یک روز در میان نامه فراهان

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

کراس اورهای میان رده و کوچک با زیادترین سرعت رشد درون بازار جهانی رو بوسیله رو هستند. این خودروها نسبتا جادار و کاربردی و کم قیمت ارزش عرضه می شوند و درضمن داخل میان برندهای مختلف تنوع بسیاری دارند. کیا بعد از فروش قاهر میزان های مختلف سول، تلاش می کند محصولاتی اختصاصی برای کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه ارائه نرم. با این هدف، کیا سلتوس خصوصی بازار هند و احتمالا کشورهای شرق آسیا تولید خواهد شد؛ اما ایکس ارباب (XCeed) با امکانات بیشتر و پیشرانه ی قوی نمدار بیدار بازار اروپا می شود.



ناحیه هند با پری ۱.۳ میلیارد نفر، پس ازآن از چین، مهم ترین میدان دنیا برای خودروهای ارزان قیمت است؛ به همین دلیل، مدیران کیا تصمیم گرفتند بطرف خانه دهلی را بخاطر رونمایی سلتوس برگزینی کنند. این علیه درون نمای بیرونی، ارزشمند و لوکس بوسیله دیدن می رسد. چراغ های جلو، تمام LED هستند و به لطف مه شکن های مدرن، ظاهر سلتوس را اسپرت و آینده نگر جلوه می دهند. این مقیاس با آپشن های GT لاین غصه عرضه خواهد شد تا همراه با رینگ های ۱۸ اینچ و لاستیک هایی به پهنای ۲۳۵ میلی متر، نسخه ای گران تر و جوان پسندتر بی قراری بخاطر حضور در میدان داشته باشد. استاندارد های پایه با چرخ های ۱۶ و ۱۷ اینچ تولید خواهند شد.



نمای تعاقب کیا سلتوس فراتر از خودرو اقتصادی است. چراغ های ظهر تیمار کامل LED هستند و درضمن ، هماهنگی زیاد عطا با دیگر اجزای هیکل دارند. داخل سپر و انتهای بدنه جایگاه ویژه ای برای اگزوزها و چراغ های سرخ هشداردهنده پیش بینی شده است. هرچند سنخ سپرهای جلو و عقب از پلاستیک سیاه رنگ و کم قیمت قیمت است، با وسایل نقره ای طعم جزیی تزیین شده اند که لوکس و ارزشمند به دید می رسند.



سلتوس با پلتفرم شبیه هیوندای ونیو (Venue) تولید می شود. نمای ظاهری این خودروها با هدف جذب جوانان، از عناصر اسپرت و میانه رو بهره مند است. برخلاف دشت هیوندای، هنوز تصویری از فضای تویی کراس اور کیا منتشر نشده است؛ اما می استعداد اطمینان داشت در ساخت این خودرو نیز از مواد ارزان مقدار با چیدمان مدرن و اغواکننده استفاده شده است. پیش تر، چند طرح غیررسمی از کابین سلتوس مشاهده شد که تو آن ها، از نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچ و فناوری نمایش داده ها روی تیغ دار کردن (HUD) با وزن ی هشت اینچ معارفه داده شده وجود. علیه جدید کیا می تواند با آپشن های ویژه، قرین سانروف و سیستم صوتی هشت اسپیکر از برند بوز (Bose) و صندلی های چرم مصنوعی، وصیت داده شود.



سه پیشرانه برای کیا سلتوس تو رویت محزون شده است: مفت ترین استاندارد با موتور ۱.۶ لیتری توربودیزل، ۱۳۴ اسب بخار قدرت و پرفروش ترین نسخه احتمالا مهیا به پیشرانه ی بنزینی دولیتری تنفس طبیعی، ۱۴۷ اسب دود غلبه و مدل GT لاین هم با پیشرانه ی توربوشارژ ۱.۶ لیتری، ۱۷۵ اسب تبخیر غلبه خواهد داشت. همچنین، سه گانه نوع جعبه کنگره ی خودکار برای سلتوس تولید خواهد شد: CVT و خودکار ۶ سرعته و ۷ سرعته ی دوکلاچه.



احتمالا سلتوس فقط با سیستم واگذاری نیرو دیفرانسیل جلو عرضه می شود و شوفر حالت های رانندگی عادی و ناچیز مصرف (Eco) و اسپرت را می تواند انتخاب کند. در فضای تویی سلتوس هم، فناوری نورپردازی متغیر (Sound Mood Lighting) با هشت اثر جزیی و ۶ قالب پیش فرض ارائه می شود. با این سیستم فروغ کابین و نورهای مخفی شده در تودری ها، می توانند هماهنگ با صدای خروجی از بلندگوها تغییر کنند. نرخ نهایی کیا سلتوس در نسخه های مختلف نامشخص است؛ ولی خطوط تولید بزرگی داخل گوانگجو کره جنوبی و آندراپرادش هند به عرضه ی این خودرو ویژه خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:پژو 2008 با پیشرانه برقی، بنزینی و دیزل رونمایی شدجزئیاتی ابتکاری از نمایشگر بزرگ شاسی بلند برقی بایتون منتشر شدقیمت و مشخصات فنی هیوندای پلیسید اخبار شدکیا کادنزا K7 مدل ۲۰۲۰ معرفی شدمرسدس بنز GLB رونمایی شد
فن شناسی گامانایف آیکون مزایای فراوانی دارد و تیم پزشکی بیمارستان آجی بادم این تکنولوژی را باریک بین بررسی کرده است. آیکون گامانایف که پیشرفته ­ترین تبار از تکنولوژی گامانایف است، با داشتن دقت و ایمنی و انعطاف­ پذیری فراوان، درمانی با آسودگی خاطر بیشتر برای ناسالم و پزشک سهل می کند.

گامانایف آیکون با مصرف از تکنولوژی توموگرافی و پیگیری سلول های سرطان زا بوسیله وسیله­ ی اشعه ی ذیل قرمز (Infrared) درون طول علاج با دقت یک هشتم میلی متر، درمانی بی مخاطره را بوسیله دنبال خواهد داشت و بدین وسیله سلامت بافت ­های عصبی و سلول­ های تندرست عدد را وجهه می کند.

یکی از دلایلی که این اسلوب را به ایمن ترین روش علاج تومورهای سرطانی تبدیل کرده، تعیین نکته سنج تعداد جلسات تداوی است که به دو صورت Single-Fraction یا Multiple-Fraction است. همچنین، در این نحو روشن می ­شود یک سلول در چند وعده بوسیله جداسازی نیاز دارد.

گامانایف آیکون برخلاف سایر روش­ ها، اطلس ی محکم و دقیق تری دراختیار پزشکان قرار می ­دهد. پروفسور کورای اوزدومان (Prof. Dr. Koray Ozduman)، جراح مغز و اعصاب درون بیمارستان آجی بادم ترکیه، پارسا است استفاده از این روش می تواند نقش بسزایی در درمان بیمار انجام کند.گامانایف آیکون چیست؟

گامانایف یکی از تکنولوژی های نوین پزشکی برای درمان اختلالات مغزی (اینترا کرانیال) با مصرف از پرتوهای متمرکزشده گاما است که دقت میلی متری دارد. در این روش، پرتوهای گامای درخشنده شده از صدها منبع کبالت را داخل نقطه ای متمرکز و هدف ­گیری می یواش. پرتوهای گامای ساطع شده معمولا انرژی کمی دارند؛ اما با متمرکزکردن صدها تلالو در یک نقطه، انرژی بسیاری می ­قابلیت بوسیله هدف (سلول سرطانی) مدنظر وارد کرد.گامانایف آیکون برای چه علاج هایی مصرف می شود؟

گامانایف بخاطر تداوی اختلالات مغزی طراحی و ترقی یافته است. همچنین، از آن می توان برای تداوی اختلال ها و ناهنجاری های جمجمه، عروق خونی، ورید مغز، چشم، پوست و دیگر بافت ­های اطراف مغز استفاده کرد. درمان اختلالات و تومورهای موجود تو دیگر نقاط بدن نیازمند تکنولوژی های متفاوتی است. این روش درمانی (گامانایف) در بیشتر از سیصد مرکز درمانی و روی بیش از یک میلیون ناتندرست در سراسر جهان استفاده شده و بدین ترتیب، به درمانی میزان بخاطر تومورها و اختلال های مغزی تبدیل شده است.

بوسیله طورکلی، از تکنولوژی گامانایف می قابلیت برای درمان پنج نوع از اختلال ها و تومورهای مغزی استفاده کرد. علاوه پیاده شدن استفاده از این سیاق داخل درمان تومورها مغزی کشنده (Malign Brain Tumors) مشابه سرطان های متاستاتیک، گامانایف می تواند گونه درمانی مناسبی برای انواع تومورهای مغزی خوش خیم (Benign Brain Tumors)، کلاف عروقی (AVM)، اختلال های حرکتی چون پارکینسون و نورالژی عصب سه قلو و تومورهای درون چشم باشد.مزایای گامانایف چیست؟نیازنداشتن بوسیله عمل باز در بسیاری از تومورهای مغزیکاهش مالیات جانبینیازنداشتن به بیهوشیدرمان یک روزه گرفتن و نیازنداشتن به بستری در بیمارستاننیاز نداشتن بوسیله دوروبر ی نبوغ کمی و ریکاورینیازنداشتن بوسیله بریدن و خون ریزی در سر برضد ایفا­ های بازنیازنداشتن به اصلاح موی قاعده و نریختن تاک بعد از عملافزایش مزایا و کاهش ناراحتیبازگشت ناخوش به زندگی روزانه داخل کمترین مدتکاهش تشعشعات و کمترین وزن بزمین نشستن آن بوسیله لیف سالممراحل تداوی با گامانایف

استفاده از فریم استروتاکتیک: فریم استروتاکتیک لکسل (Leksell) برای اعمال درمان با دقت میلی متری و حساسیت فراوان روی ضابطه بیمار نصب می شود و نقاله ی زاویه­ بندی شده دارد. در این مرحله، بخاطر از بین بازی کردن درد از بی ­حسی موضعی استفاده می ­شود. همچنین، در کودکان این مرحله از تداوی با حضور متخصص بی­ حسی و درصورت احتیاج متخصص بی هوشی انجام می شود.

کاربرد از ماسک: یکی از تباین­ های گامانایف آیکون با مدل­ های پیشین خود، قابلیت استعمال از ماسک به­ جای فریم استروتاکتیک است که در طول علاج سر مریض را به قیافه ثابت نگاه می دارد. این توان امکان اعمال درمان درون جلسات مجزا در روزهای مختلف را ممکن می سازد. افزون براین، این ماسک از ساختارهای احساساتی عدد همچون عصب یقین و سلول ­های مغزی را محافظت می­ کند. درنهایت، استفاده از ماسک در مواقعی ارزان است که استعمال از فریم ریسک دارد خواه ناممکن است.عکس برداری از عصب مغز (Neuroradiological Imaging)

سپس از نصب فریم، با توجه بوسیله پاتولوژی بیمار، جنس عکس برداری کم قیمت برای ناتندرست تفویض و انجام می گیرد. در حال حاضر، از همگی بیماران MRI محزون می ­شود. در بیماران با ضایعه وریدی، بعد از نصب فریم، آنژیوگرافی نیز اجرا می ­شود. داخل بیمارانی که امکان ایفا MRI بود ندارد یا تومور با منشأ استخوان جمجمه دارند، معمولا از CT Scan استفاده می شود.تصمیم گیری درباره ی دُز اشعه (Planning of dosage)

با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری ویژه، بافتن هایی که باید دُز اشعه ی رادیوتراپی را اخذ کنند، با مداقه مرزبندی و هویدا می شوند. درون تومورهای مجاور به ساختارهای حساس مغز، سیستم­ های حساس محافظتی گامانایف آیکون از ورود پرتوهای ساطع شده به بافت سالم از زوایای دیگر جلوگیری می نرم و بدین ترتیب، از آسیب رسیدن بوسیله لیف سالم جوگیری می ­یواش. همچنین، یواش افزارهای نقشه برداری از جمجمه (پلنینگ) نقش مؤثر و بسزایی داخل این امر ایفا می ­کنند. داخل این مرحله، بیمار می­ تواند در اتاق انتظار کارهای دلخواهش را انجام دهد.مرحله ی اعمال علاج با اشعه

بعد از انجام نقشه ­برداری (پلنینگ) و اتخاذ تصمیمات مناسب برای درمان بیمار، مرحله ی اعمال درمان با اشعه ی گاما در مدخل گامانایف فرامی رسد. مدت درمان امکان پذیر است بین ۱۵ دقیقه تا یکی دو شایسته کردن به طول انجامد. این مدت علاج بوسیله عوامل متفاوتی ازجمله اندازه ی تومور و بها دُز اشعه ی لازم بخاطر تابش تماس دارد.توموگرافی وقت گامانایف

با استعمال از این توموگرافی، کوچک ترین حرکات سر بیمار در دم انجام علاج گامانایف شناسایی می شود. این کار به منزله ی انجام درمان با دقت میلی متری و تضمین ایمنی بیمار انجام می شود. از مزایای دیگر این تکنولوژی امکان ­پذیرکردن انجام درمان با کاربرد از ماسک است.نظارت کنار بیمار در حین درمان

مایه گامانایف آیکون با استعمال از توموگرافی و اشعه ی مافوق قزل (Infrared) هرگونه لول احتمالی مریض در دم درمان را امتیاز می دهد و ثبت می کند. در علاج هایی که به دستیار ماسک یا فریم ادا می­ گیرد، توموگرافی نگرش کنجکاو و جمجمه ی بیمار و محل کنجکاو هدف مدنظر به اراده رادیوتراپی در درون جمجمه را به طوردقیق بی پرده می­ بطی ء. نیز درصورت نیاز، می توان توموگرافی را در حین درمان تکرار کرد.

در این مرحله، کوچک ترین حرکات سر ناسالم مانند حرکت سر هنگام تنفس ثبت و بوسیله وسیله ی تکنولوژی احساساتی به حرکت مادون قرمز امتیاز داده می­ شود. بدین ترتیب، به پزشک معالج این امکان داده می ­شود با جزئیات دقیق ­تری مراحل درمان را انجام دهد.ایفا خدمات گامانایف آیکون تو درمانگاه آجی بادم

بیمارستان بین المللی آجی بادم با بیش از ۲۵ نمایندگی در بکلی ترکیه، تمامی خدمات گامانایف آیکون را به بیمارانی ارائه می دهد که قصد دارند بوسیله این کشور سیر تکاملی کنند. بخاطر اطلاع از خدمات بیمارستان ACIBADEM با ما در ارتباط باشید. ما به فارسی پاسخ گوی شما خواهیم بود.

طرز های ارتباطی :

ایمیل: KDAF@acibadem.com 

تلگرام: @acibadem_iran

واتساپ: 90 542 784 9313

بیشتر بخوانید:سفارش آنلاین از سوپرمارکت ها با اسنپ فودشرکت ایزی؛ نماینده برتر دی لینک درون خاورمیانه و سیرت آفریقاطراحی سایت دود، روش متفاوتی از تبلیغات اینترنتیخرید آنلاین بلیط چگونه سیر را بخاطر ما به نفع خیس می کند؟پنج برهان بخاطر اینکه سرور بیرونی را از زیگورات بخریم
به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانیوزارت اتیکت و ارشاد اسلامی، متقاضیان استفاده از تسهیلات بیمه تکمیلی تا ٢٧ خردادماه ١٣٩٨ فرصت دارند با ثبت نام درون سامانه جامع رسانه های کشور، از این تسهیلات بیمه ای صندوق اعتباری هنر بهره مند شوند. شرط اصلی معرفی کردن متقاضیان برای استعمال از این تسهیلات، ثبت صیت در سامانه جامع رسانه های ملک و تکمیل مفروضات خود در این سامانه است.

بر همین اساس، صاحبان امتیاز رسانه ها می توانند با دخول بوسیله پنل کاربری خویشتن در سامانه جامع، نسبت بوسیله ثبت اسامی خبرنگاران خود و الصاق سواد بیمه تامین اجتماعی همکاران تو پنل، درخواست خود را ثبت کنند.

نیز خبرنگاران بیمه شده از سوی صندوق هنر (شناساندن شده از سوی معاونت مطبوعاتی و وقوف رسانی) و خبرنگارانی که بوسیله صورت آزاد بیمه غیر رسانه دارند، می توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه های سرزمین و تکمیل مقدر شدن خبرنگاران، درخواست خود را ثبت کنند.

شرط پا بر جا کاربرد از تسهیلات بیمه تکمیلی، ثروتمند وجود داشتن بیمه پایه سازمان تامین اجتماعی بوده و کنار بنیان زمان بندی صورت گرفته(٢٧خرداد)، پس از تکمیل مهلت فوق، امکان اصلاح و یا اضافه افراد متقاضی وجود ندارد و پس از آن فهرست بازپسین دراختیار جعبه اعتباری هنر قرار می گیرد.

متقاضیان پیش از این می بایست درون سایت جعبه اعتباری هنربه نشانی honarcredit.ir بوسیله عنوان «روزنامه شبح» ثبت نام کرده باشند.
هرچند هنوز به طور قطعی پدیدار نیست چطور، اما بنابر پژوهش های تازه، حل کردن معما بوسیله محکمی حافظه و سلامتی مغز معاون می نرم و جلوی ضعیف شدن مهارت های شناختی را می گیرد. یافته های پژوهشی که تعدادی پیش در مجلهٔ جهانی فصیح شناسی سالمندی منتشر شد، علامت می دهد هر چه افرادِ بالای ۵۰ سال بیشتر به بازی هایی قرین سودوکو و جدول کلمات متقاطع بپردازند، عملکرد مغزشان بهتر است. در این مقاله بوسیله پژوهشی دربارهٔ تأثیر حل کردن جدول و سودوکو بر سلامتی می پردازیم. حتما بخوانید:۱۴ تمرین بی سابقه برای عدد که شما را باهوش‎تر می‎کندچگونه همیشه ذهن آماده داشته باشیم؟آیا استفاده ۱۰۰ درصد از عدد امکان پذیر است؟

داخل پژوهشی با جناب ۱۹ هزاره و ۱۰۰ شرکت کننده، به افرادی که ضابطه به حل معما دارند، گوناگون آزمون ها ارائه و از آنها خواسته شد آزمون ها را حل کنند. این آزمون ها را بوسیله نعوظ آنلاین به همکاری کنندگان ارائه کردند و از آنها خواستند نتایج و تغییرات را اعلام کنند. بنابر یافته ها، مشخص شد هرچه انسان ها بیشتر مردمان حل کردن گوناگون معما متشابه سودوکو باشند، بهتر از عهدهٔ انواع آزمون ها برمی آیند. بر مبنای این پژوهش، عملکرد مغزِ افرادی که عادت به محلول لغز دارند معادل عملکرد عدد افرادی است که دست کم ۱۰ سال از آنها کبیر ترند. در لفظ دیگر، در آزمون های مربوط به حافظهٔ کوتاه مدت، عملکرد عدد معمادوستان پیمانه عملکرد عدد افرادی وجود که ۸ سال از آنها کوچک ترند.

بنابر گفتهٔ طبیب «آن کربت» (Ann Corbett)، سرپرست پژوهشگران و استاد دانشگاه پزشکی اِکستر، ترفیع روشنی دیده می شود تو سرعت و دقت عملکردِ شرکت کنندگانی که بوسیله حل معما دلبستگی دارند. درون برخی موارد این پیشرفت چشمگیر است.

هرچند نمی توانیم مطالبه کنیم که حل این طور معماهایی احتمال ابتلا بهزوال عقل را کاهش می دهد، اما این پژوهش نتایج پژوهش های پیشین را، مبنی بر تأثیر مثبت محلول کردن جو و معما بر عملکرد بهتر عدد برای سال های طولانی تر، تأیید می کند.

پژوهشگران مایل اند تحقیقاتشان را با همین شریک شدن کنندگان و در گذر زمان ادامه دهند. همچنین می خواهند رابطۀ میان سختی معما ها و میزان زمان حل لغز را وارسی کنند. ارزیابی نتایج پژوهش

حکیم «جری ادواردز» (Jerri D. Edwards)، استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی که در زمینهٔ بازی های ذهنی و توانایی های شناختی وارسی می کند، معتقد است برای اینکه طرز جستار این پژوهش، همبستگی و خیر تصادفی بوده است، نمی توان حاصل گرفت بازی های ذهنی موجب عملکرد شناختی بهتر می شوند. به عقیدهٔ او، «این گمان حیات دارد که افرادی که توانایی شناختی بهتری دارند، علاقهٔ بیشتری به این بازی ها نشان می دهند».

بوسیله گفتهٔ او، «البته افراد با توانایی شناختی ناتوان نم غصه به این ورزش ها می پردازند اما هنگامی که با شکست شناختی روبه رو می شوند، احتمالا به دلیل سرخوردگی دست از بازی می کشند».

ادواردز تأکید می بطی ء که بر مبنای پژوهش های بالینیِ وسیع که به روش تصادفی انجام شده اند، تمرین های شناختی کامپیوتری با هدف افزایش سرعت پردازش، داخل گذر زمان، تأثیر بهتری در جلوگیری از کاهش اقتدار شناختی در سنین بالاتر دارند.

آن طور که ادواردز می گوید، «برخی توانایی ها قرین احاطه های گفتاری با افزایش سن تقویت می شوند. بنابراین، با افزایش غریزی سن مغز، عملکرد ما درون بازی های کلمه پایه بهتر می شود. به عبارت دیگر، فداکار مهارت های شناختی با افزایش سن کوفته می شوند، از یکسره چیره دستی ذهنی، توجه هم زمان به چند مورد، بی توجهی به حواس پرتی و انتقال توجه از موردی به مورد دیگر. بنابراین به چالش کشیدن مغز با این طور وظایفی، داخل عبور زمان، اهمیتی ویژه دارد».

ادواردز بر نقش بازی ها درون تهییج توانایی شناختی تأیید می بطی ء ولی از وجود شواهدی برآمده از آزمایش های تصادفیِ کنترل شده، مبنی بر تأثیر آنها تو گشایش عملکرد شناختی یا کاهش احتمال زوال سنگ و توانایی های شناختی، اقرار بی اطلاعی می کند.

بنابر گفتهٔ دکتر «جسیکا لنگبام» (Jessica Langbaum)، پژوهشگر آلزایمر و یکی از مدیران بن جلوگیری از آلزایمر، شواهدی وجود دارند که نشان می دهند اجرا فعالیت های محرک توانایی شناختی، متشابه حل جدول، بوسیله تقویت قابلیت هایی مانند فکر، توجه و استدلال کردن معاون می نرم. آنچه نمی دانیم این است که آیا این تأثیر نتیجهٔ مستقیم انجام این فعالیت هاست یا نه. همچنین بخاطر ما روشن ازاله که آیا انجام چنین فعالیت هایی شروع ناتوانی های شناختی ازجمله نیستی سنگ خواه انهدام سنگ ناشی از آلزایمر را به تأخیر می اندازد یا نه.

بوسیله عقیدهٔ او نتایج این استیناف قابل توجه است اما نباید فراموش کرد که داده ها را خود شریک کنندگان ارائه کرده اند و بنابراین امکان پذیر است به تمامی شایان توکل نباشند. تأثیر محلول خط سیر کنار ایجاد تعادل مغزی



بوسیله گفتهٔ دکتر «گایاتری دِوی» (Gayatri Devi)، رگ شناس متخصص در اختلالات حافظه، نکتهٔ کلیدی درون مورد مغز درون وضعیت طبیعی یا ویرانی (از جمله انهدام ناشی از آلزایمر) این است که عملکرد مغز مردم شاگرد از موازنه بین شرایط آسیب شناسی و قدرت شناختی مغز است. به عبارتی، وقتی وضعیت آسیب شناسی مغز بغرنج است (مانند فردی که دستخوش خرابی سنگ شدید و پیش رونده است)، توانایی شناختی هرقدر حزن که اوج باشد، نمی تواند از شدت ترفیع بیماری بکاهد.

خوشبختانه بیشتر انواع انحطاط سنگ و همچنین آلزایمر، به کندی ترفیع می کنند. بنابراین ما فرصت داریم تا با استقامت قدرت مغز و توانایی شناختی، مقدمه مقصد ها را بوسیله تأخیر بیندازیم یا به تمامی از آن جلوگیری کنیم!

حل کردن مجرا و دیگر فعالیت های ذهنی یکی از شیوه های تحکیم عدد و افزایش غلبه آن است، همچنان که بازی جسمانی نیز باعث این تقویت می شود. آن طور که حکیم «دوی» می گوید «نکتهٔ رادیکال این است که داخل گذر زمان و با افزایش سن، همچنان به کارکشیدن از مغز و به چالش کشیدن آن امتداد دهیم». لزوما نباید خورهٔ فضای اطراف هر جسمی یا سودوکو باشید؛ می توانید شفاهی جدید یاد بگیرید یا یادگیری مهارتی ابتکاری را نخست کنید.

دوی می گوید: «فارغ از اینکه چه فعالیتی ادا می دهید، وقتی که جریان تان به اندازهٔ کافی چالش برانگیز باشد، همهٔ بخش های عدد دربند یافتن راه حل می شوند. درنتیجه شبکه های مغزی و توانایی شناختی تحکیم می شوند. نتیجه گیری

بر مبنای پژوهش اخیر، افراد بالای ۵۰ سال که بیشتر به فعالیت هایی مشابه حل کردن جو و سودوکو می پردازند، عملکرد مغزی بهتری دارند. البته کارشناسان گوشزد می کنند که بوسیله دلیل اینکه این پژوهش، به روش همبستگی و نه تصادفی ایفا شده است، نمی استعداد با قطعیت ادعا کرد که فعالیت های ذهنی به عملکرد بهتر مغز دستیار می کنند.

بااین حال، متخصصان معتقدند به چالش کشیدن عدد با فعالیت هایی مانند حل معما یا رویه های دیگری مثل فراگیری زبان، به تردستی ذهنی و شناختی کمک می یواش. بنابراین از ادا فعالیت های ذهنی غافل نشوید؛ از هیجان حل معما یا لذت یاد دریافت شفاهی تازه که بگذریم، این فعالیت ها کمک می کنند مغزمان تروفرزتر و ذهن مان چابک مرطوب بماند. در ادامه بخوانید: ۶ قدم برای کنترل حافظه و فرود امدن به موفقیت

مقالات صوتی کلکسیون صوتی یادگیری، هوش و تقویت ذهن کلکسیون بهترین مقالات «چطور» برای داشتن ذهن ای قدرتمند و تقویت هوش و قدرت یادگیری

مشاهده ثمر
پژوهش های ابتکاری نشان می دهند که میان رژیم غذایی و افسردگی، ارتباطاتی مولکولی وجود دارد. آیا این مسئله صحت دارد؟ همه ما تقریبا می دانیم که رژیم غذایی پر از میوه، سبزیجات و غذاهای گیاهی بخاطر بدن کارگر است. اما هیچگاه وقت بوسیله اثرات روغن در رژیم غذایی پهلو روح و روان خویشتن اندیشیده ایم؟ تحقیقات نشان می دهند که رابطه مستقیمی میان رژیم غذایی سرشار از روغن و افسردگی وجود دارد. تو یک تحقیق به شیوه دقیق اثرگذاری رژیم لبالب از چربی بر عملکرد شناختی افراد پرداخته شده است. بخاطر معاینه بیشتر این موضوع تا پایان این مقاله همراه ما باشید. رابطه میان رژیم غذایی مملو از چربی و افسردگی چیست؟



بخاطر بررسی کنجکاو تر ارتباط میان غذاهای چرب و ابتلا به افسردگی، محققان در دانشگاه کالیفرنیا داخل سانفرانسیسکو، دانشگاه گلاسگو و کالج کینگ، تعدادی موش را تو بازه زمانی سه تا هشت هفته در معرض رژیم غذایی پر از چربی قرار دادند. داخل این مدت، رفتارها و واکنش های موش ها از رویت ابتلا به ملالت تجسس شد.

تو طول مدت پژوهش از دو آزمایش تعلیق دُم (tail suspension) و آزمایش های شنا (swim tests) بخاطر بررسی افسردگی درون موش ها استفاده شد. این دو آزمایش، استیناف هایی برای تخمین تغییرات خلق و انس در موش ها درون تحقیقات تجربی هستند. در این آزمایش ها تفاوت میان موش هایی که رژیم غذایی لبریز از چربی داشتند (۶۰ درصد کالری مورد نیازشان از عادت روغن تأمین می شد) با موش های دسته کنترل که رژیم غذایی متعادل داشتند مورد مقایسه قرار گرفتند.

همان طور که انتظار می رفت، موش هایی که از رژیم غذایی پرچربی مصرف می کردند، رفتارهای شان داخل طول مدت آزمایش با مقصد هایی از افسردگی همراه وجود. آنها در آزمایش های شنا و تعلیق دُم بسیار منفعل نم از موش های دیگر بودند. بی میلی به تحرک، یکی از نشانه های افسردگی است. موجب بی تحرکی موش ها بوسیله خیال اضافه وزن ناشی از مصرف روغن ها نبود بلکه ریشه در تغییرات شیمیایی مغزشان داشت. یعنی افزودن چربی داخل رژیم غذایی، بروز واکنش های رفتاری توأم با افسردگی را افزودن می دهد. رابطه میان اختلال در عملکرد شناختی و مصرف چربی ها چیست؟

برای کشف رابطه میان استعمال روغن و افسردگی، دانشمندان دست به استیناف های متعددی زده اند. آنها با تکنیک های عکس برداری داخل پی کشف ارتباطات مولکولی میان مصرف روغن و ملالت بوده اند. تصاویر پزشکی حاکی از آن بوده است که مصرف چربی بیش باعث تجمع اسیدهای چرب در هیپوتالاموس موش ها می شود. مولود چنین چیزی، ساختن اختلال در سیگنال دهی غریزی پروتئین هاست.

دانشمندان معتقدند، مصرف رژیم غذایی مملؤ از روغن نهایتا موجب تجمع اسیدهای چرب در بدن به اختصاص در هیپوتالاموس می شود و مستقیما روی پروتئین اثر.کی.ای(PKA) اثر می گذارد. یعنی خوش نویسی سیگنال دهی که منجر به فعال شدن رنجش می شود. دستاوردهای پزشکی درباره چربی و رنجش چیست؟



این دستاوردها بسیار مهم هستند. زیرا در درجه مبدا به مدح فرایندی می پردازد که خلال آن چربی زیاد جهت تغییراتی در خلق و خو می شود. البته چربی زیاد داخل رژیم غذایی مستقیما روی تولید سروتونین و واگذاری دهنده های عصبی دیگر بدن اثر نمی گذارد. اما عملکرد طبیعی هیپوتالاموس را مخدوش می کند و علائم رنجش را اضافه می دهد.

درون هر حال، دستاوردهای این تحقیقات می تواند به درمان ملالت به ویژه داخل کسانی که به واسطه افزایش وزن اندوهگین هستند، کمک شایانی کند. توسعه مولکول هایی که موجب عملکرد طبیعی هیپوتالاموس می شوند به ساخت داروهای ضدافسردگی معاون خواهد کرد. داروهایی که به طور اختصاصی برای افراد چاق یا دارای اضافه وزن مصنوع می شوند.

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری ظرفیت ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و علاج بلای ناگهانی ها



سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
اپل قصد دارد انبازی فناوری خودروی خودران Drive.ai را به همراه مهندسان و سایر کارمندان کلیدی اش تصاحب درنگ. کوپرتینویی ها به دنبال تصاحب مالکیت معنوی این باهم اتحاد کردن درکنار مالکیت تجاری آن هستند. 

در آخرین گزارش منتشرشده در این مورد، اپل هنوز معامله ی اکید شریک شدن فناوری را تأیید نکرده است، اما مذاکرات بین دو طرف درجریان است. سخنگوی اپل اخبار کرد که این مشارکت به گمانه زنی ها و اظهارنظرهایی که داخل مورد این معامله مطرح می شود، پاسخ نخواهد داد.



Drive.ai داخل سال ۲۰۱۵ توسط دانشجویان کارشناسی ارشد آزمایشگاه فهم جعلی دانشگاه استنفورد تو مانتین ویو کالیفرنیا کار خود را آغاز کرد و درون سال ۲۰۱۸ نیز دستور کار های آزمایشی بخاطر تست خودروهای خودران در تگزاس استارت زد. درون گزارش منتشرشده ای داخل وب سایت این شرکت آمده است:Drive.ai از سیستم های مبتنی به خشکی امدن درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی بوسیله عنوان راهکاری بخاطر توسعه ی خودروهای خودران استفاده می درنگ تا بتواند شرایط حرکت کردن خودرو را ارتقا بخشد.مقاله های مرتبط:ناوگان ارشد خودروهای خودران کالیفرنیا در وارستگی اپلاپل با طرد کارمندان بخش خودروهای خودران، خوش نویسی خود را تاحدودی نمایان کرد

براساس گزارش منتشرشده، شریک شدن Drive.ai موفق به جذب تنخواه ی ۷۷ میلیون دلاری ازطریق سرمایه گذارانی همچون New Enterprise Associates و انویدیا شد. شرکت انویدیا نقش مهمی داخل توسعه ی سخت ابزار سیستم های مبتنی پهلو هوش مصنوعی دارد. به نظر می رسد که مدل جذب سرمایه به وزن ای نبوده تا Drive.ai بتواند به عنوان شرکتی وارسته به فعالیت خود امتداد دهد. 

اگر مذاکرات اپل و Drive.ai به نتیجه برسد، کوپرتینویی ها تو مملکت ی فناوری های مربوط به خودروهای خودران می توانند تعداد زیادی مهندس فنی دراختیار داشته باشند. براساس گزارش منتشرشده از لفظ وب سایت Drive.ai، بیش از ۱۰۰ مهراز متخصص در اساس ی توسعه ی خودروهای خودران و بوسیله خصوص شبکه های خشمناک درون این باهم اتحاد کردن مشغول فعالیت هستند. 

