یک روز در میان نامه فراهان

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره شایعات مطرح شده مبنی بر کشمکش رئیس جمهور با تعطیلی تهران گفت: مناقشه فقط پهلو سر پایتخت نیست و درک هایی که بود دارد نسبت به گستردگی شیوع بیماری در کچل کشور است که وضعیتی افزودن یابنده واضح کرده است.

وی گفت: از چند هفته پیش وضعیت استان های مختلف از لفظ استانداری ها، روسای دانشگاه ها و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که باید محدودیت هایی خلق کردن و حتی سخت گیری شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نشست روز پنجشنبه کمیته های مرکزی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پنج شنبه گذشته طرح جامعی تمهید شد و با پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان، بوسیله بحث و تجسس کارشناسی گذاشته شد و قرارگاه عملیاتی وزارت کشور، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای دخیل مورد بررسی قرار گرفت. طرح جامعی که تهیه شده است طرح هوشمندی است که براساس آن اگر نرخ بیماری تو یک شهر خواه شهرستانی به یک میزانی برسد و بالاتر برود که تو سطح آژیر تحسین شود سرگشاده تعطیلی طولانی خواهد شد و به مگر مشاغل حقیقی بقیه مشاغل تعطیل خواهند شد. داخل این طرح سطوح قرمز، نارنجی و زرد درود شده اند که محدودیت ها براساس آن اعمال می شود.

رئیسی با تکذیب مخالفت مهتر جمهور با تعطیلی تهران گفت:  این اطلاع از اساس دروغ محض است ایشان نه تنها با این طرح مخالفت نکردند بلکه با حمایت این طرح اصرار کردند این طرح روز شنبه تو ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود تا سایر اعضا هم نظر بدهند. این طرح روز پنج شنبه مطرح شد و ایشان ایمنی کردند، درون جلسه امروز همچنین این طرح مطرح و سایر اعضا نظرات اصلاحی خویشتن را دادند. مثلا ستاد نیروهای مسلح عملی داشت که اصلاح شد، دادستان کل کشور نظری داشتند که در طرح لحاظ شد. سپس از آن نیز کلیات طرح پذیرفته شد و براساس آن نه عزب تهران بلکه بسیار از ۱۰۰ قریه در هفته آینده و از روز شنبه مشمول محدودیت خیلی شدید خواهند شد.

وی گفت: این محدودیت های شدید در ۵ محور و داخل مملکت کارکنان، آموزش و دانشگاه، فرهنگی و هنری، مشاغل و تردد تو و برون شهری اعمال خواهد شد. این طرح متعدد کاملتر از تعطیلی است که مدنظر فدایی ها وجود. رئیس جمهور طبق بودند و تاکید کردند که این طرح اجرایی شود. هیچگاه بحث دیگری غصه مطرح نشد.

رئیسی گفت: به ظهر جلسه امروز اندوه اینک در وزارت ناحیه جلسه ای برای اجرایی کردن طرح تام و اطلاع رسانی کردن به مردم برگزار شده است. راحتی است همگی مشاغل از جزئیات این طرح آگاه شوند. فرماندهان نیروی انتظامی، مسئولان اصناف و حوزه شناسایی رسانی هم در این جلسه محضر دارند تا بتوانیم طرح را کامل اجرایی کنیم. همه مشاغل تیمار باید تو جریان باشند، فرماندهان نیروی انتظامی و مسئول اصنفا و حوزه معارفه رسانی همه حضور دارند و برای اجرای طرح بتوانند دقیق ادا کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید دوباره بر لیس لگن رئیس جمهور با تعطیلی تهران، خاطرنشان کرد: ایشان خیر تنها با تعطیلی تهران بلکه با ۱۰۰ شهر که بیش از ۲۰ مرکز استان مثل مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز و اصفهان را شامل می شود غم ائتلاف کردند.
  • ۹۹/۰۸/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی