یک روز در میان نامه فراهان

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سایت خبری وابسته بوسیله نوبت مستعفی یمن (قرص در عربستان سعودی) «سبأ»، شامگاه امروز (دوشنبه)، گزارش رحم که اقبال «عبد ربه منصور هادی» نامه ای میوه ایران به سازمان ملل ارسال کرده است.

در این نامه مطالبه شده است که ایران یکی از افراد خود را بوسیله صورت قاچاقی بوسیله یمن ارسال کرده است و او را به عنوان سفیر تو دولت صنعاء تعیین کرده است.

داخل ادامه این گزارش ادعا شده است که این اقدام صریحا با حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت موسسه ملل متحد از جمله قطعنامه شماره «۲۲۱۶» مخالفت می کند.

این ادعا درون حالی مطرح می شود که پیشتر، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «حسن ایرلو» رسول تام الاختیار و فوق العاده جمهوری اسلامی ایران در یمن متوجه صنعاء شده و بزودی رونوشت استوارنامه خود را به آقای «هشام احترام» وزیر خارجه اقبال استخلاص ملی و استوارنامه خود را بوسیله آقای «مهدی مشاط» مهتر شورای ممتاز سیاسی یمن تقدیم خواهد کرد
ثروت دنیا براساس اکوسیستم های طبیعی سیاره ی ما بنا شده است و کارشناسان هشدار می دهند که درصورت فروپاشی آن ها، ممکن است اقتصاد جهانی نیز افت یواش. شاخص بیمه ی جدیدی از سوی مؤسسه ی سوئیس ره (Swiss Re)، نشان داده است که بخشی بیش از نیمی از کل تولید ناخالص داخلی جهانی به کالاها و خدماتی وابسته است که فطرت آن ها را فراهم می درنگ. با این حال در مناطق زیادی داخل سراسر جهان، این سیلندر ثابت قدم درحال فروپاشی است.

گزارش مذکور که «شاخص تنوع زیستی و خدمات اکوسیستم (BES)» نام دارد، مدال می دهد که یک پنجم از کشورهای جهان درحال مهیا روی ناحیه های اکولوژیکی ترد ای قرار دارند و بیش از یک سوم از زمین های آن ها به انگیزه فعالیت های انسانی تخریب شده است. اکوسیستم این ۳۹ کشورها عمدتا بوسیله خاطر کاهش وسیع تنوع زیستی که ناشی از عوامل مختلفی مانند جنگل زدایی، کشاورزی، معدن کاری، رواناب، گونه های مهاجم یا کاهش گرده افشانان است، می تواند درخطر فروپاشی باشد. این شاخص با مرام مهیا کردن معیاری برای دولت ها و کسب و کارها طراحی شده است تا بتوانند وضعیت اکوسیستم های محلی را که از نظر اقتصادی وقار دارند، درک کنند؛ با این صدای زیر مردانه که بتوانند به اسلوب محلول مناسبی بخاطر جوامع درون معرض ریسک برسند.

کشورهای درحال توسعه که دارای بخش های بزرگ کشاورزی هستند (مثل کنیا، ویتنام، پاکستان، اندونزی و نیجریه) خصوصا بوسیله انگیزه ربط تولید ناخالص داخلی بوسیله منابع طبیعی، درمعرض ریسک راحتی دارند؛ اما مناطق پرجمعیت و بنیانی از نظر اقتصادی مانند جنوب خاوری آسیا، اروپا و آمریکا همچنین با وجود تنوعی که داخل صرفه جویی آن ها وجود دارد، داخل معرض این خطر راحتی دارند.مقاله های مرتبط:فناوری، اقلیم و سرمایه داری؛ مثلث غیرممکن بشر داخل قرن ۲۱جنگل زدایی کنونی مسئله گرمایش زمین را تسریع می کند

دررتبه های اول کشورهای استرالیا و آفریقای جنوبی راحتی دارند که نیز از مبصر ترین اقتصادهای جهان به شمار می قضیه و هر دو در حال درگیری با کمبود آب، گرده افشانی و مشکلات مربوط بوسیله مراقبت از ساحل هستند. حتی کشورهایی بسان برزیل و اندونزی که تاکنون بخش بزرگی از اکوسیستم های طبیعی آن ها مشت نخورده پاینده الباقی است، قناعت و پری های روبه رشدی دارند که به شدت متکی کنار منابع غریزی است. کریستین مومنتالر (مدیر ارشد اجرایی گروه سوئیس ره) می گوید: «احتیاج آشکاری بخاطر ارزیابی شرایط اکوسیستم ها حیات دارد تا جامعه ی جهانی بتواند اثرات منفی بیشتر روی اقتصاد سراسر گیتی را به حداقل برساند. این بسرنوشت شوم دچار کردن مهم از کار، رادیکال مبتنی بر داده را برای درک خطرات اقتصادی تخریب تنوع زیستی و اکوسیستم ها حاضر می کند.»

فداکار کشورها مناسبت اقتصادی خود به دنیای طبیعی را محاسبه کرده اند؛ ولی گزارش جدید یکی از اولین مواردی است که این مسئله را داخل سطح جهانی مورد بررسی استراحت می دهد. برای مثال، از تمام سرمایه گذاری هایی که نهادهای مالی هلندی ایفا داده اند، ۳۶ درصد به شدت وابسته بوسیله خدمات اکوسیستم است. در گزارشی که اخیرا منتشر شد، این طور مولود گیری شد: «بخاطر این سرمایه گذاری ها، از دست دادن خدمات اکوسیستم منجر به اختلال قابل توجه داخل روندهای تجاری و ضررهای مالی می شود. زیادترین وفاق روی اکوسیستم هایی است که آب زیرزمینی و آب سطحی را تأمین می کنند.»

درون سطح جهانی، تصویر از این وحشتناک تر است. شاخص جدید که فقط مبتنی به خشکی امدن تنوع زیستی اکوسیستم های خشکی است، مقایسه می نرم که چگونه کشورهای سراسر دنیا از منابع طبیعی خود برای سود آوری استعمال می کنند و این امر چگونه روی زمین اثر می گذارد.



پژوهشگران برای کامل ۱۹۵ کشور وضعیت ۱۰ مورد از خدمات اکوسیستم مانند زیستگاه های دست نخورده، کیفیت هوا، زنهار آب، مولود خیزی خاک، مراقبت ساحلی، فرسایش و منابع چوب را ارزیابی کردند. تقریبا یک سوم از کشورها (در مجموع ۶۰ ملک) در بیش از ۲۰ درصد از سرزمین های خود دارای اکوسیستم هایی بودند که داخل وضعیت شکننده ای قرار داشتند. متمایز ارائه شده لزوما به این معنا ازاله که این اکوسیستم ها یا اقتصادهای موقوف بوسیله آن ها محکوم به فنا هستند؛ اما اگر راهی که تو پیش پژمرده ایم، ادامه دهیم، فعالیت های انسانی می توانند اکوسیستم های را به نقاط سراشیبی برساند و فروپاشی آن ها را تو پی داشته باشند.

تصور مسلم ما درون استفاده از اکوسیستم ها این است که تجدید منابع را منحصر به فرد می دانیم؛ درحالی که چنین نیست. اگر نقش تنوع زیستی و سهم تمام آن در تولید اقتصادی در تصمیمات نهادهای دولتی، شرکت ها و دیگر ذینفعان درنظر پژمان می شد، خرابکاری خدمات اکوسیستم می توانست به میزان قابل توجی کندتر یا حتی سیلان آن معکوس شود.

البته با توجه به تفاوت های وضعیت کشورهای مختلف، استراتژی های حفاظت نیکوترین و راه حل ها احتمالا بخاطر مناطق مختلف جهان مساوی نخواهد بود. در این گزارش آمده است که کشورهایی نظیر هند و نیجربه باید سریعا با کاهش تنوع زیستی مقابله کنند؛ در برابر تیمار انبوهی جمعیت بالایی دارند و هم تولید ناخالص تویی آن ها به شدت بوسیله اکوسیستم های طبیعی موقوف است.

از طرف دیگر تو کشوری مانند استرالیا، وابستگی تولید ناخالص تویی به اکوسیستم هایی پایین و تراکم جمعیتی آن کم است؛ با این حال این ناحیه نیز با چالش های اقلیمی مختلفی مانند آتش سوزی طبیعی و کمبود آب مواجه است که شاید تو آینده، اکوسیستم های آن را در معرض خطر قرار دهد؛ بنابراین محافظت از آنچه جاویدان الباقی و آمادگی بخاطر تغییرات آینده بسیار مهم است.

