یک روز در میان نامه فراهان

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره شایعات مطرح شده مبنی بر کشمکش رئیس جمهور با تعطیلی تهران گفت: مناقشه فقط پهلو سر پایتخت نیست و درک هایی که بود دارد نسبت به گستردگی شیوع بیماری در کچل کشور است که وضعیتی افزودن یابنده واضح کرده است.

وی گفت: از چند هفته پیش وضعیت استان های مختلف از لفظ استانداری ها، روسای دانشگاه ها و وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدند که باید محدودیت هایی خلق کردن و حتی سخت گیری شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به نشست روز پنجشنبه کمیته های مرکزی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: پنج شنبه گذشته طرح جامعی تمهید شد و با پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان، بوسیله بحث و تجسس کارشناسی گذاشته شد و قرارگاه عملیاتی وزارت کشور، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای دخیل مورد بررسی قرار گرفت. طرح جامعی که تهیه شده است طرح هوشمندی است که براساس آن اگر نرخ بیماری تو یک شهر خواه شهرستانی به یک میزانی برسد و بالاتر برود که تو سطح آژیر تحسین شود سرگشاده تعطیلی طولانی خواهد شد و به مگر مشاغل حقیقی بقیه مشاغل تعطیل خواهند شد. داخل این طرح سطوح قرمز، نارنجی و زرد درود شده اند که محدودیت ها براساس آن اعمال می شود.

رئیسی با تکذیب مخالفت مهتر جمهور با تعطیلی تهران گفت:  این اطلاع از اساس دروغ محض است ایشان نه تنها با این طرح مخالفت نکردند بلکه با حمایت این طرح اصرار کردند این طرح روز شنبه تو ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود تا سایر اعضا هم نظر بدهند. این طرح روز پنج شنبه مطرح شد و ایشان ایمنی کردند، درون جلسه امروز همچنین این طرح مطرح و سایر اعضا نظرات اصلاحی خویشتن را دادند. مثلا ستاد نیروهای مسلح عملی داشت که اصلاح شد، دادستان کل کشور نظری داشتند که در طرح لحاظ شد. سپس از آن نیز کلیات طرح پذیرفته شد و براساس آن نه عزب تهران بلکه بسیار از ۱۰۰ قریه در هفته آینده و از روز شنبه مشمول محدودیت خیلی شدید خواهند شد.

وی گفت: این محدودیت های شدید در ۵ محور و داخل مملکت کارکنان، آموزش و دانشگاه، فرهنگی و هنری، مشاغل و تردد تو و برون شهری اعمال خواهد شد. این طرح متعدد کاملتر از تعطیلی است که مدنظر فدایی ها وجود. رئیس جمهور طبق بودند و تاکید کردند که این طرح اجرایی شود. هیچگاه بحث دیگری غصه مطرح نشد.

رئیسی گفت: به ظهر جلسه امروز اندوه اینک در وزارت ناحیه جلسه ای برای اجرایی کردن طرح تام و اطلاع رسانی کردن به مردم برگزار شده است. راحتی است همگی مشاغل از جزئیات این طرح آگاه شوند. فرماندهان نیروی انتظامی، مسئولان اصناف و حوزه شناسایی رسانی هم در این جلسه محضر دارند تا بتوانیم طرح را کامل اجرایی کنیم. همه مشاغل تیمار باید تو جریان باشند، فرماندهان نیروی انتظامی و مسئول اصنفا و حوزه معارفه رسانی همه حضور دارند و برای اجرای طرح بتوانند دقیق ادا کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید دوباره بر لیس لگن رئیس جمهور با تعطیلی تهران، خاطرنشان کرد: ایشان خیر تنها با تعطیلی تهران بلکه با ۱۰۰ شهر که بیش از ۲۰ مرکز استان مثل مشهد، تبریز، ارومیه، شیراز و اصفهان را شامل می شود غم ائتلاف کردند.
با روند افزایشی ابتلا بوسیله کرونا داخل کشور، لزوم شناسایی مبتلایان به کووید ۱۹ درون سطح جامعه ضرورت یافته است. به خشکی امدن همین اساس، وزارت مسکن های ارتباطات و بهداشت در صدد استعمال از ظرفیت نصیب و قسمت الکترونیکی برآمده اند تا مانع از تردد بیماران کرونایی در سطح ملک شوند.

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، در توئیتی خبر داد با توجه به اینکه ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا، قرنطینه را رعایت نمی کنند، غرض محزون شده است این قسمت قسمت کردن افراد درون دوران مصیبت و قرنطینه، امکان استفاده از قطار بین شهری، پروازهای هواپیمایی و تاکسی های اینترنتی نداشته باشند. البته پیش از این اندوه اکثر شرکت های هواپیمایی بخاطر پروازهای بین المللی از مسافرین تست کرونا می گرفتند؛ ولی برنامه ای بخاطر جلوگیری از سفرهای تویی مبتلایان بوسیله کرونا عمل نمی شد.مقاله ی مرتبط:وزارت بهداشت: سوار مترو و اتوبوس شلوغ نشوید

استعلام بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با استفاده از کد ملی آن ها و مطابقت با نتایج تست کرونا توسط آزمایشگاه های کشور ارتکاب و بدین طریق، از خرید بلیت ترن و هواپیما و اتوبوس توسط آن ها جلوگیری می شود. ناظمی نوشت: «کد ملی مسافران قطار، جت و اتوبوس شهری با کدملی بیماران تطابق داده می شود و بیماران امکان معامله بلیط یا دریافت کارت پرواز یا سوار شدن را ندارند.» علاوه پهلو این، کد ملی رانندگان تاکسی های اینترنتی غصه با کد ملی بیماران چک می شود تا نتوانند در زمان ابتلا به بیماری و دوران قرنطینه، مسافری را جابه جا کنند.

بهنام ولی زاده، حامی معاونت طالع الکترونیکی غصه درباره ی روند اجرایی شدن این پروژه در توئیتر نوشت: «از هفته گذشته با دستور رئیس سازمان فناوری اطلاعات، پیاده سازی این فقره را آغاز کردیم و زمان حال وب سرویس سمت وزارت بهداشت و مرکز ملی تبادل اطلاعات آماده شده است. وحدت شرکت های هواپیمایی، رجا، اپلیکشن ها و وب سایت های بیع بلیت موجب می شود تا پیاده سازی این پروژه اتمام شود.»

ناظمی داخل بستگی با مسائل مربوط به حریم خصوصی، خطاب به کاربران در فضای مجازی اعتراف کرد که استخبار مثبت بودن تست کرونا، قوانین حریم مخصوص را زیر پا نمی گذارد و تو تاکسی های اینترنتی هم تنها رانندگان را شامل می شود. ناظمی اضافه کرد که اسامی افراد مبتلا منتشر نمی شود و استعلام مدنظر هم تنها از اطلاعات اندوهناک می شود.بیشتر بخوانید:اسنپ رانندگان زوجه سرپرست خانواده را از پرداخت حلقه معاف کردایران سال آینده، ربات انسان نما به مدار زمین می فرستدرگولاتوری: ضعیف ترین سرو اینترنت در ایران 3G و قوی ترین درخت سرو ADSL استداده های اولیه فایزر از کارآمدی ۹۰ درصدی واکسن کرونا حکایت می کندنگرانی دانشمندان درباره عفونت کووید ۱۹ در حیوانات
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز شاهزاده خانم که از ماه اوت (مرداد) یعنی کم نم از چهار ماه پیش به آپارتمان خود در ملک هشتم تقسیم بندی شهری پایتخت فرانسهپا گذاشته بود پنجشنبه شب طی بازگشت بوسیله مسکن متوجه خالی کردن منزل و لذت های لوکس، خزهای شَنل و جواهراتی شد که کارشناسان مجموع آنها را به بها ششصد میلیون یورو بها گذاری کرده اند.

 یک فرد نزدیک به پرونده گفته است دزد یا دزدان عاری شکستن قفل و خلق کردن خسارت به خشکی امدن در ورودی وارد آپارتمان محل دزدی کردن شده اند که تو خیابان جورج پنجم در خلط خیابان شانزه لیزه واقع شده است.

بوسیله گفته لب یاد شده، در این ربایش کاملا برنامه ریزی شده تعدادی ساک زنانهِ مارک «اِرمس» (همدستی فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس) بوسیله قیمت هر یک ۱۰ تا ۳۰ هزار یورو بوسیله همراه یک زمانه مچی مارک «کَارتیه»، بعضی پالتوی خز با مارک «شَنل» و مقادیری جواهر دزدیده شده است.

سکه اعلام شده در خصوص ارزش کالاها و جواهرات ربوده شده تقریبی است و ارزش پا بر جا کلیه اشیا به سرقت رفته توسط کارشناسان درون حال بررسی است.

شاهزاده سعوی که امولش بوسیله ربودن رفته و البته خبرگزاری ها نامی از وی نبرده اند یک زوجه ۴۷ ساله است که پس از مواجه شدن چیز پهن ربایش دچار شوک شده و اینک داخل درمانگاه بستری است.

دادستانی اشتراکی پاریسبرای این پرونده تحقیقاتی را آغاز کرده و یگان ویژه مبارزه با سرقت در پاسبان قضایی فرانسه را مامور رسیدگی به این پرونده کرده است.

پلیس در تحقیقات نخستین به مردی شک کرده که شاهزاده خانم سعودی بخاطر مدتی پذیرای وی در منزلش وجود. این بی همتا گویا قبلا بوسیله دفعات بوسیله میزبان خود پیشنهاد کرده بود که کالاهای لوکس را به وی بفروشد اما صاحب ساختمان این پیشنهادها را رد کرده بود.
اولین اطلاعات و تصاویر منتشرشده از سرفیس پرو ۸ از نقشه کشی تکراری و ابدار وسایل زورمند آن حکایت دارد. موافق تصاویر منتشرشده در وب سایت ویندوز سنترال، به نظر می رسد این نسخه از سرفیس پرو ۸ با پردازنده Intel Core i7-1165G7 و ۳۲ گیگابایت رَم و ۱ ترابایت حافظه ی ذخیره سازی از جنس SSD همراه خواهد حیات. برای یادآوری، آخرین میزان سرفیس پرو ۷ از ۱۶ گیگابایت رم استفاده می کند.



حدس و حدس هایی بود داشت که مایکروسافت بعد از چندین سال بالاخره قصد دارد تبلت سرفیس پرو ۸ را با حاشیه های نازک تر طراحی کند؛ اما با توجه به تصاویر مشهود شده در سایت معامله و فروش eBay، به دید می رسد هیچگاه تغییری ازلحاظ طراحی به خود ندیده است و همچنان با مدل سازی گذشته و سخت افزار به روز نمایش خواهد شد.



لیست ذکرشده در eBay نمونه مهندسی سرفیس پرو ۸ را شامل می شود که دارای پردازنده i7-1165G7 نسل یازدهم اینتل، ۳۲ گیگابایت رَم با سرعت ۴۲۶۷ مگاهرتز و ۱ ترابایت SSD ساخت سامسونگ است و عملکرد زیاد انعام را ازلحاظ شاداب افزاری مژدگانی می دهد؛ مدل مذکور همراه ورق مفتاح آبی ته رنگ و صفحه عرضه ۱۲٫۳ اینچی، با نرخ ۱۳۰۰ دلار به معامله خواهد رسید.مقاله ی مرتبط:سراب متاخر سرفیس ایکس با پردازنده ی قدرتمند معرفی شد

انتظار می رود سرفیس پرو ۸ بهار سال آینده بدون دگرگونی داخل مدل سازی عرضه شود و چنانچه ترانه معامله محصولی با طراحی جدیدتر داخل خانواده ی سرفیس دارید، سرفیس ایکس سراب ۲ با نمایشگر لبه به لبه، نقشه کشی نازک، یک جفت درگاه USB-C و پشتیبانی از اتصال 4G برگزینی مناسب تری خواهد وجود.بیشتر بخوانید:شرکت اپل با مایکروسافت؛ اپل تی وی به ایکس باکس می آیدمایکروسافت انتشار سریع به روزرسانی 20H2 ویندوز ۱۰ را متوقف کرده استساتیا نادلا: مایکروسافت روی توسعه ویندوز متمرکز می شودروش نصب خودکار درایور در ویندوز 10 تغییر می کندایکس باکس سری ایکس و اس عزب کنسول هایی هستند که از معماری کامل RDNA2 کاربرد می کنند
وسترن دیجیتال از مدتی پیش هارد درایوهایی می سازد که از فناوری پیشرفته ی EAMRا (Energy Associated Magnetic Recording  بوسیله معنای بایگانی مغناطیسی با یکروز گیری از انرژی) یکروز می گیرند و به همین دلیل یک روال و گردن از بیشتر سازندگان هارد درایو جلو بوده است. EAMR که بوسیله صورت عام توسط وسترن دیجیتال توسعه داده شده است، به اراده افزایش ظرفیت و توانایی هارد درایو مورد کاربرد قرار می گیرد.

پیش پر حرارت درون ماه جولای ۲۰۲۰ (تیر و مرداد ۱۳۹۹) بود که وسترن دیجیتال فرایند معامله تجاری HDD-های این‎چنینی را آغاز کرد. تا به امروز وسترن دیجیتال بیش از یک میلیون هارد درایو ۱۶، ۱۸ و ۲۰ ترابایتی EAMR را به مرحله ی تولید رسانده است. بوسیله علاوه هارد درایو ۲۰ ترابایتی وسترن دیجیتال صلاحیت های لازم را از یکی از مشتریان مشارکت دریافت کرده و به همین برهان وسترن دیجیتال فرایند ابتیاع تجاری آن را آغاز کرده است.

هارد درایوهای خانواده ی EAMR وسترن دیجیتال درحال حاضر شامل سه ظرفیت ۱۶، ۱۸ و ۲۰ ترابایتی هستند؛ مدل های ۱۶ و ۱۸ ترابایتی از فناوری CMRا (Conventional Magnetic Recording بوسیله انتزاعی ضبط مغناطیسی سنتی) کاربرد می کنند و به طور خاص برای طیف وسیعی از وظایف کاریِ نیازمند به حافظه ی ذخیره سازیِ متجاوز تولید شده اند.

ازطرفی هارد درایو ۲۰ ترابایتی داریم که با اشتهار تمام Ultrastar DC HC650 20 TB HDD شناخته می شود. Ultrastar DC HC650 20 TB HDD به فناوری SMRا (Shingled Magnetic Recording به معنی ضبط مغناطیسی پوششی) متکی است. هارد درایو ۲۰ ترابایتی وسترن دیجیتال بخاطر وظایف کاری بسیار بزرگ که به نوشتن متواتر داد ها نیازمند هستند تولید شده است.

تمامی هارد درایوهایی که از آن ها گفتیم به خشکی امدن پایه ی نسل ششم پلتفرم HelioSeal تولید شده اند و این یعنی دارای مدل سازی ۹ دیسکی (Platter) هستند، داخل بخش فوقانی و پایینی موتوری با سرعت ۷۲۰۰ دور درون دقیقه (RPM) دارند و از کنترل کننده ی مرکزی سه بار ای (Triple-Stage Actuator) بهره می برند. هارد درایوهای EAMR وسترن دیجیتال پهلو پایه ی طایفه ششم HelioSeal تولید شده اند و مدل سازی ۹ دیسکی دارند

از آن جایی که تمامی هارد درایوهای EAMR وسترن دیجیتال بخاطر وظایفی که درون آن ها از چند درایو مصرف می شود تولید شده اند، مهیا به برخی بهبودهای خاص هستند تا بیشتر متناسب اتکاباشند و عملکردی مداوم و بدون وقفه نمایش دهند. از بین شماری از بهبودهای تک مذاکره می توانیم به عقده ی بالایی و پایینی دیسک، حسگرهای RVFF و حسگرهای تشخیص رطوبت اشاره کنیم.

این درایوهای وسترن دیجیتال دارای ۲٫۵ میلیون MTBF (میانگین زمان بین انحطاط فطری و خرابی خراج از مشکل دار شدن قطعه ای خاص درون هارددیسک) هستند و با کفالت پنج ساله ی محدود به بازار عرضه می شوند. 

وسترن دیجیتال برخلاف سیگیت (Seagate)، هارد درایو ۱۶ ترابایتی بر پایه ی فناوری PMRا (Perpendicular Magnetic Recording به معنای ضبط مغناطیسی عمودی) تولید نکرد؛ بنابر این مشتریان وسترن دیجیتال ترغیب شدند برای دیتاسنتر و دسکتاپ و سیستم های مستخدم و سیاق ذخیره سازی متصل بوسیله شبکه (NAS) و سیستم های نظارتی سراغ استفاده از جدیدترین HDD-های ۱۶ و ۱۸ ترابایتی بروند. وسترن دیجیتال می گوید افزایش تولید هاردهای سری EAMR با سرعت زیاد ردیابی می شود و این سرعت از سرعت تولید خاندان های قبل بیشتر است.

دیوید گوئکلر، مدیرعامل وسترن دیجیتال، در این مبنا می گوید: «من مفتخرم اعلام کنم که ما موفق شده ایم بوسیله هدف مان یعنی تولید بیش از یک میلیون درایو مجهز به فناوری EAMR مشت روشن کنیم. ما درون حال مشاهده ی استقبال متجاوز خوب از مشتریان هستیم و در تلاشیم ظرفیت تولیدمان را افزایش دهیم. تاکنون تقریبا ۱۰۰ آزمایش کیفیت سنجی را به ایفا رسانده ایم و داخل حال همکاری با یکی از شرکت های بزرگ حوزه ی ابری هستیم و ۱۲۵ آزمایش کیفیت سنجی دیگر همچنین در دست رفتار داریم که محتوی دو همدستی مبصر دیگر در حوزه ی ابری می شوند. بخاطر پیشرفت های به دست آمده قلق زده هستیم و انتظار داریم از هارد درایو ۱۸ ترابایتی استقبال چشم گیری به انجام بیاید.» مقاله های مرتبط:تولیدکنندگان HDD درصدد تاسیس و عرضه هاردهایی با حجم ۲۴ ترابایت تا سال ۲۰۲۲ هستندوسترن دیجیتال اولین درایوهای EAMR را با ظرفیت های ۱۶ و ۱۸ ترابایت نمایش کرد

فرایند کیفیت سنجی هارد درایوهای CMR ماه ها طول می کشد و همین موضوع باعث می شود وسترن دیجیتال برای معامله یک میلیون واحد از جدیدترین HDD-ها بوسیله زمان نیاز داشته باشد. وسترن دیجیتال هفته ی گذشته تأیید کرد فرایند عرضه ی Ultrastar DC HC650 20 TB را پس از قاهر بودن آزمایش کیفیت سنجی در دراپ باکس (Dropbox) آغاز کرده است.

دراپ باکس یکی از شریک هایی است که از مدت ها پیش از درایو SMR استفاده می درنگ و یکی از پا بر جا ترین کاربرد کنندگان این فناوری محسوب می شود. به همین دلیل، تعجبی نیست که دراپ باکس اولین شرکت دنیا برای استفاده از Ultrastar DC HC650 20 TB باشد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره ی این شناسایی دارید؟بیشتر بخوانید:کارت حافظه سامسونگ مخصوص شرایط شاداب معرفی شدبا هارد درایو اکسترنال AC632 اپیسر آشنا شویددرایوهای SSD پرسرعت SN850 وسترن دیجیتال معرفی شدندبیلد اینسایدر جدید ویندوز ۱۰ قابلیت تشخیص فنا SSD داردتولیدکنندگان HDD درصدد پیدایش و نمایش هاردهایی با ظرفیت ۲۴ ترابایت تا سال ۲۰۲۲ هستند
آمار کرونا تو ایران

روند مسری ویروس کرونا در ایران (محسوس کشور ای و خطی)

موارد ابتلا، بهبودی و مرگ ومیر روزمره کووید ۱۹ درون ایران

دنیاگیری ویروس کرونا جدید (کووید ۱۹)

راهنمای قرنطینه

مهم ترین مقالات زومیت درباره ویروس کروناویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه ارجاع و روند شیوعویروس کرونا جدید چگونه منتشر می شود؟شیوع ویروس کرونا با گرمای هوا متوقف می شود؟ویروس کرونا دربرابر آنفولانزا؛ کدام یک واقعا خطرناک خیس است؟تفاوت سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست؟ویروس کرونا در ایران؛ برای پیشگیری از ابتلا چه کنیم؟آموزش همگانی ویروس کرونا: پیشگیری و دانستنی های ضروریچگونه با قلق شاگرد از شیوع ویروس کرونا مقابله کنیم؟ویروس کرونا؛ مصرف مکمل ویتامینی می تواند از ابتلا پیشگیری کند؟ویروس کرونا؛ چگونه بوسیله طور بی عیب از ماسک استفاده کنیم؟پرسش های متداولویروس کرونا چیست؟کروناویروس ها قوم ای بزرگ از ویروس ها هستند که می توانند مردم ها خواه حیوانات را ناخوش کنند. ویروس های کرونا در انسان به بروز عفونت های تنفسی از سرماخوردگی ساده تا بیماری های شدیدتر بسان سندرم تنفسی فعالانه خاورمیانه (MERS) منجر می شوند.علائم کرونا جدید (کووید ۱۹) چیست؟شایع ترین علائم ویروس کرونا (کووید ۱۹) تب، تنگی نفس و سرفه ی خشک است. برخی بیماران ممکن است بدن درد، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال همچنین داشته باشند. امکان دارد برخی افراد آلوده شوند، اما هیچ علائمی درون آن ها ظاهر نشود و عاطفه مرض نداشته باشند. ۸۰ درصد افراد مبتلا بوسیله کووید ۱۹ بدون حاجت به علاج ویژه سلامتی خویشتن را بازمی یابند.ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) چگونه منتشر می شود؟کووید ۱۹ می تواند ازطریق قطرات ریز از دماغ یا دهان افراد بیمار پس از سرفه یا بازدم نقل مکان شود. این قطرات روی اجسام و سطوح پرگیر می نشینند و سایر افراد می توانند با لمس آن ها و سپس لمس چشمان، بینی و دندان خویشتن ناخوش شوند. امکان ابتلا به کووید ۱۹ با تنفس قطرات شاگرد از سرفه خواه بازدم بیماران نیز وجود دارد و بوسیله همین دلیل باید حتما از فرد آلوده بیش از یک متر فاصله داشت.برای پیشگیری از ابتلا چه می توان کرد؟شستن منظم دست ها با آب و صابون یا پول شدنی ضدعفونی کننده ی الکلی می تواند ویروس را از بین ببرد. حفظ بور ی مشت اندک یک متر از فردی که سرفه یا عطسه می کند. پرهیز از لمس چشمان، بینی و دهان با دستان آلوده و تعظیم مفت بهداشت شخصی. پرهیز از درگاه درون شلوغی ها.آیا باید ناراحت کرونای جدید (کووید ۱۹) باشم؟بیماری ناشی از عفونت کووید ۱۹ عموما به اختصاص برای کودکان و بزرگسالان جوان خفیف است. بااین حال، یک نفر از هر ۵ نفر به مراقبت بیمارستانی احتیاج پدیدار می یواش. درنتیجه نگرانی درباره ی این بیماری کاملا طبیعی است؛ اما با انجام اقدامات پیشگیرانه می نبوغ از ابتلا بوسیله کووید ۱۹ جلوگیری کرد.چه کسی درمعرض ابتلا به مصیبت کرونای موکد است؟براساس شناخت کنونی ما از ویروس کرونا جدید به نظر می آید که مسن ترها و افراد مبتلا بوسیله بلای ناگهانی های زمینه ای همانند فشار خون بالا، بلای ناگهانی قلبی، سرطان یا دیابت بیش از دیگران درمعرض ابتلای قطعی به کووید ۱۹ هستند.آیا آنتی بیوتیک درون پیشگیری یا درمان کووید ۱۹ مؤثر است؟خیر. آنتی بیوتیک عزب بخاطر علاج عفونت های باکتریایی موثر است و هیچ تأثیری پیاده شدن ویروس ها ندارد. کووید ۱۹ براثر آلودگی به ویروس خلق کردن می شود؛ درنتیجه نباید از آنتی بوتیک برای پیشگیری خواه درمان آن کاربرد کرد.آیا کووید ۱۹ واکسن خواه وضع درمان دارد؟هرچند برخی علاج های سنتی و شوهردار ممکن است باعث باثبات و کاهش علائم کووید ۱۹ شوند، هیچ شواهدی حیات ندارد که داروهای کنونی می توانند بلای ناگهانی را درمان خواه از ابتلا به آن پیشگیری کنند. دایره ها و مشارکت های متنوع تیمار اکنون درحال حکم روی واکسن کرونا هستند؛ اما تا ساخت و ارائه ی آن به راسته هنوز سیاق درازی درپیش است.آیا برای محافظت از خود باید ماسک بزنم؟هرچند درباره ی میزان کارآمدی ماسک بین دانشمندان اتحاد دید حیات ندارد، استعمال از هر نوع پوشش صورت ازجمله ماسک های جراحی و ماسک های پارچه ای بوسیله درجات مختلف از ارجاع قطرات خارج شده از بدن دراثر تنفس، سرفه یا عطسه جلوگیری می کند. درنتیجه به طور کلی کاربرد از ماسک توصیه می شود.دوره نهفتگی کووید ۱۹ چقدر است؟دوره ی نهفتگی به معنای زمان بین شهود ویروس و آغاز نمود علائم بیماری است. پژوهشگران دوره ی نهفتگی کووید ۱۹ را بین یک تا ۱۴ روز و درون تازه ترین برآورد معمولا درحدود ۵ روز تقویم می زنند.آیا حیوانات می توانند کووید ۱۹ را منتقل کنند؟هرچند یک نمونه از آلودگی خفیف سگی در هنگ کنگ به ویروس کرونا جدید وجود دارد، فعلا هیچ شواهدی دردست حلق که تأیید کند سگ، گربه یا هرنوع جانور شوهردار قادر به انتقال کووید ۱۹ است.ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح چقدر است؟ماندگاری ویروس کرونا عامل کووید ۱۹ روی سطوح هنوز به طور دقیق فاش نیست. فدایی مطالعات به ماندگاری چند ساعته تا چند روزه گرفتن اشاره کرده اند؛ ااما ابدیت عامل بلای ناگهانی زا به شرایط مختلف نظیر جنس سطح، دما خواه رطوبت محیط وفاق دارد. اگر پندار می کنید سطحی آلوده است، بهترین کار پاکسازی آن با ضدعفونی کننده های خانگی است.آیا شیوع کووید ۱۹ با گرمای فضا متوقف می شود؟متغیرهای زیادی در گستردگی شیوع عوامل بیماری زا نقش دارند و نمی توان با اطمینان گفت که گرمای محیط شیوع کووید ۱۹ را متوقف خواهد کرد. کووید ۱۹ برخلاف سرماخوردگی و آنفلوانزا مصیبت جدیدی محسوب می شود و معلومات درباره ی آن هنوز متجاوز کمینه است.اگر علائم کووید ۱۹ را داشتیم، چه کنیم؟این موضوع به سن، نوع علائم و داشتن مصیبت ماخذ ای ربط دارد. چنانچه زیر ۵۰ سال هستید و یکی از علائم تب یا را سرفه دارید، در خانه بمانید و خویشتن را قرنطینه کنید. اگر بسیار از یک نشان (بوسیله جاهل از تنگی نفس) دارید، به پزشک مراجعه کنید. چنانچه ۵۰ سال بوسیله بالا هستید یا بیماری بنیان ای خواه تنگی نفس دارید و بوسیله همراه آن یکی از علائم بلای ناگهانی را نیز تو خویشتن مشاهده می کنید، به بیمارستان مخصوص اجابت بیماران کووید ۱۹ در استان خویشتن مراجعه کنید.آیا ویروس کرونا جدید ازطریق هوا منتقل می شود؟پژوهشی تازه به ماندگاری سه ساعته ی ویروس عامل کووید ۱۹ در هوا اشاره کرده، اما این یافته در محیط آزمایشگاهی به مشت آمده است و انتقال ویروس کرونا جدید ازطریق ذرات معلق در هوا را در فضا اصلی تأیید نمی درنگ.کاربرد الکل تأثیری در درمان کووید ۱۹ دارد؟خیر. الکل تنها برای ضدعفونی کردن دست ها یا سطوح کاربرد دارد و درصورت دخول ویروس بوسیله بدن استعمال خوراکی الکل هیچ تأثیری تو دفع آن ندارد. همچنین سنخ صنعت الکل (متانول) به شدت سمی است و کاربرد آن می تواند به اجل منجر شود.

همچنین در امتداد می توانید تمامی اطلاع دادن و مقالات زومیت در خصوص ویروس کرونا را مشاهده کنید.
فناوری کلاد چیست؟ کلاد کجا است؟ آیا هم زمان حال ما در کلاد هستیم؟ شاید تا کنون با خود فکر کرده و با سؤالاتی از این قبیل مواجه شده اید. عبارت «پردازش ابری» (Cloud Computing) همگی جا هست.

بخاطر توضیح سهل در این تک باید گفت پردازش ابری یعنی نگه داری و دسترسی به داده ها و برنامه ها به جای اینکه فقط بوسیله رایانه ی شما محدود باشد، در بکلی اینترنت دردسترس قرار بگیرد. کلاد را می نبوغ استعاره ای برای اینترنت دانست. 

کلاد درباره ی هارد درایو فیزیکی رایانه ی شما محو. هنگامی که داده ها را روی هارد دیسک خویشتن ذخیره می کنید یا برنامه ای را از روی هارد ارتکاب می کنید، درواقع با فضای ذخیره سازی و پردازش محلی کار کرده اید. در این وضعیت هر آنچه نیاز دارید از دیدن فیزیکی به شما نزدیک است و این یعنی می توانید بوسیله آسانی و با سرعت بالا به داده های خود دسترسی داشته باشید. درواقع طرز عملکرد صنعتی کامپیوتر برای چند دهه مانند به شیوه ی فقره شما با هارد درایوتان بوده است. برخی از افراد معتقدند که روش کارکرد یادشده تا اینکه همین حالا بی آرامی بر پردازش ابری ارجحیت دارد. برای تأیید این حرف دلایلی وجود دارد که در ادامه به قیافه مختصر به توضیح آن ها می پردازیم.



باید توجه داشته باشید که فناوری ابری همچنین به این معنی تراشیدن که شما یک شبکه ی مجهز به چند فضای ذخیره سازی ابکی افزاری متصل به هم داشته باشید. ذخیره سازی داده ها در شبکه های خانگی یا شبکه های محل کار، بخشی از توان های کلاد به حساب نمی رود. 

پردازش ابری را اینگونه در رویت بگیرید که امکان دسترسی به داده ها یا برنامه های شما از سراسر اینترنت فراهم باشد یا حداقل یک سری داده را با سایر اطلاعات موجود داخل وب همگا م سازی کرده باشید. داخل کسب و کارهای بزرگ، شاید احتیاج داشته باشید که اطلاعاتی تو مورد آن سوی یگانگی داشته باشید. به عنوان یک کاربر شخصی، شاید هیچ گاه به این موضوع فکر نکنید که در طرف دیگر اتصال، چه فرآیندهای عظیم پردازشی داخل حال ایفا هستند. نتیجه ی نهایی در نهایت یکسان است؛ با یک یگانگی آنلاین، امکان انجام پردازش های ابری از هر کجا و در هر زمان وجود دارد.تولد ابرها

اگرچه پردازش ابری بیشتر مفهومی متعلق به صد ۲۱ است، ولی مفهوم و بنیان ی آن قدمتی بسیار و جوهر تو زمانی پیش از دهه ی ۱۹۵۰ میلادی دارد. روزهایی که مشخصه ی آن، اتاق های سرور مبصر وجود با رایانه های علو قوی غول آسا. این اَبَررایانه ها میان چندین کاربر و ازطریق یگانگی هایی که به وسیله ی ترمینال های اشتراکی معتمد می شد، به تعهد پرداخت گذاشته می شد و این داخل حالی بود که بیشتر پردازش صورت گرفته، در خود این اَبَر رایانه ها انجام می شد.

تصویری را که ترسیم شد داخل ذهن داشته باشید و بور ی یک اینترنت میان ترمینال و ابَر رایانه را به آن اضافه کنید؛ خبردار خواهید شد که آنچه داخل آن زمان بود داشت، به شدت بوسیله پردازش ابری، پس انداز سازی ابری و سایر سرویس های ابری امروزی ما شباهت دارد.



یک کلاد یا ابر، در حقیقت ردیفی گسترده از کامپیوترهایی است که بوسیله یکدیگر متصل شده اند و به عنوان یک اکوسیستم واحد به فعالیت می پردازند. ابرها به وضع ای پیکربندی می شوند تا یک خواه چند نوع سرویس ویژه (نظیر ذخیره ی داده، تحویل محتوا خواه اپلیکیشن ها) را  به طرز ای نمایش کنند که کاربران آن یعنی ما و شما بتوانیم از گونه دور به این سرویس ها دسترسی داشته باشیم. تصور کنید که یک فضای ذخیره سازی روی یک سرور اجاره کرده اید. اگر این مالک به رخ واحد و بدون هیچ ارتباطی با سایر سرورها مواجب ی نگه داری و پردازش داده های شما را بر عهده داشته باشد، امکان پذیر است بارها و بارها بنا بر دلایل مختلفی از به روزرسانی سیستم عامل پژمرده تا بغرنج شیرهدار افزاری با منها مواجه شود. حال اگر کلکسیون وسیعی از کامپیوترها را به سیاق ای سازمان دهی کنیم که بار پردازشی و ذخیره سازی تو میان آن ها به رخ پویا تقسیم شود، نتیجه چه خواهد شد؟ مسلما پایداری بی همانند یکی از خصیصه های اصلی این اقدام خواهد بود؛ و این همان ابر یا کلاد است.

سرویس های ابری کاملا از پیش پیکربندی می شوند تا کاربر بتواند بدون حاجت بوسیله اعمال هیچگاه گونه تنظیمات خاصی، به بهره بردن از آن بپردازد. اما شاید ذهن شما هم به این نکته ی باریکه مشغول شده باشد که چرا عبارت کلاد به معنی اسفنج بخاطر این سر گزینش شده است؟ هیچ کس به لباس دقیق نمی داند اما تصور یک پاسخ منطقی و برازنده اجابت به هیچ وجه دور از ذهن حلق. مجموعه ی عظیمی از واحدهای منفرد، زمانی که از فاصله ی نزدیک نظاره شوند، می توانند مفهوم و تصویر یک اسفنج واحد و منحصربه فرد را تداعی کنند. قائم همانند ابری که از ذرات بخار آب یا غبار معلق در هوا بوسیله وجود می آید. ذکر این قضیه همچنین تهی از لطف نیست که در زبان انگلیسی به پرواز گروه جمعی پرندگان و ملخ ها و... نیز عبارت کلاد یا ابر را نسبت می دهند؛ حال تصور دسته ی هماهنگی از کامپیوترها بوسیله عنوان یک ابر آنقدرها غم نمی تواند بغرنج باشد.فضای پس انداز سازی ابری کجا صبر دارد و آیا امن است؟

چه چیزی ذخیره سازی ابری را متفاوت می کند؟ برخلاف پس انداز سازی درون دستگاه انحصاری خود شما (همانند موبایل، یا هارد دیسک لپ تاپ)، داده های ابری روی محل دیگری «در سرورهایی که متعلق بوسیله شرکت های بزرگ است» ذخیره می شوند و شما می توانید ازطریق اینترنت به آن داده ها دستیابی پیدا کنید.

هنگامی که مردم به پردازش ابری اندیشه می کنند، اغلب آن ها بوسیله یاد فضای ابری «متصل بوسیله اینترنت» همانند آمازون، مایکروسافت و گوگل می افتند. اگر شما از جیمیل، دراپ باکس یا آفیس 365 استفاده می کنید، در ذات از سرو ابری استعمال می کنید. همچنین نوعی فضای ابری وجود دارد که بوسیله عنوان مثال عکس های شما را در فضای مجازی نگه داری می کند (نظیر فیسبوک خواه توییتر) یا ایمیل ها و موسیقی های شما را نگه می دارند (نظیر اپل یا گوگل).

هرکدام از این شرکت ها سیستم پردازش ابری «سرورهای کامپیوتری و وسیله های پس انداز سازی متصل شده بوسیله شبکه های ارتباطی کامپیوتری» دارند و به تمام جهان سرویس دهی می کنند. سرورهای فیسبوک می توانند به بیش از یک میلیارد نفر دستور ی تعامل با یکدیگر بدهند. داده های شما معمولا داخل نزدیک ترین مرکز داده به محل عمر شما پس انداز سازی و نگه داری می شود.

همدستی های مستقل نیز می توانند فضای ابری مختص به خویشتن (که فضای ابری خصوصی نامیده می شود) داشته باشند و کارمندان و مشتریان آن باهم اتحاد کردن ازطریق اینترنت و ازطریق شبکه خصوصی خود، می توا نند بوسیله این محیط دسترسی داشته باشند.

پردازش ابری می تواند به نحو ی متفاوتی اطلاعات را پردازش کند. آن ها از بطی ء افزارهای مخصوصی استعمال می کنند که می توانند حجم طرز کار را با وسیله های مختلف بوسیله ابونمان بگذارد. عکس های شما داخل فیسبوک نگرش پس انداز سازی ثابتی ندارند و روی یک چیپ خاص ذخیره نمی شوند، بلکه امکان پذیر است بین کامپیوترها جابه جا شوند.

وقتی حجم کاری به اشتراک گذاشته می شود، کامپیوترها می توانند تقریبا با حداکثر حجم مفید خود «با ادا چند حکم غصه زمان» فرمان کنند. این کار زیاد مؤثرتر از حالتی است که هر کامپیوتر درون هرزمانی فقط یک کار را انجام بدهد.

برای کاربران اهمیتی ندارد که داده های آن ها درحال حاضر در چه مکانی ذخیره شده است. پردازش ها در مقدر شدن ابری انجام می پذیرد و حالت ایده آل این است که اگر یکی از پردازنده ها از فرمان بیافتد، حصه دیگری وظایف پردازشی را با کمترین تأخیر به خشکی امدن عهده می گیرد.

درحال مجهز پردازش ابری درون همه جا وجود دارد که خویشتن این موضوع یکی از دلایل واقعی نگرانی مردم درون ارتباط با امنیت داده های آن ها است. ما بسیار شنیده ایم که هکرها ازطریق اینترنت به داده های بسیاری از مردم دسترسی پیداکرده اند. بسیاری از این هک ها در سرورهای قدیمی عمل می شود. هیچگاه کدام از هک های مهم در فضای ابری عمومی ایفا نشده اند.

همان گونه که نگه داشتن پول داخل خزانه بانک از نگه داشتن آن در کمد شما امن تر است، نگه داری داده های شما نیز داخل فضای ابری کنف برنده خواهد بود و از آن ها محافظت می شود.رایانش ابری چه مزایایی دارد؟

چرا رایانش ابری با استقبال چشمگیری مواجه شده است؟ درادامه، به بنیادی ترین مزایای استفاده از سرویس های ابری اشاره می کنیم:تنخواه گذاری مطمئن و براساس حاجت

برخلاف گذشته و به جای آنکه از مبدا برای راه اندازی یا خرید برگ دیتاسنتر نفقه ی بسیاری صرف کنید، می توانید فقط براساس نیاز و به شکل آنلاین و لحظه ای منابع لازمتان را تمهید کنید. هر زمانی به منابع بیشتری نیاز داشتید، بدون دغدغه و به سرعت می توانید این منابع را افزایش و با کاهش نیاز منابع را کاهش دهید. درنتیجه، فقط براساس نیازتان و به تناسب مصرف نفقه می پردازید.قیمت مناسب

باتوجه بوسیله اینکه تو درخت سرو های ابری تعداد مشتریان زیاد است، تهیه ی سخت ابزار برای Cloud Provider هزینه ی کمتری دارد و درنتیجه، می تواند منابع لازمِ مشتریان را نیز با قیمت ارزان تری دراختیارشان قرار دهد.سرو دهی مستمر (Business Continuity)

سرور های شما در زیرساخت ابری همواره فعال است و فنا باطراوت افزار سبب ازدست رفتن دسترسی بوسیله سرور ها نخواهد شد. این موضوع از التماس های عمده کسب وکارهای ارشد است که بوسیله سرویس دهی مستمر به مشتریانشان حاجت دارند و ازدسترس خارج شدن (Down) سرویسشان تا اینکه برای چند دقیقه، خسارت بسیار یدکی به مرحله می آورد. درنتیجه، این یکی از دلایل عمده کسب وکارهای بزرگ آنلاین بخاطر مهاجرت به سرو های ابری است.اضافه سرعت و زیرکی

در رایانش ابری، تمامی سرویس های مدنظرتان را با چند کلیک متد اندازی می کنید و به سرعت بوسیله آن ها دسترسی خواهید داشت. این موضوع داخل سرعت و چالاکی کسب وکارتان بسیار تأثیرگذار است و به شما امکان می دهد بیشترین تمرکز را روی دشت خود بتوانید داشته باشید.کارایی (Performance) بیشتر

فراهم کننده های سرویس رایانش ابری، متشابه آروان، باتوجه بوسیله مشتریان و تقاضاهای متفاوتشان همواره سعی می کنند بهترین کارایی را در مرزوبوم های مختلف شبیه پهنای باند اینترنت و کارایی دیسک و غلبه پردازنده دراختیار مشتریان قرار دهند. بنابراین وقتی مشتریان در این بستر قرار می گیرند، دغدغه ای برای کارایی بخش های متنوع سیستم نخواهند داشت و با اطمینان بوسیله توسعه و بهبود محصولشان مشغول خواهند شد.انواع ابر و مفهوم هر یک

ابرها به شکل کلی در یکی از دو دسته بندی پا بر جا زیرساخت یا سرویس قرار می گیرند. از منظر زیرساخت، چهار دسته بندی متفاوت وجود دارند که به شرح زیر هستند.

سحاب مخصوص: ابر خصوصی به منظور استعمال ی یک واحد یا اداره ایجاد می شود و مختص نوکری رسانی به نیازهای همان واحد یا دایره می ماند. البته با وجود این مسئله، ابر همچنان باید تو خارج از مؤسسه و تو فضای مخصوص دیتاسنتر سرمد بماند تا مفهوم ابر به آن گفته شود. مدیریت یک ابر خصوصی می تواند به شیوه ی تویی (توسط واحدی که از این سحاب مصرف می کند) یا توسط شخص یا مرکز سوم (که اسفنج را برای واحد مذکور مدیریت خواهد کرد) صورت پذیرد.

ابر عمومی: مملو واضح است که ابرهای عمومی برای استفاده ی عموم افراد دردسترس قرار دارند. از منظر ساختاری، به جز در نمایش دسترسی بوسیله اشخاصی که امکان استفاده از این سرویس ها را دارند، اختلاف خاصی بین ابر خصوصی و عمومی بود ندارد. یک شهید محبوب از ابر عمومی می تواند درخت سرو شناخته شده ی دراپ باکس باشد.

اسفنج آمیخته (هیبریدی): زمانی که یک عرضه کننده ی خدمات ابری، تیمار سرویس اشتراکی و بی قراری مخصوص ابری عرضه کند، آنچه با آن مواجه هستیم ابر آمیخته نام خواهیم گذاشت. این طور رخدادی بخاطر مقیاس زمانی اتفاق می افتد که دو ابر جدا از یکدیگر، بخاطر اشتراک عملکردها بوسیله یکدیگر بپیوندند یا زمانی که یک کمپانی به خصوص، به تکامل و بسط سیستم های خود بوسیله منظور ارائه ی سرویس های متاخر می پردازد.

ابر اجتماعی: زمانی که یک ابر خصوصی در میان چند واحد یا موسسه به تعهد پرداخت گذاشته شود، به یک ابر مدنی (کامیونیتی) دگرگونی خواهد شد. اگر بخواهیم از زاویه ی دیگری بوسیله این گزینه بنگریم، اسفنج مدنی داخل حقیقت یک اسفنج شبه اشتراکی است که به چند راه اندازی خواه واحد بوسیله خصوص محدود شده است.

انواع درخت سرو های رایانش ابری چیست؟

از منظر طبقه بندی مبتنی پهلو سرویس، سه گانه دسته ی طاسی درحال حاضر وجود دارد که با توسعه و دگرگونی روزافزون ابرها، هرروز به زیرمجموعه های آن افزوده می شود.

زیرساخت به نشانی درخت سرو (IaaS): زمانی که سرویس عرضه شده توسط کلاد دربرگیرنده ی منابع پردازشی نظیر سخت اسباب سرور، پهنای باند شبکه یا جهیز های بالانس کود باشد، در چنین حالتی گفته می شود که این ابر ارائه کننده ی زیرساخت است. یک معیار ی شناخته شده از این نوع، سرو های وب آمازون است.

پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS): هنگامی که یک ابر، به ارائه ی محیطی می پردازد که کاربران می توانند از آن بوسیله منظور توسعه ی نرم افزاری یکروز ببرند، آنچه ارائه شده است پلتفرم می نامیم. این طور سرویسی برای کاربرانی که قصد دارند عزب روی ترقی ی اصلی پروگرام تمرکز کنند و مجبور نباشند جنین سنگین مدیریت و پیکربندی مسائل ابکی افزاری و نرم افزاری جهیز میزبان را که جهت فعالیت ابر می شود به خشکی امدن گرمابه بکشند بسیار ارزان است. می توان سرویس Force.com را میزان ای از این گروه نامید.

نرم وسایل به عنوان درخت سرو (SaaS): داخل این دسته که مد ترین مورد محسوب می شود، سرویس عرضه شده توسط ابر، مبتنی به خشکی امدن اعطای دسترسی بوسیله کاربران عمومی بوسیله بطی ء افزارها و پروگرام هایی است که روی آن اسفنج منزل گزیده اند. نمونه های مطرح این دسته را می نبوغ با معروفیت هایی بسان جیمیل، بیس کمپ و نت فلیکس یادآور شد.

داخل بین این دسته بندی ها، جالب است بدانید براساس پیش بینی گارتنر، اندازه ی بازار سرو IaaS درون سال ۲۰۲۲ حداقل صدمیلیارد دلار خواهد بود که نشان دهنده ی حاجت فراوان میدان در این مملکت است.کاربردهای شخصی در برابر کاربردهای تجاری

بگذارید در اینجا موضوع را فاحش کنیم. صحبت های ما از پردازش ابری در تک تأثیر این فناوری بر مشتریان شخصی است؛ افرادی که قرین در خانه خواه ادارات کوچک تا متوسط از اینترنت بخاطر انجام کارهای معمولی یکروز می برند.

ولی هنگامی که گپ از کلاد درون تصرف و کارها بوسیله میان بیاید، شرایط کاملا تفاوت خواهد کرد. برخی از کسب و کارها پیاده سازی «نرم وسایل به عنوان یک درخت سرو» (SaaS) را انتخاب کرده اند که در این وضعیت مشترکان ازطریق اینترنت بوسیله خدمات نرم افزاری این جنس کمپانی ها دسترسی دارند. علاوه بر این خدمات دیگری موسوم بوسیله «پلتفرم به عنوان سرویس» (PaaS) وجود دارد که در آن شرکت ها می توانند اپلیکیشن هایی سفارشی برای کاربرد در سراسر خود کمپانی تولید کنند. همچنین نباید «زیرساخت به عنوان یک سرو» (IaaS) را فراموش کنیم؛ جایی که در آن شرکت هایی مثل آمازون، مایکروسافت، گوگل و راک اسپیس، سرویس های شالوده ی مورد حاجت بخاطر فعالیت های سایر کمپانی ها را ارائه می دهند. از جمله مشارکت های دیگری که از خدمات پایه ای همکاری های نامبرده استفاده می کنند می قابلیت به نتفلیکس اشاره کرد که سرویس هایش را بوسیله کاربرانی مثل شما عرضه می دهد و خود این کمپانی خود یکی از مشتریان خدمات ابری آمازون است.

البته پردازش ابری یک کسب و فقره بزرگ محسوب می شود. درآمدزایی این راسته داخل سال ۲۰۱۲ معادل ۱۰۰ میلیارد دلار بود و این میزان در سال ۲۰۱۷ می تواند بوسیله ۱۲۷ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.مثال های رایجی از خدمات ابری

مرز بین پردازش های محلی و پردازش های ابری درون برخی از شرایط بوسیله میزان بیش زیادی از بین می رود؛ در مقابل امروزه خدمات کلاد تقریبا اندکی از طولانی رایانه های ما است. شما می توانید یک حصه محلی از یواش افزار (بوسیله عنوان مثال مایکروسافت آفیس ۳۶۵) تک نظرتان را دراختیار داشته باشید که از پردازش ابری (سرویس وان درایو مایکروسافت) برای ذخیره سازی داده استفاده می درنگ. 

باتوجه به آنچه گفته شد، مایکروسافت همچنین یک سری اپلیکیشن دون وب موسوم به آفیس آنلاین به کاربران خود ارائه می دهد. این اپلیکیشن ها محتوی نسخه هایی از ورد، اکسل، پاورپوینت و وان نوت می شود که فقط ازطریق اینترنت دردسترس کاربران قرار دارند و شما بدون نیاز به نصب هیچگاه ابزاری و تنها با استفاده از مرورگر وب خود می توانید از آن ها استفاده کنید. این نوع اپلیکیشن ها را می استعداد نسخه هایی از پردازش ابری (مبتنی کنار وب = کلاد) دانست.



در ادامه به برخی از شهید های بارز دیگری که در آن ها از پردازش ابری روزی پژمرده شده است و شما از آن ها استفاده می کنید، اشاره خواهیم کرد.

گوگل درایو: این یک سرو پردازش ابری سره با فضای ذخیره سازی کاملا آنلاین است و بنابراین اپلیکیشن های ابری می توانند از این سرویس کاربرد کنند. از عموم اپلیکیشن های ابری گوگل می توان به گوگل داکز، گوگل شیتز و گوگل اسلایدز اشاره کرد. درایو علاوه پیاده شدن دسکتاپ در سایر پلتفرم ها همچنین دردسترس کاربران است و شما می توانید از خدمات آن در تبلت هایی مثل آیپد خواه گوشی های هوشمند همچنین یکروز ببرید. علاوه کنار این گوگل اپلیکیشن هایی مجزا بخاطر داکز و شیتز ارائه کرده است. در حقیقت بیشتر خدمات گوگل را می توان نوعی از خدمات پردازش ابری دانست؛ سرویس هایی مثل تخمین گوگل، نقشه های گوگل و ....

اپل آی کلاد: سرویس ابری اپل از فضای ذخیره سازی آنلاین برای پشتیبان گیری و همگان سازی ایمیل ها، تقویم و ... کاربران بهره می برد. کامل داده های تک احتیاج شما به لطف بود سرو آی کلاد در تمام دستگاه های مهیا بوسیله آی اواس، مک اواس خواه ویندوز در دسترستان قرار دارد. البته کاربران ویندوز برای استفاده از این فردی باید کنترل پنل آی کلاد را روی سیستم خویشتن نصب کنند. طبیعتا شرکت اپل توسط رقبای حاضر از میدان به در نمی شود. این کمپانی نسخه هایی ابری از بطی ء افزارهای پردازش گر متن (پیچز)، صفحات وسیع (نامبرز) و پرزنتیشن ها (کی نوت) را نیز بوسیله عارض اختصاصی دراختیار مشترکان درخت سرو آی کلاد قرار داده است. اپل از درخت سرو آی کلاد برای عرضه قابلیت Find My iPhone نیز بهره گرفته است؛ این ویژگی به کاربران کمک می نرم تا در قیافه گم کردن آیفون خود، بتوانند آن را با استعمال از آی کلاد بی پرده کنند.

آمازون کلاد درایو: این سرویس درواقع فضای پس انداز سازی حجیم تک نیاز ارائه دهندگان خدماتی مثل موسیقی را ارائه می دهد. به عنوان مثال اگر عضویت آمازون پرایم را داشته باشید، این شرکت امکان مصرف از فضای ذخیره سازی نامحدود برای نگه داری آنلاین تصاویر را در اختیارتان قرار می دهد. آمازون کلاد درایو نیز طولانی آیتم های خریداری شده برای کیندل را نگه داری می درنگ. اساسا این سرویس، فضای ذخیره سازی لازم بخاطر تمام داده های دیجیتالی است که از آمازون خریداری می کنید.

سرویس های هیبریدی مثل باکس، دراپ باکس و شوگر سینک همگی اخبار کرده اند که در کلاد فعالیت دارند؛ برای اینکه این سرویس ها نسخه ای همگام سازی شده از فایل های شما را به رخساره آنلاین نگه داری می کنند. همگام سازی یکی از محور های مهم امتحان ی خدمات پردازش ابری است، تا اینکه تو شرایطی که شما بوسیله رخساره محلی بوسیله فایل های خویشتن دسترسی داشته باشید.مقاله های مرتبط:گوگل درایو، وان درایو یا DropBox؛ کدام یک از این سه سرویس ذخیره سازی ابری مناسب هستند؟برترین سرویس های ذخیره سازی ابری

فرض کنید شما جامعه ای از کاربرانی را دراختیار دارید که هر کدام باید با دستگاهی مجزا یک داده ی یکسان را قبض کنند؛ این تک را نیز می نبوغ پردازش ابری درون نظر گرفت. مثال دیگر تو این مبنا هنگامی است که بخواهید به طور گروهی روی یک پروژه امر کنید و اطلاعات تو این پروژه نیاز به همگام سازی داشته باشند. ابدار افزار کلاد

درحال مجهز یکی از بهترین مثال هایی که کاملا بر بنیاد خدمات کلاد کار می کند، کروم بوک ها هستند. این لپ تاپ ها حافظه ی ذخیره سازی محلی زیاد کمی دارند که آن هم برای اجرای سیستم عامل کروم اواس تک استفاده فراغت می گیرد. جهیز عامل کروم اساسا مرورگر گوگل کروم را به یک سیستم عامل تبدیل می نرم. از جمله کارهایی که می توان با یک کروم بوک انجام داد می توان به استعمال از اپلیکیشن های آنلاین، سیاحت و پخش فایل های صوتی و تصویری اشاره کرد. کامل استعداد هایی که کروم بوک دراختیار کاربر قرار می دهد، بر پایه خدمات ابری امر می کنند.



علاوه به خشکی امدن این برای امتحان ی خدمات ابری می توانید از کروم بیت استفاده کنید. کروم بیت یک درایو زیاد کوچک است که با پیوند آن بوسیله درگاه HD ام آی می توان دستگاه مدنظر را به یک رایانه ی حاضر بوسیله جهیز عامل کروم تبدیل کرد.



البته شاید اینک به این موضوع تامل کنید که اگر انحصاری به داده های خود نیاز مشخص کند، ولی اتصال اینترنتی وی برقرار نباشد چه خواهد شد؟ این مورد یکی از بزرگ ترین انتقاد هایی است که کاربران معمولا در مورد جهیز عامل کروم پیش روی می کنند. البته باید اشاره کنیم که قابلیت های آفلاین این جهیز عامل رفته رفته در حال بسط کشف کردن است.

کروم بوک اولین محصولی نیست که از این روش برای ارائه ی خدمات به کاربران مصرف کرده است. dumb terminals - که از فضای پس انداز سازی محلی بی بهره است و برای کارکرد نیاز به اتصال به یک سرور محلی یا رایانه ی مرکزی دارد - از دهه ها قبل وجود داشته است. از عموم محصولاتی که تکاپو داشتند کاملا مبتنی کنار اینترنت باشند می توان به قبیله قدیم nic (کامپیوتر اینترنتی جدید) موسوم به Netpliance iOpener و 3Com Audrey اشاره کرد. بسیاری از افراد به خشکی امدن این باور هستند که پردازش ابری برای همه ی ما بوسیله یک حالت دردسترس است؛ چراکه سرعت اتصال بوسیله اینترنت حداقل برای فدایی از کاربران با سرعت دسترسی بوسیله اطلاعات هارد درایو مستوی است.

فرقی نمی درنگ که کیفیت وحدت پهن باند شما چقدر بالا است؛ در برابر کاربرد از اینترنت برای ارسال داده ها مسلما از ارسال فیزیکی اطلاعات ارزان نمدار خواهد بود.

پردازش ابری به ماهیت اینترنت بسیار متشابه است، با این مغایرت که در فناوری کلاد بسان مغرب وحشی، قوانین به طور دائم ابداع می شوند و شما باید امیدوار باشید بهینه قانون برای وضعیت شما گونه شود.چه چیز باعث متفاوت شدن کلاد شده است؟کلاد مدیریت شده است

یکی از اساسی ترین ویژگی های کلاد این است که سرویس ارائه شده توسط اشخاص یا انبازی های دیگر که شما از آن ها استعمال می کنید به طور کاملا مدیریت شده دردسترس تان قرار اندوهناک اند. اگر شما از سرویسی مانند اسناد گوگل استفاده می کنید، هیچ نگرانی خاصی بابت خرید تشخیص استفاده از نرم ابزار پردازنده کلمه نخواهید داشت و علاوه به خشکی امدن این یواش ادوات یادشده ابد به روز خواهد وجود. از دیگر مزایای خدمات ابری، نداشتن نگرانی بابت ویروس ها و بدافزارها است و اطلاعاتی که در فضای ابری نگه داری می شوند معمولا امنیت بیش بالایی دارند و هیچ فایل مخربی به آن ها آسیب نخواهد رساند. افزون بر این کاربران سرویس های ابری نیازی به دانستن روش ارائه ی این خدمات ندارند. با کاربرد از اپلیکیشن ها و خدمات دون وب می توان داخل هر زمان که اتصال اینترنتی مقاوم باشد، حکم تک نظرتان را انجام دهید و هیچگاه روش نگرانی بابت ویرانی یواش افزار، مشکلات پردازشی و ... نخواهید داشت.کلاد پهلو اساس مطالبه است

درخت سرو های ابری بر اساس تقاضای مشتریان ارائه می شوند و می توان با خرید وجه اشتراک مجله از آن ها استفاده کرد. خرید خدمات ابری اساسا به خرید مواردی مثل برق، خدمات تلفن یا خرید اینترنت مشابه است. گاهی اوقات خدمات ابری به طور رایگان عرضه می شوند و در برخی موارد برای استفاده از این سنخ سرویس ها باید هزینه پرداخت کرد. به عنوان مثال سرویس ایمیل هات میل به مجانی ارائه می شود و درآمد تک نیاز خود را از سیاق تبلیغات به دست می آورد. قرص نظیر برق مصرفی مسکن تان، اگر از خدمات ابری استفاده کنید، هزینه ی استفاده از این جنس خدمات بر شالوده میزان مصرف ی شما تعیین خواهد شد. این ویژگی باعث می شود کلاد برای موارد غیر قابل پیش بینی یک گزینه ی ایده آل باشد. این یعنی برای عمل بسیاری از کارها نیازی به معامله یک سیستم کامپیوتری با مشخصات فنی قدرتمند نخواهید داشت.کلاد حزن خصوصی است و حزن عمومی

امروزه تقریبا در اکثر خانه ها یک رایانه حیات دارد که کاربران به آن ها دسترسی کامل دارند و مسئولیت مصرف از رایانه نیز به نعوظ طولانی بر عهده داری ی خود کاربر است. پردازش ابری این وضعیت را تحول می دهد. خدمات ابری در دو نوع رادیکال عرضه می شود: اشتراکی و خصوصی که درواقع معادل ابری اینترنت و اینترانت محسوب می شوند. سرویس ایمیل مبتنی پیاده شدن وب مثل خدمات ایمیل گوگل یکی از آشنا ترین مثال های خدمات ابری عمومی است. بزرگ ترین خرده فروشی گیتی یعنی آمازون در اوایل سال ۲۰۰۶ عنوان مبصر ترین ارائه دهنده ی خدمات ابری عمومی جهان را از آن خود کرد. درخت سرو آمازون در زمان نخست به حکم فقط بخش کوچکی از قدرت پردازشی خود را به کار گرفت و سپس این کمپانی سودا مجزا ی فضای ابری خود را آغاز کرد. فضای ابری آمازون حالا با عنوان درخت سرو های وب آمازون یا به خلاصه AWS شناخته می شود. قاعده ی کارکرد پردازش ابری مخصوص همچنین مانند به شیوه ی کارکرد پردازش ابری عمومی است؛ اما داخل اینجا شما با اتصال های زنهار بوسیله منابع مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت. آمازون همچنین این امکان را حاضر آورده است تا کاربران بتوانند فضای ابری خصوصی و امن مختص خود را با استفاده از خدمات ابری عمومی این کمپانی ایجاد کنند. بوسیله این نوع فضای ابری خصوصی و امن، سرویس ابری مخصوص مجازی (VPC) گفته می شود که از شبکه های خصوصی رمزی استعمال می کند. آینده ی پردازش ابری

با درنظرگرفتن اینکه امروزه سیستم های ابری از عهده ی چه کارهایی بر آمده اند، تخیل اینکه تا چه میزان زندگی ما بوسیله سرویس هایی که از این تکنولوژی نصیب می گیرند چروک زده است، در ذهن هر کسی نقش می بندد. اپلیکیشن های موبایل از گوگل درایو و دراپ باکس گرفته تا برنامه هایی که ارتباطی به ذخیره سازی ندارند اغلب داده های خود را روی فضای ابری ذخیره می کنند. زیرساخت های ابری همان چیزی هستند که نبوغ نمایش ی سریع و بی نقص محتوا را بخاطر سرو هایی نظیر آمازون و یوتیوب فراهم می کنند. عاری ابر ما حتی نیمی از اپلیکیشن های پرکاربرد امروزی را نیز بوسیله چشم نمی دیدیم.

اما مهم پر حرارت از آنچه گفته شد، آینده ی پردازش ابری بوسیله چه شکل و شمایلی خواهد بود؟ این آینده برای ما و زندگی مان چه معنایی در خویشتن نهفته دارد؟



ریسک های امنیتی: پس انداز سازی ابری بوسیله کاربران این امکان را می دهد که از هر کجا و درون هر شرایطی به داده های خویشتن که صد البته حضوری در دستگاه های خودشان ندارد دسترسی پیدا کنند، یا دستگاه در میان استفاده از داده ها دستخوش اشکال شود و خواه شخص درون یک ترمینال شلوغ کار و به دور از سیستم خانگی خود باشد. نقطه مقابل این مزیت، قضیه ی اعتماد بوسیله سرویس های ارائه دهنده ی فضای ابری است که ابد داده های شما را درون پناه و حریم دست نخورده اش حفظ و امانت داری کنند. هرچه ما در این مسیر بوسیله پیش می رویم، تکنولوژی ابری ملزم خواهد بود که سطح امنیت خود را برای پاسخگویی به نگرانی عمومی ناشی از بستگی بوسیله سرویس های مبتنی بر آن افزایش داده و استحکام کند.

اپلیکیشن های موبایل بیشتر: خال عود این حرکت بی آرامی زمان حال همچنین آغاز شده است. شرکت ها روزبه روز کنار تعداد اپلیکیشن های خویشتن که تنها بر بستر وب ادا می شوند می افزایند و اپلیکیشن های بومی در سیستم عامل ها کم رنگ تیز می شوند. هرچه قطار این فن شناسی بیشتر درون مسیر خویشتن لول می کند، شاهد محصولات بسیار بیشتری خواهیم وجود که مدل SaaS یعنی درنگ اسباب بعنوان سرو را به حکم می بندند.

اینترنت اشیاء: این تقسیم بیشتر به مه مثل است تا ابر؛ اما در هر صورت اینترنت اشیاء بخشی جدایی ناپذیر از آینده ی ما خواهد بود. دنیایی را تخیل کنید که در آن تمامی مایه ها و ابزارها به شبکه ای داخلی و عظیم بوسیله یکدیگر متصل هستند و خود این شبکه در ابرهای گسترده لانه گزیده است. بجای اینکه مجبور باشیم هر بار برای استفاده از داده ها آن ها را از ابر بازخوانی خواه ارسال کنیم، همگی چیز تو ابر است و حس کارکرد رسیده تر و قابل درک تری به خود می گیرد. و تو این میان کمی نیز بوسیله ترسناک وجود داشتن یک حمله ی سایبری متروک کارانه خیال کنید که شرکت های ارشد ید طولایی تو مواجهه با آن ها داشته اند.جمع بندی 

باتوجه به توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد، مسلما فناوری کلاد نظیر هر فناوری دیگری مزایا و معایبی دارد که به عمده ترین آن ها رمز کردیم. با استفاده از خدمات ابری می نبوغ ابد به داده های خود دسترسی داشت و دیگر بابت امنیت و مدیریت نگه داری داده ها هیچ نگرانی خاصی بود نخواهد داشت. جابه جایی و همگام سازی داده ها بین تمام دستگاه ها یکی از رادیکال ترین توان هایی است که بوسیله لطف فناوری کلاد دردسترس قرار گرفته است.مقاله های مرتبط:کاربردهای رایانش ابری در پنج مرزوبوم حیاتی

البته درحال حاضر انتقادهایی تیمار بوسیله این سرویس وارد آمده که بنیادی ترین آن مذاکره امنیت و دسترسی پذیری کاربران بوسیله اینترنت پرسرعت و برقرار برای استفاده از این نوع خدمات است. مسلما سرویس های ابری برای کاربرانی مفید هستند که هزینه ی اتصال اینترنتی و استعمال از خدمات کلاد برای آن ها کمتر از نفقه ی مورد حاجت برای خرید فضای ذخیره سازی فیزیکی یا خرید رایانه است.

بوسیله دیدن می رسد کفه ی ترازو درحال حاضر به سمت مزایای فناوری کلاد سنگینی می کند. همچنین بیشتر متخصصان و تحلیل گرانبها آینده ی رو بوسیله پیشرفتی بخاطر این حوزه پیش دماغ کرده اند؛ بد نیست اشاره کنیم که وضعیت فناوری کلاد در زمان مجهز نسبت به آنچه چندین سال پیش پیش دماغ می شد، پیشرفت بیشتری داشته است.

به واقع امروزه درون عجب دنیایی زندگی می کنیم... و متحیرم که آینده برای ما چه رهاورد و ارمغانی خواهد داشت...

شما تو امروز و فال آینده ی تکنولوژی ابری چه می بینید؟ تفکرات خود را با ما و سایر خوانندگان زومیت از مقدر شدن نظرات به پول اعانه بگذارید.

این مقاله با مشارکتهمکاران سیستم تهیه شده است.بیشتر بخوانید:آسفالت 9 و بازی های دیگر را ازطریق فیسبوک تجربه کنیدمشکل اینترنت روستای بلوکات پس از انتشار تمثال علم آموزان در حاشیه نویسی جاده محلول شدساخت وال ارتباطی مردمان برای برقراری ارتباطات تو مناطق دعوا زدهتوسعه دهندگان دو افزونه مسدودکننده تبلیغات در مرورگر کروم به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کردنداستفاده از برگ 5G هواوی و ZTE در سرزمین سوئد ممنوع شد
نسب: معارفه موقت