یک روز در میان نامه فراهان

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از رویترز باهم اتحاد کردن داروسازی بریتانیایی آسترازنکا روز دوشنبه این هفته اخبار کرد که واکسن کرونای تولیدی اش در صورتی که تزریق ابتدا آن با نیم دوز گلچین شده و تزریق دومش در یک ماه بعد با دوز کامل انجام شود، می تواند اثربخشی ۹۰ درصدی در پیشگیری از عفونت کروناویروس داشته باشد.

مین پانگالوس، رئیس بخش پژوهش و تولید داروهای غیر مربوط به سرطان تو انبازی آسترازنکا گفت: «ما شانس آوردیم که به گروهی از شرکت کنندگان داخل کارآزمایی نصف دوز گلچین شده بخاطر واکسن را اماله کردیم.»

گروه بزرگتری از شرکت کنندگان پهلو اساس طراحی اصلی، دو دوز طولانی واکسن را به فاصله یک ماه قبض کردند و مقیاس اثربخشی واکسن در این گروه ۶۲ درصد بود. به این زیبایی تو مجموع اثربخشی میانگین واکسن درون این دو دسته دریافت کننده دوزهای متفاوت ۷۰ درصد بود.

به گفته پانگالوس، در حدود زمانی که انبازی آسترازنکا همکاری اش را در عاقبت ماه آوریل (اوائل فروردین) با دانشگاه آکسفورد فاتحه کرد، پژوهشگران آکسفورد در بریتانیا دوزهای واکسن را به شرکت کنندگان در کارآزمایی اماله می کردند.

اما آنها به زودی هوشیار شدند که عوارض جانبی مورد انتظار تو این شریک شدن کنندگان شامل خستگی، سردرد خواه درد بازو خفیف خیس از اندازه اشتیاق است.

پانگالوس گفت: «هنگامی که ما به عقب بازگشتیم و موضوع را معاینه کردیم، بیدار شدیم که آنها دوز لازم واکسن را به حد نصف کمینه پیش بینی کرده اند.»

همکاری تصمیم گرفت تو این گروه بیماران آزمایش را نصف دوز دنباله دهد و پس از زمان تعیین شده یک دوز کامل واکسن را به عنوان یادآور تزریق کند.

ولی داخل نهایت معین شد که اثربخشی واکسن در این گروه که واکسیناسیونشان با شقه دوز شروع شده است، بسیار اعلی و داخل حدو ۹۰ درصد است.
  • ۹۹/۰۹/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی