یک روز در میان نامه فراهان

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

درSGHAROOOONSGHAROOOON این روزها که بیشتر کارها داخل دنیا از راه دور ایفا می شود، کنفرانس های تلفنی در زوم یا اسکایپ، به مقدر شدن واقعی از زندگی روزمره تغییر شده اند. درون چنین وضعیتی، بیرونی اسپیکرفون آداپتر موبایلی جدیدی تولید کرده است که به قیافه هاب USB نوع C نیز ادا می کند. این هاب USB به پورت های HDMI و USB-A A و اسپیکرفون مناسب بخاطر کنفرانس تلفنی مجهز است که چونی صوتی مناسبی.دارد مقاله های:مرتبط هاب-USB C متاخر همدستی هایپر بخاطر مک بوک های اپل معرفی شدهاب-دی لینک، راهکاری بخاطر هوشمند سازی: منازلOrbe هاب بی سیم متاخر برای وحدت و استفاده از خدمات ابری ایسرMobee وسایل جانبی مخصوص-i Mac با قابلیت اتصال ۴ پورت USB.3 0 را معرفی

کرد این اسپیکرفون آداپتر موبایلی با داشتن کابل-USB C و پورت-USB C ثانویه، این امکان را به شما می دهد آن را به شارژر ۹۰ واتی-USB C PD وصل کنید و درعین حال، به دو پورت-A (USB A با سرعت انتقال داده حداکثری ۱۰ گیگابایت) کنار حین و یک پورت.HDMI (2 0 بخاطر پشتیبانی از تمثال 4K HDR با مقدار رفرش) ۶۰ هرتز دسترسی.

داشته باشید اسپیکرفون متاخر دل شکاف SD کارت یا پورتاترنت ندارد که با توجه با وابستگی زیاد کنفرانس های تلفنی به اینترنت، موضوع زیاد. عجیبی است همچنین، این امکان حیات دارد از این هاب برای متصل کردن مانیتوردارای-خروجی USB C به لپ تاپخود استفاده کنید؛ ولی درون عمل، فضای کافی برای یکدلی هاب بوسیله شارژر.

نخواهید داشت این اسپیکرفون دکمه هایی برای اندک و زیاد کردن صدا، جواب دادن یا قطع کردن رابطه و قطع صدای خودتان دارد و طبق ادعای دل، با مجهز بودن به دو میکروفون، صدایی ۳۶۰ منصب فراهم می آورد و به فناوری (لغو پژواک) Echo Cancellation.       

مجهز است مهم ترین موضوع برای کاربران این-هاب USB C جدید دل بها حدودا ۲۰۰ دلاری آن است که باتوجه به قیمت معمول ۵۰ تا ۷۵ دلاری برای-هاب USB C، گران محسوب. می شود بااین حال با درنظرگرفتن این نکته که هر اسپیکرفون به انزوا حدودا ۱۰۰ دلار است، شاید بتوان گفت صیقلی چند دلار بیشتر برای این محصول جدید دل، مقدار راحتی آن را.   داشته باشد:بیشتر بخوانید کوالکام از پلتفرم رباتیک RB5 رونمایی کرد؛ کامپیوتر تک برد مناسب برای پیدایش پهپادکوالکام تراش اسنپدراگون 690 را رونمایی کردبا پروژه های جذاب و آسان رزبری پای آشنا شویدمی پاور بانک 3 شیائومی با ظرفیت ۳۰٬۰۰۰ میلی آمپرساعت رونمایی شداینتل دو پردازنده از سری Lakefield را برای کامپیوترهای استیل و فوق باریک
به گزارش همشهری آنلاین پس ازآن از حضور زلاتکو کرانچار درون فوتبال ایران قدیم مناقشه های حاشیه نویسی ای درون خصوص سبک عمر این مربی کروات مطرح بوده است. موضوعی که تا اینکه باعث شد تا او داخل مقطعی هدایت آویشن ملی اشتیاق ایران را هم از دست بدهد. هرچند سالها پس ازآن دوباره قاهر به نشستن روی نیمکت امیدها شد و  البته نتایج چندان درخشانی هم با این آویشن نگرفت.

 با این حال مهرزاد خلیلیان مدیرعامل قبلی سپاهان در کتاب خاطرات خود عرشه عنوان معجزه پنجم که رمز بوسیله قهرمانی سپاهان درون لیگ سیزدهم و درون هفته پایانی دارد با ذکر خاطره ای نادیده به دلیل برکناری زلاتکو کرانچا پرداخته است.

ماجرا بوسیله زمان بعد از بازی این آویشن مقابل ملاح و همسانی مقابل این تیم در اصفهان  برمی گردد که سپاهان برخلاف نفقه هایی که متحمل شده حیات روی دور ناکامی افتاده بود: «پس از این مستوی بود که کرانچار دیگر تحمل نیاورد؛ گرچه تیم خوب بازی می کرد و این نتیجه بی قراری خراج ی بی اندازه قباحت نبود و هنوز تا خدشه نحو درازی در پیش داشتیم، اما شاید خویشتن را مسؤول دانسته، دیگر نمی توانست بردباری نرم و غیرت اش هم رخصت نمی داد تا ادامه دهد. با این همگی بخشی غصه کم آورد و قدری بی آرامی تحریکات معلول در اثر تونچی(دستیارش) بالاخره عودت شد. مسائل یدکی بود که از طریق حراست به شنوایی من می رسید و کرانچار برخی از قول و قرارهایش با من را بهم زد. شرایط بوسیله قدری تند رقم خورد که فرصت کوچک ترین کیاست با آقای سبحانی را از ما گرفت.

