وقتی وضعیت فورس ماژور اتفاق می افتد، تمام تعهدات الغا می شود و درنهایت می توانیم با اعمال فشار، هزینه ی تقبل شده برای غرفه را پس بگیریم؛ اما دکوراسیون که هزینه ی بیشتری دارد، پرت است به ما پس داده شود.

ناامیدی فروشندگان و شرکت ها و میهمانان نمایشگاه بابت تصمیمات خودسرانه و عاری هماهنگی با نهادهای بهداشتی در وضعیت کنونی، ضربه های بیشتری کنار تن شکننده ی اقتصاد کشورمان خواهد زد. وقتی مسئولان مرتبط برای حفظ سود شرکت ها و غرفه داران درکنار منفعت شخصی خود تلاش نکنند، دوری برگزیدن تصرف و کارها از همکاری با آن ها خواه تا اینکه باهم اتحاد کردن با شرکت های اجنبی حساب دان خواهد حیات. علویان درپایان به زومیت می گوید دید این بی برنامگی و تصمیم گیری غیرمنطقی که سرمایه ی مرا از بین می برد، باعث شد به فکر بیفتم شیوه ی کسب وکارم را به سمت آنلاین ببرم و دیگر درون هیچگاه نمایشگاهی در ایران شرکت نکنم.بیشتر بخوانید:کاهش درآمدهای گوگل در سه گانه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ هنگام ۱۶ سال اخیر بی سابقه بوده استقیمت بیت کوین برای اولین بار داخل یک سال گذشته به ۱۱٫۶ هزار دلار رسیددارندگان ماینرهای قاچاق، یک ماه بخاطر خوداظهاری مهلت دارنداپل با عبور از آرامکو باارزش ترین شرکت جهان شد۵۰ میلیون تومان مالیات سالیانه برای واحدهای مسکونی خالی درنظر گرفته شد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری دولتی ریانووستی اخبار کرد: واکسن کروناروز ۱۵ ماه اوت (۲۵ مرداد ماه) در دسترس مردم روسیه خواهد بود.

خبرگزاری ریانووستی روز چهارشنبه به نقل از یک مقام روس و بدون اشاره به نام و مقام وی نوشت: مقصود می جوی واکسن کرونا که مرکز گامالیا مسکو (موقوف به وزارت بهداشت روسیه) ساخته است روزهای ۱۰-۱۲ ماه اوت (۲۰-۲۲ مرداد) ثبت شود.

وی افزود: مطابق برنامه، سازمان ایمنی از استفاده کنندگان روسیه روز ۱۵ ماه اوت مجوز برای بکارگیری واکسن کرونا صادر شد. پیدایش واکسن کرونا آکسفورد کنار محور پروتئین های تنباکو | واکسن کرونا چگونه به مشت ما می رسد؟

بوسیله گفته مقام روس، درون زمان حاضر واکسن کرونا بوسیله مرکز پژوهش های کارشناسی تحویل شده است و درون صورتی که مطابق دستور کار پیش برود وزارت بهداشت روسیه سند ثبت می دهد و پس از آن مدارک بخاطر کسب مجوز بوسیله موسسه امنیت از مصرف کنندگان روسیه تحویل خواهد شد و با این مجوز، واکسن تو دسترس مردم خواهد بود.

گفتنی است فاتحه وزیر روسیه به تازگی اطلاع دادن کرد: چهار واکسن کرونای ساخت روسیه تاثیرات سلامت اندکی خود را علامت دادند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، میخاییل میشوستین تو دومای روسیه گفت که در زمان حاضر چندین مرکز پژوهشی-علمی روسیه بوسیله امر ساخت واکسن کرونا می پردازند.

وزیر بهداشت روسیه همچنین اخیرا اعلام کرد که واکسن کرونا ساخت این سرزمین بخاطر پیشگیری از ابتلای مردم به این ویروس همه گیر به زودی ثبت می شود تا به صورت رسمی در اختیار عموم قرار بگیرد.

میخاییل موراشکو در جمع خبرنگاران گفت: ثبت نخستین واکسن کرونا تولید شده در روسیه قرار است در ماه اوت (ماه آینده میلادی) انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش واکسن ساخته شده در پژوهشگاه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه، نتایج خوبی داشته است. درون همین زمینه واکسن کرونای شریک آمریکایی فایزر باخبر وهله نهایی آزمایش می شود واکسن کرونای شرکت آمریکایی مدرنا تا پایان سال آماده می شود شمار تلفات جهانی کرونا از ۶۵۰۰۰۰ گذشت | وکیل کنف ملی ترامپ کرونا گرفت دومین واکسن کرونای روسیه به نخستین داوطلب تزریق شد
Aباهم اتحاد کردنGHAROOOON آلمانی الکتریک برندز (Electric Brands)، نیت دارد تا سال آینده خودروی الکتریکی «eBussy» را به بازار نمایش کند. خودرو برقی جذاب eBussy روی پلتفرم برقی پایه گذاری می شود و کاملا ماژولار است؛ به این ذهنی که می قابلیت آن را از حالت مینی بوسه معمولی به کامیون، وانت و دشواری متنوع دیگر تغییر کرد. در حقیقت، ۱۰ سبک متنوع اندام ارائه شده است و eBussy را می نبوغ به سادگی با کشیدن حکم درون طول داشبورد بوسیله حالت فرمان چپ یا عبث یا حتی فقره مرکزی تحول کرد. استعداد یادشده بخاطر انتظام موقعیت رانندگی بوسیله این برهان است که خودروی برقی eBussy از فناوری «drive-by-wire» مصرف می کند و یگانگی مکانیکی بین غربیلک فرمان یا پدال های آن وجود ندارد که به چرخ های جلو هموار باشند.



تمامی مدل های eBussy دارای باتری کوچک ۱۰ کیلووات ساعت هستند که ظاهراً امکان ظرفیت پیمایش ۲۰۰ کیلومتر (۱۲۴ مایل) را فراهم می کند. بااین حال، باتری ۳۰ کیلووات زمانه اختیاری همچنین دردسترس است که ظرفیت پیمایش آن را تا ۶۰۰ کیلومتر (۳۷۳ مایل) افزودن می دهد. محرک چرخ ها در این خودروی ماژولار، موتورهای برقی درون چرخ هستند که تنها ۲۰ اسب تبخیر قدرت تولید می کنند اما درعین حال دارای گشتاور بسیار چشم گیر ۱،۰۰۰ نیوتن متر هستند.مقاله های مرتبط:با سیستم ماژولار U-build شما هم می توانید مسکن بسازیدخودروی برقی و مفهومی رنو مورفوز رونمایی شد

اگرچه ۲۰ اسب بخار قدرت متجاوز کمی بخاطر یک خودروی الکتریکی است، eBussy باتوجه به سبک قامت انتخابی (وانت، کامیون، مینی بوس و غیره)، فقط بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم کمیت دارد. با کمال تعجب، این وسایل نقلیه برقی در منصب ی اول روی کاربری شهری متمرکز شده اند.

کامل سبک های بدنه eBussy بوسیله پنل های خورشیدی روی سقف حاضر شده اند و این خودروی برقی از سیستم بازیابی کارمایه ترمز همچنین استفاده می یواش. الکتریک برندز نیز به پشت ابداع شبکه ایستگاه های شارژ اختصاصی است.

eBussy با قیمت اولیه ۱۸،۲۷۳ دلار دربرگیرنده مالیات بر ارج افزوده بسیار مقرون به صرفه خواهد وجود. البته ارزش ها بسته بوسیله نوع قامت انتخابی و اینکه آیا دستگاه نقلیه برای کاربری آف رود گزینش شود، متفاوت است. گرانبها ترین نوع eBussy یک وسیله ون کمپر آف رود است که ۳۳،۳۰۹ دلار قیمت دارد.بیشتر بخوانید:جگوار لندرور از نمایشگر لمسی عاری وفاق رونمایی کردچرا جلوپنجره خودروهای الکتریکی بی ام و iNext متفاوت است؟فورد موستانگ النور با قیمت ۵۰۰هزار دلار بوسیله سودا می رسدمرسدس بنز کلاس S S معیار ۲۰۲۱ از فناوری جدید کیسه هوا نصیب می بردنسخه تولیدی از خردسال بوگاتی دوم معرفی
به گزارش همشهری آنلاین، عمر بنای کنونی ایاصوفیهبه صد ششم میلادی می رسد که بوسیله نشانی یک کلیسای ارتدوکس در قسطنطنیه، پایتخت شاهنشاهی روم شرقی ساخته شد.

با قدرت گرفتن عثمانیان این کلیسا ۹ صد پس از ایجادش بوسیله مسجد دگرگونی شد و با لباس قبض ترکیه امروزی ایاصوفیه داخل سال ۱۹۳۴ موزه شد. این بنا یکی از جاذبه های اصلی گردشگری در استانبول و جزو میراث جهانی یونسکو است. اردوغان دستور تبدیل ایاصوفیه به مسجد را صادر کرد درخواست علی مطهری از اردوغان درباره الفبای ترکیه



حال با اعلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، دوباره در ایاصوفیه نماز جمعه برگزار شد.

به گزارش بی بی سی، دادگاهی در ترکیه یک ماه پیش درون معاینه وضعیت ایاصوفیه به عنوان کفش امر قسط کاربرد از آن بوسیله عنوان هر مکانی جز مسجد "قانونا حلال نیست".

غرض ترکیه برای تبدیل ایاصوفیه به صومعه با انتقادهای یدکی صریح شده و از جمله پاپ فرانسیس، پیشقدم کاتولیک های جهان، آن را "دردناک" خوانده است.