البته شاخص پیشنهادی محدودیت هایی دارد و نویسندگان اذعان می کنند که برآوردهای آن ها کامل نیست و احتمالا لازم است هرچند سال یک بار بوسیله روزرسانی شوند تا رک شود وضعیت چگونه است. متمایز سابق الذکر خط مبنای خوبی بخاطر آینده ای است که پیش رو داریم و ظاهر می کند که در کجاها باید در مورد فعالیت های اجتماعی- اقتصادی بیشتر مراقب باشیم؛ چرا که آن مناطق در معرض ریسک هستند.بیشتر بخوانید:طرح استفاده از مولد خورشیدی بخاطر مشتریان پرمصرف برق ادا می شودافزایش اثرگذاری انرژی تجدید پذیر نسبت بوسیله کارمایه هسته ای در کاهش انتشار کربناولین گونه ای که مردم آن را بوسیله نابودی کشید، کدام بود؟گوگل از نقشه تاسیس مقر عظیم خود درون سن خوزه پرده برداشتبرآوردی تازه میزان میکروپلاستیک های لبالب تو کف اقیانوس ها را ۱۶ میلیون جثه می داند
یکی از شورایاران خیابان کوچک بهمنیار با اقرار این موضوع می گوید: «رفت و آمد بسیار بیش معتادان بوسیله خصوص درون ساعات پایانی روز تو اینجا کنف شهروندان به خصوص جوانانی که در مجموعه ورزشی نزدیک این مرکز تردد دارند را به کار بزرگ انداخته است. قرارگرفتن چنین مکانی داخل بافت مسکونی محله بهمنیار بوسیله نظر جالب ازاله. التماس انتقال این کمپ به جایی دیگر و رفع این معضل را بارها پیگیری کرده ایم، اما نتیجه ای نداشته و نیازمند رسیدگی مسئولان موسسه بهزیستی است.» 
«نقی ویزان» به موضوع دیگری که مربوط به محله شهرک وصال است، اشاره کرده و می گوید: «تخمین زده شده که از سال ۱۳۹۵ تاکنون نزدیک به هزاره و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهرک ساخته شده و حدود ۶ هزار نفر به انباشتگی محله بهمنیار اضافه شده است. با وجود افزودن جمعیت، متأسفانه سرانه های فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، آموزشی و... متناسب با نیاز شهروندان رشد نکرده و کمبود این سرانه ها به شدت در محله احساس می شود.»
به گزارش همشهری آنلاین، در جای پا انتشار شایعاتی درباره سلامتی طبیب محمدباقر نوبخت، نسرین وزیری رئیس مرکز معارفه رسانی، روابط عمومی و اموربین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، درون شمار کاربری اش درون توییتر نوشت: «دکتر نوبخت این روزها همچون گذشته روزهای پرکاری دارند. از هدایت ستاد بودجه تا ردیابی و ابلاغ انحصار و مکاتبات بودجه ای. دو نامه ایشان به حکیم نمکی و پیام دلداری برای استاد شجریان غم مدال از فعالیت ایشان حتی درون  تعطیلات دو روز گذشته دارد.» 



به گزارش همشهری آنلاین، پانزدهمین نشست از تبار مجمع های حقوق طفل با موضوع حقوق کودکان دارای معلولیت دو شنبه مورخ چهاردهم نرمی ماه ۱۳۹۹ از قانون سامانه کنفرانس های دانشگاه شهید بهشتی با حضور سرکار خانم دکتر مریم افشاری استادیار دانشگاه و مدیر کلینیک های حقوقی خانواده کرسی حقوق بشر،صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی  و ناصر سرگران وکیل دادگستری، مدرس حقوق بین الملل و فعال حقوق افراد دارای معلولیت برگزار شد.

داخل آغاز،  دکتر مریم افشاری دبیر علمی نشست با تعریف معلولیت، آن را حاصل عیب جسمانی و موانع محیطی دانستند. ایشان درون ادامه  تعهدات دولتهای عضو کنوانسیون حقوق نوزاد  تو ماده ۲۳ را برشمردند و یادآور شدند که ایفای آنها می تواند به عنوان یکی از مقررات خاص حوزه کودکان معلول تک توجه قرار گیرد.

داخل ادامه، سخنران نشست سرگران  مباحث مرتبط با حقوق کودکان اثر را  در پرتو دو سند الزام آور بین المللی کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت تبیین نمودند.

این کوشا حقوق افراد دارای معلولیت ضمن اشاره به هنجار مندرج تو ماده هفت کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت به سایر مواد سند یاد شده که به حاجت های خاص کودکان دارای معلولیت توجه کرده است، پرداختند و افزودند که: مبنای زنهار از کودکان پی رفع همگی اشکال تبعیض به بهانه معلولیت است که تیمار بوسیله عنوان یک اصل و بی آرامی مقاطعه دولت های هیکل کنوانسیون مورد شناسایی قرار گرفته است. این وکیل دادگستری، محافظت از کودکان در بناء با در نظر گرفتن عالی ترین منافع آنان، مبارزه با همه اشکال خشونت، پیشگیری از شدت معلولیت، کنف از خردسال برای غرض گیری و منسوخ بودن تصمیم گیری به جای کودک، آموزش فراگیر و توانبخشی کودکان دارای معلولیت را از عمده ترین نیاز های خاص آنان دانست که می بایست با در دید گرفتن توانایی آنان مورد توجه قرار گیرد.

اجرایی نمایش دادن تصویبنامه هیات دولت بوسیله سال ۱۳۹۴ که مسائل مرتبط با کودکان پی را تک پافشاری فراغت داده است؛ کاربرد سمن ها از ظرفیت ماده ۶۶ قانون آیین سیاست کیفری جهت حمایت کیفری از کودکان پی تندی دیده، نزاکت سازی توسط بخش های مختلف جامعه جهت شناخت معلولیت، انجام پژوهش های علمی توسط دانشگاهیان با توجه به خلا شعر حقوقی در این عرصه از بنیانی ترین پیشنهادات این مدرس دانشگاه وجود.

ناتوانی یک مصالحه نسبی است و به مجرد "مانعی تو مقابل انسان بخاطر ادا یک فعالیت به شکل غریزی آن" است . تا سال ١٩٨٠ از واژه "معلولیت"handicap کاربرد می شد و سپس از آن از واژه"ناتوانی"disability بیشتر استفاده شد و درسال ١٩٨٩ دایره بهداشت جهانی براساس مطالعات وبررسی های خود ناتوانی ومعلولیت را در یک فرایند فاش تعریف کرد ودر این مرتبه بندی از ٣مفهوم : نقص(impairment)، ناتوانی (disability)، و معلولیت(handicap)  مصرف نمود.

هریک از موارد گفته شده در یک تعامل با سطح بالاتر به وقوع می پیوندد،به شکلی که "ناتوانی" بوسیله قفا "نقص" که در اعضا و ارگانهای بدن صورت می دهد بوجود می آید و کلیت وجود بی نظیر را بنده می نرم اما "معلولیت" در رابطه با جامعه ستایش می شود به شکلی که بواسطه عدم ارائه خدمات ارزان توانبخشی و مدنی و... فرد قادر به استفاده از امکانات اجتماع نیست.درون تجدید نظری که درون سال ٢٠٠٠ به خشکی امدن روی این طبقه بندی ادا گرفت،به جای استفاده از واژه های"ناتوانی" و"معلولیت" از دو مفهوم "فعالیت"و"باهم اتحاد کردن" استفاده شد.

نکته  عمده در این اشکوب بندی جدید نگاه مثبتی است که به مفاهیم داشته اند. بوسیله این صورت که به جای نگاه به ناتوانی(که می تواند جنبه منفی داشته باشد) بوسیله فعالیت هایی که فرد می تواند ادا دهد،استناد شده است و همچنین از "باهم اتحاد کردن"فرد در چیز پهن های مدنی و توسعه جامعه خود به جای "معلولیت" که بوسیله نوعی بینوایی از حقوق اجتماعی بوده ،استفاده شده است.

ماده ٢٣ کنوانسیون حقوق کودک مرام از این ماده را امنیت از معلولان ذکر کرده و تاکید بر اقداماتی که حتی المقدور این افراد متکی به خود مرحله بیایند و همچنین قبول مسولیت های اجتماعی و رسیدن بوسیله یک زندگی آبرومندانه و طولانی مورد نظر قرار گرفته است. همچنین نحوه حمایت از کودک اثر را بیان کرده و درون بند ٤این ماده به همکاری بین المللی در حمایت از معلولان و تبادل تجربیات بین کشورها پرداخته است. 

این ماده نشان از این دارد که رویکرد کنوانسیون در جهت توانمند سازی کودک معلول است و رویکرد صرف کردن حمایتی ندارد. "توانمندی"یکی از مولفه های حقوق بشر است و حقوق بشر به دنبال آگاه سازی، ظرفیت سازی و توانمندی معلولین است تا با توانمندی بتوانند حقوق خود را تقاضا کنند و داخل جهت شکل پذیری حقوق خود شرکت کنند. توانمندی فرایندی است که حضور،مشارکت و کنترل معلولین رادر روند غرض سازی و تصمیم گیری درون موضوعات مربوط به آنها افزودن می دهد تا معلولین، نه عزب از دانش و آگاهی لازم برخوردار باشند بلکه با تفکری منقد درون تغییر شرایط نسبت به الگوهای نامناسب و منفی شناخت کافی داشته باشند.
به گزارش همشهری آنلاین، یحیی گل محمدی امشب درون جمع خبرنگاران گفت: از آقایان کلانی و خوردبین و نبی ممنونم که به فرودگاه آمدند و شرمنده کردند ما را و متعدد لطف کردند و از آنها ممنون هستم و واقعا غافلگیر شدم.

سرمربی پرسپولیس تو تک فینالیست شدن تیمش گفت: توانستیم بوسیله عنوان آویشن ابتدا صعود کنیم و بازی های سختی را دنبال سر گذاشتیم و خدا را سپاس بی اندازه تلاش کردیم تا  از وهله گروهی بوسیله عنوان تیم مطلع صعود کردیم .یحیی بازیکنان غیرت، همت و شرف و آبرو گذاشتند و در مراحل بعدی هم با تیم های قدرتمندی مثل السد، بازی کردیم که غول آسیا بودند.

سرمربی پرسپولیس تو تک بینوایی آل کثیر گفت: عیسی گل ها مهمی  را به میوه برساند ولی با محرومیتش شوک به تیم متوجه شد.با این حال بازیکنان خیلی خوب واکنش مدال دادند و عملکرد خوبی هم در ورزش با النصر داشتند.

وی در مورد  اینکه قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا افسون شده گفت:  طلسم نیست می شود می توانیم هر کارگر را انجام دهیم تا  ان شالله قهرمان شویم.
طبیب حسن ملا امروز طی ارسال پیامی به شی جین پینگ، مهتر جمهور چروک  به مناسبت سالروز تأسیس جمهوری ایجاد چین از آمادگی ایران برای همکاری با این ملک بوسیله منظور تولید واکسن کووید ۱۹ خبر عدالت.

به گزارش گیرایی وقوف رسانی بزرگواری جمهوری، حسن روحانی در این پیام به دولت و مردم چین اطمینان خیال انصاف که نهایی سازی و امضای پروگرام ی شریک جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو ناحیه گامی بزرگ درون جهت پیشبرد منافع مشترک حاضر خواهد ساخت.

روحانی درون پیام خویشتن نوشت:شریک جامع راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ایجاد گره که از اشتراکات فرهنگی، پیشینه ی روابط بلندمدت تاریخی و نگاه دو ملک بوسیله عرصه ی تحولات بین المللی و اراده راسخ آنان در مبارزه با یکجانبه گرایی نشئت می گیرد، عرصه ی سترگی برای توسعه ی روابط دوجانبه در مرزوبوم های انواع مهیا آورده است. اطمینان دارم بازپسین سازی و امضای دستور کار ی انبازی جامع راهبردی ۲۵ ساله بین دو ناحیه گامی بزرگ تو جهت پیشبرد منافع مشترک و درون راستای صلح و ثبات بین المللی و مقابله با یکجانبه گرایی فراهم خواهد ساخت.

رئیس جمهور کشورمان درادامه، ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا اذعان کرده که این همه گیری با حیات ساختن مشکلات خاص خود، عرصه ای مجهز کرده تا غلبه گره در دستیار به بشر نمودار شده و ثمرات همکاری دو کشور ایران و چین نیز برای توسعه ی همدستی ها بوسیله کود بنشیند. روحانی گفته است، ایران و چین پس از شیوع کرونا درکنار هم، به مبارزه با آن پرداخته اند و اکنون نیز ایران، آمادگی خود را بخاطر شریک شدن در تولید واکسن کووید ۱۹ با چین اعلام می کند.

رئیس جمهور روحانی بروز امیدواری کرده تا با دستور موافق شی جین پینگ دراین باره، اساس ی مشارکت ایران و چین در حوزه ی تداوی بیماری کووید ۱۹ متجاوز ازپیش فراهم شود.بیشتر بخوانید:گربه ها می توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنندچگونه صدای کلمات را در ذهن خود می شنویم؟ردپای نئاندرتال ها داخل موارد شدید بیماری کروناآیا اینترنت مسرور مجانی است؟غافل گیری دانشمندان از نتایج مطالعه ای گسترده درباره موارد ابتلا بوسیله ویروس کرونا در هند
همان طور که می دانید اپلیکیشن ها به سه گانه شکل توسط توسعه دهندگان منتشر می شوند: رایگان، پولی و رایگان با صیقلی داخل برنامه ای. حتما برایتان پیش آمده است که با رویت اپلیکیشنی به وجد بیایید و مشیت داشته باشید که آن را نصب کنید؛ ولی ناگهان متوجه پولی بودن آن شوید. همه ما این تجربه را داشته ایم. داخل این مواقع معمولا یا ظرف کاربرد از آن را می زنیم یا به عقب نسخه بلدرچین شده آن می گردیم. البته نسخه کرک شده هم شعر های خاص خودش را دارد و تا اینکه می تواند آسیب جدی به گوشی شما وارد درنگ.مقاله های مرتبطرفع بغرنج گوگل پلی داخل ایران و دانلود اپلیکیشن های دارای محدودیت

اما گاهی همین اپلیکیشن های پولی برای مدت محدودی رایگان می شوند و ما می توانیم با نصب آن ها و اضافه به فهرست اپ های خود، در آینده هم به آن ها دسترسی داشته باشیم. درواقع، ترقی دهندگان برای افزودن تعداد مخاطبان خود، هرازگاهی اپلیکیشن هایشان را بوسیله مجانی ارائه می کنند؛ بنابراین، وعظ ی ما این است که حتما اپلیکیشن های پولی مجانی شده را یک وعده دانلود کنید تا بوسیله فهرست اپ های شما اضافه شوند. بعدا می توانید هر زمانی که تمایل داشتید، از آن ها استعمال کنید.

با زومیت همراه باشید تا اپلیکیشن های پولی مجانی شده امروز را معرفی کنیم.

اپلیکیشن Digital Dashboard GPS Pro



با معاون این اپلیکیشن کاربران قادر خواهند بود میزان سرعت، مسافت، مدت زمان، موقعیت مکانی؛ نیز زمان آغاز و خاتمه سفر را ارزیابی کنند. علاوه براین، برنامه ی پیش روی شما امکان محاسبه ی سرعت متوسط و حداکثر سرعت را همچنین دارد. فرقی نمی بطی ء که با چه دستگاه ی نقلیه ای لول می کنید، این اپلیکیشن قادر بوسیله اندازه گیری سرعت حرکت خواهد وجود و سرعت را می تواند داخل واحدهای مختلف از مایل برساعت گرفته تا گره و کیلومتر برساعت نشان دهد. این اپلیکیشن همچنین، امکان ذخیره ی معلومات مسیر را برای کاربر فراهم می نرم تا داخل آینده به معلومات آن دسترسی داشته باشد. 

بازی Word Search Fun – PRO



یک بازی فکری که در آن باید از سطر نامرتب لغت ها را کشف کنید. این ورزش به خصوص برای تقویت دایره ی اسم خاص می تواند مفید باشد، از طرف بیش از ۱۵۰ هزار کلمه ی انگلیسی را داخل خویشتن جای داده است و کاربران می توانند درون چهار حالت مختلف بازی را اجرا کنند.

مجموعه آیکون Cuticon Squircle



مجموعه آیکون ها ازجمله ابزاری هستند که امکان شخصی سازی گوشی های اندروید را مهیا می کنند و کاربر می تواند با نصب آن ها از هزاران آیکون مختلف بهره مند شود. در این کلکسیون آیکون بیش از ۵٬۰۰۰ آیکون متنوع به همراه بیشتر از ۳۶ عکس حاضر شده است. آیکون های این مجموعه با دقت فراوانی و با کمیت ی ۱۹۲×۱۹۲ نقشه کشی شده اند. همچنین کاربران می توانند درصورت نیاز، آیکون اختصاصی التماس کنند تا در به روزرسانی های آتی قرار بگیرد. بخاطر مصرف از این مجموعه آیکون باید از لانچری استفاده کنید که امکان تعویض آیکون های سیستم عامل را داشته باشد؛ مشابه Nova Launcher.

اپلیکیشن Best U



یک اپلیکیشن انگیزشی که سزاوار سرزنش برنامه ریزی است و کاربر می استعداد جلوه گر کند که در چه زمان هایی بخاطر او جملات مثبت و انگیزشی نمایش دهد. البته زبان پروگرام انگلیسی است و برای کاربرد از آن باید با اصطلاح آشنایی داشته باشید.

اپلیکیشن Pollo Private Browser



این اپلیکیشن همان نعوظ که از عنوانش می توان احتمال زد، یک مرورگر برای وبگردی به صورت ناشناس در اینترنت است که علاوه بر ناشناس بودن، موقت سپس از خروج کاربر از اپلیکیشن، کامل اطلاعات مربوط به جست وجو، پیگیری و موقعیت مکانی کاربر را حذف می نرم و هیچ داده ای از کاربران ذخیره نخواهد کرد. این داده ها محتوی تاریخچه، کوکی ها و ایستگاه ها می شوند که به طور معمول توسط سایر مرورگرها ذخیره می شوند. این مرورگر همچنین، از پخش ویدئوی آنلاین پشتیبانی می کند. از سایر ویژگی های آن می نبوغ به سرعت بالا، ظرفیت کم و… اشاره کرد. یکی از نکات مهم این پروگرام توان AdBlock آن است که از تبلیغات جلوگیری می درنگ و باعث خواهد شد با سرعت بیشتری به وبگردی بپردازید.

اپلیکیشن Equalizer FX Pro



این اپلیکیشن، ابزار لازم برای تقویت و ایجاد تغییرات در صدای خروجی گوشی را برای کاربر مجهز می کند. رادیکال ترین ویژگی این اکولایزر، محکمی ظرفیت صدا و بیس موسیقی است که درنهایت منجر به افزایش چونی صدای خروجی خواهد شد. این برنامه با هر اپلیکیشن پخش موسیقی سازگاری دارد و می توانید تغییرات مدنظر خود را روی هر مدیاپلیری اعمال کنید. تغییرات تو این برنامه در دو حالت خودکار و دستی دراختیار کاربر قرار می گیرند. تو بخش خودکار، حالت های از پیش تنظیم شده صبر دارند تا کاربر از بین آن ها انتخاب کند و در حالت دستی نیز می نبوغ کامل تنظیمات را دگرگونی داد.

اپلیکیشن Clean Equalizer
درون ابتدای دنیاگیری کووید ۱۹ تو ماه مارس، پزشکی به معروفیت جفری وانوینگن تو ویدئویی ۱۳ دقیقه ای، به نکاتی اشاره کرد که باعث ترس همگان شد. این ویدئو تو یوتیوب ۲۶ میلیون دیدار داشت. وانوینگن از مردم درخواست کرد پس از بازگشت از سوپرمارکت ها، تمام کالاهای خود را به مدت سه روز بیرون از ساختمانی افسون شده کنند، با الکل تمام محصولات را ضدعفونی کنند و آن ها را با آب و صابون بشویند. منطق او این بود که کالاها ممکن است حاوی ویروس جدید کرونا باشند و مردم را آلوده کنند.

۶ ماه سپس دانشمندان معلومات بیشتری را درباره ی نحوه ی شیوع کووید ۱۹ آموختند و بی پرده شد مدخل زیادی از نکات وانوینگن غیرضروری و تا اینکه فدایی از آن ها خطرناک بودند. بزرگ ترین ریسک ابتلا به کرونا از تنفس سرچشمه می گیرد؛ بنابراین وسواس نسبت به اشیاء و سطوح کاری ناحق است. در نگاه اول جابه جایی ویروس ازطریق هوا ترسناک به دید می رسد؛ اما خبر خوب این است که راهی اندک نفقه و مصون برای جلوگیری از این خطر بود دارد: استفاده از ماسک. درون ادامه به سه راه پا بر جا انتقال و دید کارشناسان درباره ی آن ها در طول کبد ماه گذشته اشاره شده است.سطوح وقار زیادی ندارند

تنها یک احتمال برای ابتلا ازطریق سطوح حیات دارد: شخص مبتلا عطسه خواه سرفه نرم. پس ازآن ذرات ویروس روی سطوح نزدیک به او بنشینند. اگر شخص دیگری بلافاصله سطح آلوده و سپس بینی، دهان یا چشم خویشتن را لمس کند بوسیله ویروس مبتلا خواهد شد. به همین برهان باید قبل از آماده سازی خواه نوشیدن طعام یا بعد از پیشگاه داخل وسایل حمل و نقل عمومی یا لمس دستگیره های در به خاص درون فصل آنفولانزا و سرماخوردگی، دست های خود را بشویید.

اما برابر پژوهش ها جدید، ویروس کرونای جدید کاملا ترد است. طبق مقاله ی NEJM، نیم زندگی ویروس نسبتا کوتاه و تقریبا ۶ روزگار است؛ یعنی هر ۶ ساعت، پنجاه درصد از تازگی ویروس از بین می جوی و به ویروسی غیرفعال یا غیرمسری تبدیل می شود؛ بنابراین اگر تو آغاز، ۱۰۰ ذره ی ویروسی بود داشته باشد، پس از ریه روزگار این نرخ بوسیله پنجاه ذره کاهش می یابد. مجدداً باگذشت ۶ ساعت، ۲۵ ذره ی ویروسی همیشگی می ماند و پس از ۲۴ ساعت تعداد ذرات بوسیله ۱۰ مغز می رسند. بااین حال، این مقدار کمی اغراق آمیز است. در حالت واقع گرایانه تر، تعداد ذرات بین ۱۰ و ۱۰۰ است. به طورکلی گمان ابتلا ازطریق سطوح بسیار پائین است؛ بمنظور سلسله مراتبی از رویدادها باید دست بوسیله مشت اندوه دهند تا شخصی مبتلا شود. به همین دلیل، شستشوی دست ها حداقل برای بزرگداشت بهداشت انفراد اندرز می شود اما نیازی بوسیله زیاده روی یا برای مثال ضدعفونی طاس کالاهای خریداری شده محو.ذرات در فاصله ی نزدیک، عملی ای جدید

طی بازدم هوا ازطریق عطسه، سرفه، صحبت، آواز خواندن، فریاد زدن یا حتی تنفس، ذرات کوچک اب دهان به بیرون ترشح می کنند. ذرات سنگین تر با سرعتی نسبتا بالا روی زمین می افتند و درون قسمت قسمت کردن قطره ها قرار می گیرند، درحالی که ذرات کوچک تر بوسیله مدت کامل رطوبت در فضا شناور می شوند. هنگام گپ و تنفس، ذرات معمولا بین یک تا دو متر جابه مکان می شوند که همان بور ی توصیه شده برای فاصله گذاری اجتماعی است. اگر ذرات با نیروی بیشتری مثل عطسه خواه سرفه بیرون شوند می توانند مسافت طولانی لطافت را طی کنند.

بوسیله همین دلیل، وابستگی نزدیک با افراد دیگر خطر بزرگ تری نسبت به لمس سطوح است؛ زیرا احتمال حی ماندن ویروس در ذرات هوای بازدم بیشتر از ویروسی است که چندین شایسته کردن روی دستگیره ی در فراغت دارد. بوسیله همین دلیل، بور گذاری اجتماعی یکی از روش های توصیه شده برای پیشگیری از انتقال است. باتوجه به این نظری معمولا اغلب افراد ویروس را از شخصی می گیرند که با او وابستگی نزدیک دارند. برابر پژوهشی چینی، احتمالا ابتلای اشخاص ازطریق افراد قوم ۱۷/۲ درصد و ازطریق شخصی بیرون از خانه ۲/۶ درصد است.واگذاری ویروس ازطریق هوا بیش از گذشته تک تأیید است

با وجود مشاهدات، بسیاری از کارشناسان معتقد بودند ویروس کرونا ازطریق محیط منتقل نمی شود. بخشی از این ناباوری ریشه در تاریخ دارد. به مدت قرن ها، پزشک ها و دانشمندان، اطلاعی از چگونگی گشادگی بلای ناگهانی ها نداشتند؛ اما اگر ویروس کرونا داخل محیط بود دارد چرا بوسیله کمیت ی سرخک عالمگیر نیست؟ ویروس های سرخک ویروس های رقیق لطافت هستند و می توانند مدت یدکی را درون ذرات هوا ابدیت بیاورند. علاوه بر این دو ویروس داخل میزان دز واگیر متفاوت هستند. دز واگیر بوسیله حجم موردنیاز ویروس بخاطر ابتلا گفته می شود. دانشمندان هنوز دقیقا نمی دانند چه میزان از ویروس متاخر کرونا برای مریض شدن اشخاص لازم است.چگونه از خود در برابر روش های واگذاری نگهداری کنید

تاکنون دانشمندان و کارشناسان بهداشت همه بوسیله این فرق روان اند که ویروس متاخر کرونا می تواند از هر دو طریق قطره ها و ذرات هوا بوسیله ویژه در فواصل نزدیک منتقل شود، گرچه هنوز مشخص نیست کدام یک حروف غالب برای انتقال ویروس هستند.

نکته ی حائز اهمیت، چگونگی محافظت از خود داخل برابر ویروس است. خوشبختانه، گام های پیشگیری برای طولانی مسیرهای انتقال تقریبا یکسان هستند: حفظ فاصله گذاری اجتماعی و کاربرد از ماسک. طبق شواهد، ماسک ها نه عزب می توانند ذرات بازدم را به تله بیندازند، بلکه از ادخال ذرات آلوده ی بیرونی بوسیله بدن هم جلوگیری می کنند. حتی اگر ذرات ویروسی بوسیله درون ماسک فایده کنند، دز ویروس به اندکی اندک است که برای ابتلای شخص به بلای ناگهانی جدی کافی محو.مقاله های مرتبط:پنج رفتار احتیاطی غیرضروری تو زمان دنیاگیری کرونا۶ تصور نادرست درباره ی استفاده از ماسک

نمونه ی واضحی از مزایای ماسک، شیوع اخیر در یکی از نمایندگی های استارباکس کره ی جنوبی بود. زنی، ۲۷ خریدار دیگر را بوسیله دلیل عدم استفاده از ماسک آلوده کرد؛ اما هیچگاه کدام از کارکنان مبتلا نشدند؛ برای اینکه از ماسک استفاده کرده بودند.

انتقال کرونا ازطریق هوا، نکته ی رادیکال دیگری را یادآوری می نرم: مصرف از تهویه ی کم ارزش. مسئله هوا و ورودی هوای جدید به تو حجره خواه فیلتر کردن فضا می تواند هر سنخ ذره ی آلوده ای را پراکنده نرم. باتوجه بوسیله اطلاعات فوق می توانید از نظر روحی و فیزیکی خویشتن را برای فصل پاییز و زمستان آماده کنید. هنوز متد زیادی تا پیروزی بر ویروس متاخر کرونا پایا مانده است؛ ولی حداقل بیشتر از ۶ ماه گذشته درباره ی این ویروس می دانیم.بیشتر بخوانید:همه گیری ویروس کرونا تو ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۴ مهربانی ۹۹]ابتلای مکرر به کووید ۱۹ چه پیامدی برای واکسن های آن دارد؟آسیب ناشی از اشاره گرهای لیزر به چشم جدی استشهری در برزیل به ایمنی جمعی دربرابر کووید ۱۹ دست پیدا کردورزش کردن بخاطر بیماران تازه بهبودیافته از کووید ۱۹ می تواند خطرناک باشد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، داخل کود یک شانزدهم  جام اتحادیه برایتون در خارج از مسکن میهمان برستون بود. در این دیدار باردیگر علیرضا جهانبخش از اول در ترکیب اصلی قرارداشت و موفق شد در دقیقه ۵۷ روی بزرگداشت برناردوبا شلیکی ملیح دروازه حریف را بازکند. مک الیستر تو دقیقه۷۵ تراب دوم این دیدار را داخل دروازه هماورد جای عدل تا صعود برایتون به دور بعدی منحصر به فرد شود.

برایتون درون رقابت های هفته سومین لیگ برتر باید به مصاف آویشن قدرتمند منچستر یونایتد برود. با توجه به دخشش جهانبخش داخل هفته های اخیر پرت به نظر می رسد او در این ملاقات  درون خیساندن اصلی راحتی نگیرد. در مهمترین بازی امشب لستر درخانه با دوگل مغلوب آرسنال شد. کریستیان فوکسمدافع برستون در دقیقه ۵۷ بوسیله غلط مروارید آویشن خودی را گشود. انکتیا در دقیقه ۹۰ نتیجه را دوبرصفر شود.

درون سایر بازی ها چلسی با ۶ گل از سد بارنزلی گذر کرد. نیوکاسل در خارج از مسکن با ۷ گل برابر مور کم به برتری رسید و اورتون نیز درون بازدید با فلیت وود تاون پنج بر دو بوسیله چیرگی رسید.