گرچه اعضای هیأت مدیره و شخص آقای نیکفر در جریان کلیات بودند، اما ابتلاء ها و حجم انواع کارهای اداری در فولاد چنان وقتش را پُر می کرد که مجبور بودم مطالب را تلفنی نقل مکان کرده و او را در مسئله موضوعات قرار دهم. از رویت شخصیتی نیز کسی نبودم که برای آب اشامیدن هم کسب بلوغ نماید، چه بسا در این صورت نمی استعداد باشگاهی به حساسیت سپاهان را راه اندازی کرد. با توجه بوسیله این شرایط ما فورا دست به فرمان شدیم و از طریق رسول خوروش، به حسین فرکی پیغام دادیم. تو ذات حال، نمی خواستیم کوچک ترین بهانه ای به مشت کرانچار و تونچی بدهیم. یکی، دو روز بعد سرزده به مسابقه رفتم. تو چمن از دور بوی نامطبوع سریع العمل نوشیدنی بوسیله مشامم رسید که حتی خلعتبری هم وافر آهسته چیزی گفت. اینجا دیگر پایان نحو حیات(هذا فِراقُ بِینی و بِینِهُ)»

کرانچار بعد از این عارضه از تربیت سپاهان برکنار شد و  چند سال پس ازآن به عنوان سرمربی تیم امید ایران انتخاب شد.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، سیدعلی آقازاده در همایش ائمه جمعه استان مرکزی اظهار کرد: حقوق اسفند ۹۸ این افراد پرداخت شده و حقوق دو ماه مقدمه امسال نیز تو اسرع وقت صیقل می شود. بخاطر خرداد نیز مدارک اندوهناک شده است.

وی افزود: استان مرکزی با جدیت آدم و کمک مسئولان، یکی از استان های فیروز در حوزه مقابله با مصیبت کرونا بوده است.

آقازاده ادامه داد: این استان ۳۰ اسفند سال گذشته، استان دوم کشور درون مسری ویروس کرونا بود، اما رتبه استان زمان حال با هماهنگی مردم، مسئولان و روحانیون استان از نظر کاهش تعداد مبتلایان به این ویروس، بیست و دوم ناحیه است.

استاندار مرکزی گفت: ۱۰۰ طرح شقه تمام با اعتباری افزون بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی تا اختتام سال ۹۹ اتمام می شود.

وی، سهم استان را درون طرح ملی مسکن ۲۲ هزار واحد دانست و افزود: با تأمین زمین مورد نیاز ساخت ۸ هزار واحد در شهرهایی قرین اراک، خمین، مهاجران، امیرکبیر، ساوه و… تا سرانجام امسال آغاز می شود که این امر از تکثیر افسارگسیخته مقدار ساختمانی جلوگیری می کند.

آقازاده با رمز ساخت هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان مرکزی تقریر کرد: به منظور پیدایش یک هزار واحد مسکونی برای ایتام، تفاهم روزنامه ای با مشارکت استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان داخل سال ۹۷ منعقد شد که اکنون زمین مورد نیاز از سوی استانداری تأمین شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۳۵۰ میلیارد ریال از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح نیز تخصیص یافته است.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، سه شنبه ۲۰ خرداد در روند بازدید از کارخانه سیمان اسپندار نمین افزود: در سال پریدن تولید و پیاده شدن بنیان پیش بینی ها مدل تولید سیمان در این کارخانه ۲۰ درصد و صادرات آن همچنین ۴۹درصد تکثیر می یابد.  

وی بوسیله آغاز فعالیت این واحد از سال ۶۶ در اردبیل رمز کرد و تقریر کرد: واحدهای تولیدی بسیاری مواد نخستین خویشتن را از این کارخانه مطمئن می کنند.  

معاون استاندار اردبیل افزودن کرد: این واحد هموار در راستای رونق اقتصادی استان تلاش کرده و در سال ۹۹ نیز مورد حمایت فراغت می گیرد.  

این کارخانه سیمان از یکسره تولیدکنندگان اساسی این محصول در قلمرو بوده و دوشنبه ۱۹ خرداد یکروز برداری از سیستم فیلتراسیون غبارگیری کارخانه یکروز برداری شد.
به گزارش همشهری آنلاین مهر به نقل از وزارت نفت و به نقل از رویترز نوشت: ارزش بازپسین متمایز نفت خام برنت روز پنجشنبه (۱۵ خردادماه) ۳۹ دلار و ۹۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی آی آمریکا ۳۷ دلار و ۴۱ رسوم حیات.

بها نفت امروز جمعه ۱۶ خرداد افزایش یافت، زیرا معامله گران در مراد نشانه هایی از برگزاری کنفرانس موسسه کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) هستند که امکان پذیر است پیش از روز دوشنبه (۱۹ خردادماه) برگزار شود. در این نشست تولیدکنندگان عمده نفت درباره تمدید کاهش تولید کنونی نفت گفت وگو خواهند کرد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار شرکت تجاری اوندا، گفت: تماشاچی افزایش مقدار هفتگی نفت برای ششمین هفته متوالی و البته با شیبی کوفته خیس خواهیم بود، در مقابل ابتیاع گران به قول کامل عراق بخاطر کاهش تولید شک دارند. اوپک پلاس به کاهش تولید نفت ادامه می دهد؟
پرتاب قاهر اسپیس ایکس | سفینه دراگون با دو فضانورد بوسیله مدار زمین رسید فیلم| دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی منضمات
تاکنون ویدئوهایی منتشر شده است که خودرو های برقی را هنگام اتش گیری امانت های باتری نشان می دهد. ولی حقیقیت این است که پناه این خودروها تا اینکه پس از تصادف، درمقایسه با مدل های مهیا به پیشرانه های احتراقی کمینه نیست؛ چون از ساختار ها و فناوری های ویژه ای روزی می برند.

خودروسازان برای کاهش خسارتی که خلال تصادف به باتری های ولتاژ اوج خودروهای برقی بااطلاع می شود، مدل سازی محصولاتشان را مورد بازبینی صبر داده اند. باتری هایی که در سرنوشت زیرین خودرو با محافظت تمام صبر می گیرد، ایمنی احسان دارند؛ اما ایمن ماندن باتری از انرژی توزیع شده طی برخورد، خویشتن روند ی مهمی است.مقاله های مرتبط:پل استار 2 معرفی شد

دراین زمینه، خودروسازی ولوو از یک فناوری زنهار جدید بخاطر خودرو برقی پل استار 2 رونمایی کرده است. در این محصول، یک تیغه ی جداکننده درهرطرف خودرو و متعاقب تایر های جلو فراغت می گیرد و طی تصادف، اجازه ی جمع شدن چرخ های جلو به جانب عقب را نمی دهد و از اندام ی باتری محافظت می کند. همچنین، این ثمر از یک سامانه ی جدید توزیع کننده ی نیرو هنگام تصادف نصیب می برند که محافظت بیشتری را برای باتری و متعلقاتش تأمین می کند.

مقاله های مرتبط:آلایندگی باتری خودروهای برقی، کمتر از پیشرانه های دیزل تراشیدن

مدل سازی خودروها تاحدود زیادی می تواند آستانه ی تحمل ساختارشان را طی دانا شدن ضربه، بهبود ببخشد؛ ولی درهرصورت از قوانین فیزیک نمی توان فرار کرد. از طرفی، خودروها برای لول نیاز به کارمایه فراوانی دارند. برای مثال، کارمایه ذخیره شده درهر گالن بنزین (۳/۸ لیتر)، کمیت با ۴۰ کیلووات ساعت ظرفیت باتری خودروهای کوچک است. درون تصادف های شدید، آزاد شدن انرژی ذخیره شده داخل خودروها محتمل است و فرقی نمی درنگ این کارمایه از چه سنخ سوختی تأمین شده است؛ بنزین و گازوئیل یا باتری.

البته باتری استاندارد های برقی، در تصادفات نسبت بوسیله محصولات سنتی، احساساتی برنده هستند. بوسیله تفکر افزایش چشمگیر دمای این ترکیبات هنگام تصادف، آتش گرفتن موضعی بسته ها محتمل است و درنتیجه، گرمای حاصل شده به واحد های دیگر همچنین منتقل می شود. یک باتری از هزاران واحد جداگانه تشکیل شده است به طوری که تشخیص قسمت های سالم درحین آتش گرفتن، کاری بسیار دشوار است. درنتیجه ی این اتفاق، کچل باتری منهدم می شود.

مقاله های مرتبط:مهندسی بی نهایت؛ پورشه تایکان ۲۰۲۰نگاهی به آزمایشگاه ایمنی و تصادف خودروهای تسلا



مسئله ی دیگر ولتاژ بالایی است که سامانه ی خودروهای تمام برقی از آن کاربرد می کنند. اکثر نمونه های امروزی با ولتاژ ۴۰۰ ولت کار می کنند؛ درحالی که پورشه تایکان از ولتاژ ۸۰۰ ولت استعمال می کند و درآینده ی نزدیک، سایر محصولات الکتریکی نیز همین ویژگی را خواهند داشت. بخاطر متعلقات خودرو و سرویس های اضطراری هنگام تصادف، یک کابل ولتاژ ارتفاع خراب، خطرناک و کُشنده است. برای همین، مسیر قضیه باید از منبع باتری پیمانه شود. این قانون جدیدی تراشیدن و دهه ها است که داخل موتور اسپرت ادا می شود و از ایجاد جرقه های الکتریکی و به تبعش داغ شدن بنزین طی تصادف جلوگیری می کند؛ تمامی خودروهای ریسینگ و رالی باید از سامانه ی قطع کننده ی باتری به رخ دستی یا خودکار استفاده کنند.

یک اسلوب متعارف که در خودروهای الکتریکی بخاطر قطع جریان برق بوسیله امر می رود، مصرف از فیوز های گرمایی است که خلال تصادف های شدید، آتش خمود و کابل های ولتاژ اوج را پیمانه می نرم. انبازی بوش از سامانه ی جدیدی درسال گذشته رونمایی کرد که خلال فعال شدن ایربگ ها، به کار می افتد؛ این سامانه از یک مهره ی حد کننده ی کابل صاعقه استفاده می کند.بیشتر بخوانید:مرسدس بنز روی تولید باتری خودرو الکتریکی تمرکز می کندمؤثر ترین آپشن های ایمنی خودرو کدام اند؟پروژه شاسی بلند برقی دایسون پس از ۶۰۰ میلیون دلار هزینه، متوقف شدبا فناوری پیشرانه ی مک لارن اسپیدتیل آشنا شوید۲۵ سال با سیستم ESC مرسدس بنز
درمیان دنیاگیری ویروس کرونا، میلیاردها حشره ی گرسنه به تهدیدی درجهت ایجاد تنگ سالی تحول شده اند. دسته های زیاد بزرگ ملخ های صحرایی با اشتهایی شدید بخاطر محصولات کشاورزی مهمی مانند تِف، گندم و سورگوم درحال حرکت روی شاخ آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا هستند و محصولات کشاورزی و مراتع را بوسیله ویرانی می کشانند.

طبق اطلاع دادن سازمان خوراک و کشاورزی ملل متحد (فائو)، پیش دماغ می شد که امسال درمجموع ۴۲ میلیون نفر در شرق آفریقا و یمن با ناامنی غذایی حاد مواجه شوند. ملخ ها و اکنون ویروس کرونای جدید، می توانند افراد بیشتری را تا مرز گرسنگی بکشانند. برای کشورهایی مانند کنیا، سومالی و اتیوپی، حمله ی ملخ ها درون سال جاری بدترین هجومی است که طی دهه های گذشته رخساره داده است و میلیاردها حشره به شکل دسته های بزرگ در صدها هزار هکتار زمین گسترش محسوس کرده اند.

دسته های ملخ ها همچنین مسبوق یمن، ایران، پاکستان و هند شده و محصولات کشاورزی را مورد تهدید استراحت داده اند. در این وضعیت، هند با پیوستن چرخند آمفان درحال مجاهدت برای تخلیه ی میلیون ها نفر از انسان است و حالا حشرات طماع بیشتری در اسلوب این کشور هستند. گروه های اخیر ملخ درون برخی مناطق تقریبا ۱۰۰ درصد محصولات کشت را بلعیده اند. در مواقعی، دسته های ملخ چنان انبوه هستند که حتی هواپیماها را مجبور به انحراف می کنند. مقامات رسمی داخل ایران گزارش کرده اند که پس از پاشیدن آفت کش ها تو مناطق درگیر، لایه ای از ملخ های مرده به رفعت ۱۵ سانتی متر تشکیل شد. مهاری تسفایوهانس، رئیس بزرگ اطلاعات و پیش دماغ سازمان کنترل ملخ های صحرایی شرق آفریقا گفت:من در زمینه ی ملخ ها تجربه ی زیادی دارم اما این اولین بار است که این طور گروه ی بزرگی از ملخ ها را می بینم.

هجوم ملخ ها پدیده ی نامنظمی است و در برخی سال ها دیده نمی شود. اما شرایط هوایی و اقلیمی طی چند سال گذشته باعث شده است که شرایط مناسبی بخاطر رونق این حشرات طماع فراهم شود. آن ها خصوصا در عهد حساسی رسیده اند که بسیاری از کشورها درگیر درگیری های طولانی، کمبود منابع و اکنون دنیاگیری کووید ۱۹ هستند. تو این شرایط، امکان پذیر است یک بحران انسانی پیش رو باشد.چرا ملخ ها دسته هایی را تشکیل می دهند

لوکاست (Locust) به چندین راه از ملخ های شاخ کوتاه اشاره دارد که می توانند داخل شرایط مناسب رفتار و نمایان خود را به کلی تبدیل دهند. از حدود ۷ هزاره گونه از این ملخ ها، حدود ۲۰ سیاق به عنوان لوکاست واقعی درنظر اندوهناک می شوند. آن ها در تمام قاره ها بوسیله جز جنوبگان دیده می شوند. اگرچه درون بسیاری از مناطق به ندرت درون تعداد کافی گرد هم می آیند تا دسته ای را تشکیل دهند.

گونه ی مسئول هجوم های اخیر داخل آفریقا و آسیا ملخ صحرایی با نام علمی Schistocerca gregaria است. این ملخ معمولا تو گرا بوده و زندگی انفرادی را داخل پیش می گیرد. ولی گاهی اوقات، شرایط محیطی ایده آل موجب انفجار جمعیت آن می شود. این موجودات خویشتن گرا، داخل مشارکت نزدیک و کامل مدت به چیزی تبدیل می شوند که دانشمندان آن را مدنی می خوانند. در این حالت، آن ها به جای افراد بی نظم، به صورت همگام با غم حرکت و ادا می کنند. البته این فقط شخصیت آن ها ازاله که تغییر می کند. ملخ های صحرایی از طعم جزیی سبز خواه قهوه ای خالدار به زرد فاش درمی آیند. لباس آن ها نیز تغییر می کند. درمقایسه با کود ی انفرادی، معادل ی بدن کوچک پر حرارت و اندازه ی مغز آن ها ارشد تر است. تغییرات رفتاری امکان پذیر است هنگام چند شایسته کردن رخ دهد درحالی که تغییرات جسمی زمان بیشتری می برد.



ملخ صحرایی وقتی از بار ی انفرادی (چپ) متوجه وعده ی اجتماعی (راست) می شود، دستخوش تغییرات فیزیکی می شود

ملخ ها پس از احاله بوسیله بار ی اجتماعی، دسته هایی با حدود ۱۵۰ میلیون نمونه در هر کیلومتر مربع تشکیل می دهند. این ۱۵۰ میلیون ملخ، هر روز به معادل ی ۳۵ هزار انسان غذا می خورند. براساس گزارش فائو، امسال دسته هایی دیده شده اند که داخل مساحتی موافق ۲۴۰۰ کیلومتر مربع گسترش داشته اند. این قسمت قسمت کردن های ملخ، سوار بر امواج باد می توانند بسیار از ۱۶۰ کیلومتر درون روز سفر کنند و تقریبا تمام پوشش گیاهی مسیر خود را می بلعند. این مقیاس، سرعت و خرابکاری گروه های ملخ آن ها را به یک کار بزرگ بین المللی برای زراعت مبدل می بطی ء. هوجون سونگ، حشره شناس دانشگاه اِی اَند اِم تگزاس طی ایمیلی گفت: «ملخ ها بوسیله مرزهای دیپلماتیک عرض نمی گذارند و به آسانی می توانند به کشورهای مجاور حمله کنند.»

وضعیت آسمانی و اقلیمی امسال موجب ابداع قسمت قسمت کردن های بزرگ تری از ملخ ها شد. بارش باران منجر به فوران اخیر جمعیتی تو این حشرات خصوصا در شرق آفریقا و خاورمیانه شد. این حکم تاحدودی ناشی از تبدیل در دوقطبی اقیانوس هند بود که الگویی از تغییرات لغزنده گرمی در اقیانوس هند است. محمد ازهر احسان، پژوهشگر راه اندازی ی تحقیقات بین المللی اقلیم و اجتماع (IRI) تو موسسه ی زمین دانشگاه کلمبیا گفت:جانب غربی اقیانوس هند درمقایسه با سمت خاوری آن به نعوظ غیرعادی گرم وجود. بنابراین وقتی سمت غربی گرم بود، بخار زیادی در آن مکان ائتلاف افتاد و آن تبخیر بوسیله بارندگی تبدیل شد.

شیب دماییِ همراه با دوقطبی اقیانوس هند که در سال ۲۰۱۹ رخ داد، تقریبا داخل دهه های اخیر بی سابقه وجود. این پدیده انگیزه بارندگی های سیل آسا در شرق افریقا، یمن و هند شد که برخی از آن ها شدیدترین بارندگی هایی وجود که در طول دو دهه ی اخیر دیده شده وجود. بارش انگیزه سیل شد و صدها نفر را مجبور به ترک خانه های خویشتن کرد. اگرچه با عقب نشینی آب، گیاهان به سرعت شکوفا شدند. این فراوانی ناگهانی موجب شد ملخ ها نسبت به زمان کمیابی غذا خصوصا تو مناطقی که بوسیله طور معمول خشک و عاری از گیاه است، نوک تیز تر شلوغی کرده و تولیدمثل کنند.



انیمیشن رفعت گسترش پوشش گیاهی را در شاخ آفریقا، خاورمیانه و جنوب آسیا پس از بارش های سنگین سال ۲۰۱۹، علامت می دهد. این گیاهان سبز به تکثیر جمعیت های ملخ معاون کردند.

حشرات تو مناطق غنی از پوشش گیاهی جمع شدند، خوردنی خوردند، جفتگیری و بذر گذاری کردند. بارش همچنین بوسیله متولدشدن دانه های خفته ی ملخ ها که برخی از آن ها مربوط بوسیله چندین سال پیش بود، معاون کرد. این فرزندان در جهانی از فراوانی به جهان آمدند که برای تغذیه دارای مزارعی از گیاهان تازه و آبدار حیات. این مرحله ی اولیه در چرخه ی زندگی ملخ ها یعنی وقتی که آن ها جهنده (hopper) یا پوره (nymph) نامیده می شوند، رادیکال ترین فرصت برای باز داشتن از ایجاد قسمت قسمت کردن های ملخ است. از آن جایی که آن ها هنوز دارای بال های بالغ نیستند، تمایلی به دور شدن ندارند. سونگ گفت:مهم این است که علامت افزایش جمعیت را در مراحل ابتدایی و زمانی که ملخ ها بوسیله شکل پوره درحال تجمع هستند، تشخیص دهیم. وقتی آن ها پوره هستند (ملخ های نابالغی که هنوز بال درنیاورده اند)، کنترل آن ها آسان تر است. وقتی آن ها بالغ شده و به پرواز درمی آیند، کنترل آن ها بسیار دشوار می شود.

این ملخ های بالغ بالغ پس از بار ی جهنده متجاوز از قدیم برنگ خون هستند، در برابر متحرک بوده و بسیار گرسنه اند. کیت کرسمن، مامور ارشد پیش بینی ملخ در فائو گفت: «غلام می خواهم بگویم آن ها مانند نوجوانان گرسنه هستند. آن ها بیش فعال و زیاد گرسنه هستند.»

وقتی غذاهای محلی، چه پوشش گیاهی بومی چه محصولات کشاورزی، بلعیده شود، ملخ ها به پرواز درآمده و بوسیله دنبال غذای بعدی خود می گردند. ملخ ها حدود یک ماه را تو این وهله می گذارنند و آماده ی تخمگذاری هستند. سپس احصائیه ملخ ها به نعوظ تصاعدی پشته می رود و هر طایفه ۲۰ برابر می شود. این چرخه تداوم جلوه گر کرده و شکستن آن دشوار است.



دسته های ملخ صحرایی آماده ی پراکنش در مناطق مختلفدولت ها چگونه درمیان دنیاگیری با ملخ ها مبارزه می کنند

ملخ ها هزاران سال است که تهدیدی برای بشریت هستند اما پیش دماغ آن ها همچنان مشکل است. با گذشت سال ها و با عبور از شیوع های بنیانی ، کشورها بوسیله آسانی این مساله را مورد غفلت قرار می دهند. اولیه علائم دسته های ملخ در راه، اغلب در مناطق دورافتاده روشن می شود، بنابراین نظارت حصه مهمی از استراتژی کنترل ملخ ها است. جان فورلو، معاون توسعه ی بین المللی و انسانی IRI گفت:مقاله های مرتبط:هجوم ملخ های صحرایی؛ چالشی اکید برای نوبت ها و محققانبحران هجوم ملخ های صحرایی؛ سودان جنوبی تازه ترین سرزمین درگیردر آن اطراف، خصوصا در مکان هایی که به طور معمول بارندگی اضافی ندارد، افرادی برای نظات به خشکی امدن این مساله وجود ندارد. بنابراین امکان پذیر است ملخ ها در جا هایی جفتگیری و تولیدمثل کنند اما شما از آن اطلاع نداشته باشید و پس ازآن وقتی آن ها به یک پری اختصاص برسند، دیگر کنترل آن ها دشوار می شود.

پس از شناسایی یک دسته ملخ احتمالی، پاسخ اصلی مصرف از آفت کش ها است که با استفاده از وسایل نقلیه ی زمینی خواه آسمانی روی آن ها اسپری می شود. مواد کیمیایی مورد کاربرد در حجم فوق العاده ناچیز (ULV) استفاده می شوند اما بخاطر اینکه این رویکرد طرز کار واقع شود، آفت کش باید با ملخ ها تو تماس قرار گیرد. پاشیدن ساده ی آفت کش از دور روی محصولات کشاورزی اثری ندارد. این فرمان به کشف کردن ملخ ها و تک مرام قرار دادن آن ها احتیاج دارد.

اگرچه از آن جایی که ولایت ها سال از زمان برزمین نشستن آخرین دسته های مبصر ملخ داخل مناطقی مانند کنیا و شرق آفریقا گذشته است، نصیب و قسمت های ملی و محلی برنامه های قدرتمندی برای کنترل ملخ ندارند. این امر می تواند کشورها را عاری وسایل یا دانش مهم بخاطر پاسخ زننده رها کند. سازمان های بین المللی درون تلاش برای فراهم کردن بودجه، برگ و زنهار های فنی هستند اما اضافه مقیاس این اقدامات نیاز بوسیله زمان دارد. کرسمن گفت: «این متشابه آتش سوزی تو کشوری است که موسسه ی آتش عنوان ندارد.»

درمواردی اما نه در همگی ی موارد، اقدام دربرابر هجوم ملخ ها با شرایط دنیاگیری ویروس کرونا پیچیده تر شده است. کرسمن گفت آویشن ها تا کمیت اضافی تجهیزات لازم (آفت کش ها و زهر پاش ها) را تا زمانی که دنیاگیری بوسیله مرحله ی انفجار رسید و کشورها قوانین منع آمدو شد را وضع کردند، به دست آورده بودند. آن ها همچنین بخاطر پرهیز از وارد آمدن فشار روی زنجیره ی تامین جهانی، تلاش کردند که منابع را برای مواردی مانند آفت کش ها پخش کنند ولی در این وضعیت، برخی اختلالات اجتناب ناپذیر است. تسفایوهانس از دایره کنترل ملخ های صحرایی شرق آفریقا گفت:عملیات کنترل فلکی و زمینی ملخ ها در شرق آفریقا خوب پیش رفت. تا اینکه با اینکه به تامل ویروس در آن جا فردی هایی بود داشت.

اگرچه حاضر کردن حمایت فنی و آمورش هنوز در دوروبر ی فاصله گیری اجتماعی شاق است. معاون روی زمین یا به کار قبض افراد برای کنترل ملخ ها خواه جمع آوری تمام ذینفعان درون یک حجره پر اب است. تیم هایی که سعی درون کنترل این گروه های ملخ دارند، در بسیاری از کشورها جزء خدمات اساسی تلقی می شوند اما در برخی مناطق هنوز درمعرض محدودیت های قرنطینه راحتی دارند. سیریل فراند، قطب آویشن مقاومت اداره غذا و دوا در شرق آفریقا گفت: «برای مثال، در کنیا، سر منع آمد و شد زمانه ۷ بعدازظهر، می تواند زمان کوتاه عملیات کنترل طی بعدازظهر را محدود نرم.»



یکی از ساکنان ناکاپریت درون اوگاندا ملخ ها را در دستان خود نگه داشته است

ملخ ها نیز داخل نوارهای وسیعی از زمین در شرق آفریقا و خاورمیانه فعال هستند، جایی که طالع های ضعیف خواه مناطق متاثر از درگیری، مجاهدت های کنترل را دشوارتر می کنند. اوضاع امنیتی در مناطقی نظیر یمن یا جنوب سومالی (که هر دو ناحیه درحال حاضر مورد ترساندن هجوم ملخ ها قرار دارند) عایق از پیش بینی و عملیات آویشن های کنترل روی زمین می شود. این امر می تواند پیشگیری از هجوم ملخ ها یا حتی پیش بینی روند آینده را بسیار دشوار بطی ء. این وضعیت، نیز این مناطق آسیب پذیر را بیش از پیش درمعرض کار بزرگ ناامنی غذایی یا تنگ سالی راحتی می دهد.

علاوه بر این، از آن جایی که ملخ ها می توانند حرکت کنند، ناتوانی داخل کنترل ملخ ها در یک مکان به معنای آن است که بی مو منطقه درمعرض تهدید قرار می گیرد. به گفته فراند، در حال حاضر وضعیت یمن خصوصا نگران کننده است. درون این منطقه، ملخ ها در مرحله ی جهنده بوسیله عادت می برند و درگیری های مداوم، تلاش های کنترل را دشوار کرده است. فراند می گوید: «و این واقعا نگران کننده است چون ظرفیت کنترل ما در آن مکان محدود است، اما باید آن مکان را کنترل کنیم. اگر اکنون آن را کنترل نکنیم، این گروه های جهنده احشام هایی را تشکیل می دهند و درون مقطعی از زمان به منطقه ی ما می آیند (شرق آفریقا).»

از این جهت، ملخ ها اندکی شبیه ویروس کرونا هستند: یک پاسخ سریع و مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش درون یک مکان می تواند با ناکامی در مناطق دیگر تضعیف شود. اما به جز آفت کش ها، گزینه های چندانی برای محدود کردن گسترش آن ها بود ندارد. عوامل طبیعی می تواند روی کنترل جمعیت آن ها اثرگذار باشد. همان تغییرات اقلیمی و الگوهایی هوایی که موجب استقامت ملخ ها شده است، باید تضعیف شود و شرایطی مانند کاهش باران، سردتر شدن هوا و کاهش باد صورت دهد تا وضعیت را برای بقای ملخ ها نامناسب سازد. البته هیچگاه کدام از این موارد زمان حال اتفاق نمی افتد. کرسمن گفت طی دو سال گذشته وضعیت آب و هوایی به شدت برای ملخ ها کم قیمت بوده است.

دسته های ملخ و ویروس کرونا تهدیدهایی هستند که می توانند انگیزه بحران بشری شوند. گزند ی ناشی از ملخ ها بسیار نوک تیز و ماندگار است. یک قسمت قسمت کردن ملخ می تواند طی یک بعدازظهر بی مو محصولات یک مفارقت را ببلعد. چرخه های تولیدمثلی و اشتهای انقلابی آن ها درون مسیرها به معنای آن است که بحران می تواند بارها و بارها تکرار شود.

کشورهای واقع تو شرق آفریقا (مقدر شدن هایی از سومانی، کنیا و اتیوپی) درحال آماده شدن برای موج بعدی این نزاع در ماه ژوئن هستند. چنانچه شرایط مطلوب باقی بماند و چنانچه عملیات کنترل ضعیف باشد، موج دیگری از هجوم ملخ ها می تواند از سپتامبر تا دسامبر سال جاری منطقه را متروک کند.

درون طولانی مدت همچنین تغییرات اقلیمی گمان وقوع رویدادهای شدید دوقطبی اقیانوس هند را افزایش می دهد، به این معنا که بارندگی های شدیدی که اخیرا به رونق انباشتگی ملخ ها کمک کرده است، می تواند با فراوانی بیشتری رخساره دهد. بنابراین داخل سال های پیش رو ممکن است دسته های ملخ بزرگ تازگی تشکیل شود.



سربازان نیروهای دفاعی آدم اوگاندا (UPDF) درختان را در اوتوکه در اوگاندا سم پاشی می کنند

درون حال حاضر تنگ سالی و ناامنی غذایی بزرگ ترین تهدید است: به گزارش فائو، بسیار از ۲۰ میلیون نفر در منطقه ی شرق آفریقا تو ده ناحیه با ناامنی اکید غذایی رو به رو شده اند. خار های اقلیمی و دیگر بلایای طبیعی، درگیری و بی خانمانی چنین شرایطی را خلق کرده است. البته این شرایط قدیمی تیز از جنگ ویروس کرونا هستند. بنا به اخبار برنامه ی جهانی غذا، دنیاگیری کووید ۱۹ می تواند موجب خشک سالی در سرتاسر جهان شود و علاوه بر ۱۳۵ میلیون نفری که درمعرض گرسنگی استراحت داشتند، ۱۳۰ میلیون نفر دیگر را همچنین بوسیله مرز گرسنگی بکشاند.

ملخ ها تو مکان هایی مانند شرق آفریقا و یمن جایی که هر حشره می تواند به اندازه ی قطع خود در روز طعام بخورد، این وضعیت را بدتر کرده اند. چنانچه عملیات کنترل بتواند محصولات زراعی کشاورزان خواه علوفه ای را که احشام داران بوسیله آن ها وابسته هستند، رهایی دهد، از بروز شورش های شدیدتر ممانعت خواهد شد. اما اگر ملخ ها تو ماه های آینده مجددا برگردند، اغتشاش تکرار می شود. اگر این محصولات و پوشش گیاهی نجات روشن نکنند، مردم منابع غذایی خود را بوسیله تکمیل می رسانند و ۲/۵ میلیون نفر دیگر داخل شرق آفریقا مادون فشار گرسنگی فراغت می گیرند.

هم اکنون در کشورهایی مانند یمن، براثر درگیری و خشکسالی حدود ۱۷ میلیون نفر داخل آستانه ی قحطی استراحت دارند. ملخ ها درحال تخریب سیستم هایی کشاورزی هستند که از قبل هم وضعیت مطلوبی نداشتند. خود ملخ ها اکنون به ریشه غذایی تغییر شده اند. فائو می گوید تاکنون حدود ۷۲۰ هزار پیکر غلات را داخل ۱۰ ملک بازداشت ذخیره کرده است که کمیت غذای حدود ۵ میلیون نفر است. دایره ملل هنوز عمدتا بخاطر امنیت معیشتی از کشاورزان و احشام دارانی که محصولات کشاورزی یا منابع غذایی خود را از دست داده اند، در جستجوی بودجه ی زیادی است. این سازمان به تازگی درخواست بین المللی جدیدی را برای ستاندن کمک اعلام است.

هبوط غذا و منابع داخل فداکار از این مناطق باعث افزایش نهضت و خشونت می شود. برای شهید برخی افراد که بوسیله متعاقب چراندن گله های گاو خود هستند ممکن است به مراتع دیگر نقل جا کرده و موجب بروز درگیری به خاطر افت منابع طبیعی شوند. جوزفین اکیرو، گله داری در تورکانا و از اعضای شبکه ی NRT در کنیا درون مصاحبه با گاردین گفت:افزایشی در درگیری های مربوط به منابع دیده خواهد شد. مردم به سمت مناطقی لول خواهند کرد که در آن مکان علوفه وجود دارد. ما باید برای درگیری آماده شویم.

دنیاگیری ویروس کرونا می تواند بحران انسانی را سخت گیری یواش. بسیاری از افرادی که می بینند مزارع یا محصولات کشت آن ها خرابکاری شده است، امکان پذیر است به دنبال معین کردن کار بوسیله مناطق دیگر خصوصا شهرهای بزرگ بروند. قوانین قرنطینه و منع آمد و شد و محدودیت های مسافرتی در فداکار کشورها امکان پذیر است این مساله را بسیار دشوار درنگ. فشارهای اقتصادی شاگرد از این قوانین که کشورهای دارا و فقیر را دامن تاثیر قرار می دهد، امکان پذیر است یافتن اشتغال را نیز دشوار یواش. برخی نصیب و قسمت ها منابع محدود خویشتن را درون مرزهای خود پهلو کنترل عالمگیر ویروس متمرکز کرده اند. اگرچه کنترل ملخ ها نیاز به شرکت کشورها داشته و تا اینکه درمیان درگیری های مدرن و دنیاگیری، مبارزه با این آفت باستانی نیاز بوسیله تلاش قابل توجهی خواهد داشت. کو دونگیو، مدیرکل فائو در بیانیه ای گفت: «دستاوردهای ما قابل توجه بوده است. اما پیکار طولانی است و هنوز بوسیله پایان نرسیده است.»بیشتر بخوانید:راز زندگی طولانی در برخی نقاط جهان چیست؟تأثیر رفتارهای غذایی تندرست عهد بچگی به خشکی امدن کاهش ریسک چاقی و مصیبت قلبی در بزرگ سالیتولید گیاهان ابد درخشان؛ دستاورد جدید مهندسان ژنتیکبحران غذا در کمین کشورها؛ به جای ویروس کرونا، گرسنگی ما را خواهد کشتمحصولات کشت منطقه آمازون قصبه هزار سال پیش اهلی شده اند
سامسونگ بوسیله تازگی جدیدترین دشت خودش را بخاطر فرع مندان به دنیای تلویزیون های هوشمند QLED  رونمایی کرده است. تلویزیون جدید سامسونگ که این انبازی با نام کامل Samsung Terrace 4K Outdoor TV از آن یاد می درنگ از گواهی IP55 به منظور ایستادگی دربرابر نفوذ کردن آب و گردو غبار بهره مند است و صفحه نمایشی پرنور دارد تا بتوان آن را در محیط های خارج از ساختمانی نظیر تراس که ممکن است پرتو خورشید به عارض مستقیم به ورق نمایش بتابد مورداستفاده استراحت قسط.

تلویزیون 4K متاخر سامسونگ نیز ازاپل TV، آی تونز، اپل موزیک و ایرپلی ۲ پشتیبانی می کند. سامسونگ نخستین شرکتی زدودن که تلویزیون برای فضاهای روباز تولید می کند. این تلویزیون ها مدت ها است به طور عمده توسط شرکت هایی دیگر به خصوص SunBriteTV ساخته و در راسته نمایش می شوند.



سامسونگ تلویزیون جدیدش را در جریان برگزاری ویدئویی که به صورت حی پخش شد، رونمایی کرد و ساعاتی بعد جزئیات دقیق آن را در قالب بیانیه ای مطبوعاتی دردسترس قرار داد. Terrace را می استعداد مقدماتی تلویزیون 4K سامسونگ برای محیط های سرباز بوسیله حساب آورد. این تلویزیون عضوی از محصولات مدرن خانواده ی لایف استایل (Lifestyle) سامسونگ است. از بین دیگر اعضای خانواده ی لایف استایل می توانیم بوسیله تلویزیون های Frame و Sero و Serif رمز کنیم که مدتی پیش شناساندن شدند. 

Terrace از پلتفرم Smart TV سامسونگ بهره مند است؛ موضوعی که علامت می دهد تلویزیون 4K موردبحث از اکثر اپلیکیشن ها و سرویس های استریم محبوب نظیر اپل TV، آی تونز، اپل موزیک و ایرپلی ۲ پشتیبانی می کند. سامسونگ نیز از آستان کمک صوتی الکسای  آمازون در تلویزیون جدیدش خبر می دهد. تلویزیون Terrace نیز از معاون بیکس بیپشتیبانی می نرم و تو آینده میزبان دستیار گوگل اسیستنت خواهد شد.



سامسونگ ادعا می نرم تلویزیون Terrace حداکثر روشنایی ۲٬۰۰۰ نیت را ارائه می دهد تا بدین ترتیب امکان مشاهده ی محتوای بصری حتی داخل تحت نور یمین آفتاب وجود داشته باشد؛ درضمن برای عملکرد هرچه بهتر درون زیر نور مستقیم، ورقه ارائه تلویزیون متاخر سامسونگ پوششی ضدانعکاس دارد. بهره مندی از قابلیت موشن ریت ۲۴۰ (Motion Rate 240) باعث می شود Terrace بتواند محتوا را با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز به نمایش بگذارد. بهره مندی از این نرخ نوسازی باعث می شود تماشای محتوای ورزشی و دیگر محتواهایی که عریضی هایی زننده درون آن ها دیده می شود، بیش کیف حصه باشد.

سامسونگ درکنار تلویزیون جدیدش ساندباری ویژه برای آن رونمایی کرده که معروفیت تجاری Terrace Soundbar را یدک می کشد. در کمی از بیانیه ی جدید سامسونگ می خوانیم: «برای دریافت بهترین تجربه ی مشغولیت محور ممکن تو خانه، مشتریان به کیفیت صدایی نیاز دارند که به خوبی کیفیت ورقه عرضه باشد».



ساندبار Terrace سامسونگ

سامسونگ تو ادامه ی بیانیه ی مطبوعاتی خویشتن می گوید: «تلویزیون Terrace به همراه ساندبار ویژه اش صدایی حقگو ارائه می دهند که می تواند مفهوم سینمای شوهردار را بازتعریف درنگ. برای کسانی که گرایش دارند خروجی صدای تلویزیون شان را شخصی سازی کنند، Terrace به استانداردهای وای فای و بلوتوث فراهم شده است. بدین ترتیب می توان تلویزیون را با Terrace Soundbar و دیگر مایه ها جفت کرد». همان طور که در بیانیه ی سامسونگ نمایان است، این شرکت تکاپو کرده در Terrace تمرکزی ویژه روی ارتباطات بی سیم داشته باشد؛ ولی این تلویزیون کلکسیون ای کم قیمت از حضرت های موردنیاز تیمار دارد. مشخصات متخصص تلویزیون Samsung Terrace 4K Outdoor TVجنس بدنهفلزرنگمشکیپایه❌روشنی تصویر۳٬۸۴۰ در ۲٬۱۶۰ پیکسل (4K)قیمت نوسازی۱۲۰ هرتز (به لطف قابلیت موشن ریت ۲۴۰)پشتیبانی از HDR✔️اتومبیل تصویرQuantum Processor 4Kزاویه ی دیدوسیعپشتیبانی از حالت فیلم✔️پشتیبانی از تصویر انطباقی✔️پشتیبانی از صدای دالبی✔️نبوغ خروجی اسپیکر۲۰ واتنوع اسپیکر۲ کانالهپشتیبانی از توان Multiroom Link✔️پشتیبانی از هدست های بلوتوثی✔️پشتیبانی از وای فای دایرکت✔️پشتیبانی از نبوغ Digital Clean View✔️پشتیبانی از حالت بازی✔️پشتیبانی از نبوغ SmartThings✔️درگاه هاسه محضر HDMI، یک درگاه USB، یک درگاه اترنت (LAN)قیمت۳٬۴۹۹ دلار بخاطر مدل ۵۵ اینچ

۴٬۹۹۹ دلار بخاطر مدل ۶۵ اینچ

۶٬۴۹۹ دلار بخاطر میزان ۷۵ اینچ

تلویزیون هوشمند 4K QLED متاخر سامسونگ از امروز برازنده تدارک است و در مقیاس های ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ به فروش می رسد. درون حال مهیا سامسونگ میزان های ۶۵ و ۷۵ اینچ محصول را به نظام با قیمت ۴٬۹۹۹ و ۶٬۴۹۹ دلار برای پیش فروش دردسترس راحتی داده است. اکراه ای ها می گویند خرید مقیاس ۵۵ اینچ تلویزیون و البته ساندبار را بوسیله زودی آغاز خواهند کرد. مدل ۵۵ اینچ تلویزیون ۳٬۴۹۹ دلار بها دارد و ساندبار به قیافه جداگانه با قیمت ۱٬۲۰۰ دلار به ابتیاع می رسد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد تلویزیون 4K جدید سامسونگ دارید؟بیشتر بخوانید:سامسونگ ششمین خط تولید تراشه را در کره راه اندازی می کندمشخصات لپ تاپ گلکسی بوک اس سامسونگ با پردازنده اینتل فاش شدنسل جدید گلکسی واچ مدلی با جسم ای از جنس تیتانیوم خواهد داشتسامسونگ رویداد معرفی سری گلکسی نوت 20 را تنها به رخ آنلاین برگزار می کندسامسونگ نسخه ویژه گلکسی اس 20 را برای ارتش معرفی کرد