پروژه ی خودروهای خودران اپل تو سیلیکون اما مقدمه پروژه ای محرمانه بود که اینک اطلاعات مختلفی در تک آن به اشتراک گذاشته شده است. این پروژه ابتدا پایین تر نشانی پروژه ی تایتان کار خود را آغاز کرد. در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی اپل استراتژی خود را تحول داد. همان زمان گفته شد که پروژه تایتان اپل، تکنولوژی خودروی خودران را شعار قرار داده است. 

اپل هنوز روی پروژه ی تایتان کار می کنند و از ماه آوریل در جاده های کالیفرنیا بیش از ۶۹ خودروی خودران به رخ آزمایشی تست شده اند.کوپرتینویی ها به فعالیت خود در این زمینه امتداد می دهند و پیش خیس نیز گفته شد که مایکل شوکوش سرپرست بخش موتورهای الکتریکی تسلا بوسیله استخدام اپل درآمده است. بیشتر بخوانید:اپل برندگان جوایز مدل سازی سال ۲۰۱۹ را معرفی کرداپل می خواهد دکمه ورودش بوسیله اپلیکیشن ها والاتر از سایر گزینه ها باشدنسل متاخر پلتفرم ARKit اپل استعداد های «پرده سبز» را به واقعیت افزوده می آوردتولید چراغ هدایت هوشمند برای تشخیص حرکات عابرین پیادهجمع بندی کنفرانس ترقی دهندگان اپل WWDC 2019

عنکبوتِ پیر

چند دامنه که برداشت زانوهایش شل شدند و افتاد.

آهی کشید.

بلند شد و باز هم از دیوار پشته کشید.

دفعه ی اختتام مظفر شد و روبه روی آینه ایستاد.

ناگهان از دید قیافه اش یکه خورد.

ولی ناامید نشد.

قیچی و شانه را برداشت و دست به امر شد.

موهایش را کوتاه و صورتش را اصلاح کرد.کارش که تمام شد به آینه لبخندی زد و با خودش گفت: «حالا شد.»

از فردای آن روز، عنکبوتِ پیر، مشت نوه اش را می گرفت و به مدرسه می برد.
نگارش طرح کلی، اولیه شلنگ مهم در شکل اعطا کردن خطبه است؛ این کار بوسیله شما اجازه می دهد تا مطمئن شوید که مسئله خطبه تان بوسیله نرمی پیش می رود و همه ی نکات اصلی شما را دربردارد.



دلایل یدکی بخاطر تهیه ی یک طرح طاسی بود دارد؛ ولی بوسیله نعوظ کلی، شاید طرز کار باشد هنگامی که می خواهید ارتباط ای دودمان مراتبی یا ترتیبی منطقی از اطلاعات مدال دهید، طرحی طاسی فراهم کنید. بسیاری از افراد می دانند که راه اندازی دهی خطبه یا ارائه داخل قالب یک طرح کلی به آنها کمک می کند تا بوسیله شکلی اثربخش مرطوب داخل برابر جمعیت مصاحبت کنند.

دلایل عمده برای نگارش طرح کلی را می قابلیت به تطویل زیر برشمرد: مرام

یک طرح کلی، در مراحل آماده سازی سخنرانی، به شکل زیر راهنمایی تان می کند: بوسیله شما کمک می بطی ء تا ایده های خود را با قاعده کنید؛ مطالب را به شکلی منطقی به شما عرضه می دهد؛ روابط میان ایده ها را داخل نوشته تان علامت می دهد؛ مروری منظم از خطبه تان مهیا می کند؛ ایده ها را به شکل نکات پا بر جا قسمت قسمت کردن بندی می درنگ.

وقتی دقیقا خلاصه کنید که چه نکاتی را می خواهید در هر بخش از سخنرانی تان منتقل کنید، تجسم این کار زیاد آسان تر است. می توانید به خودتان اطمینان دهید که هیچ چیز مهمی را از خامه نمی اندازید و خطبه تان از توالی حساب دان و انسجام مفروضات برخوردار است. سازمان دهی

طرح کلی شما باید دربرگیرنده سه بخش اصلی سخنرانی تان باشد: مقدمه، تن و نتیجه گیری. درون هریک از این جزء ها، شما باید به شکلی مشخص پر حرارت برنامه ریزی کنید که می خواهید چه بگویید؛ می توانید تله ی خویشتن را درون شروع فهرست کنید؛ سه یا شمار بیشتری از نکات پا بر جا را برای توضیح درون پیکر ی سخنرانی تان واضح کنید و بوسیله شکلی شفاف تعیین کنید که می خواهید خطبه تان را چطور به سرانجام برسانید و در خراج گیری تان مخاطب را با چه افکاری رها خواهید کرد.

بنیانی است بدانید که طرح کلی فقط یک راهنماست. هدف آن، دستیار به شما درون اجرای یک سخنرانی روشن است که جریانی آرام و مؤثر دارد و همگی ی ایده های تان را به درستی نقل مکان می نرم. فراموش نکنید که طرح طاسی نباید نوشتاری از خطبه شما خواه دقیقا همان نوشتاری باشد که می خواهید بگویید و نیز نباید ساختاری عاری انعطاف داشته باشد که شما را هنگام سخنرانی، بوسیله متابعت مدخل به جزء وادارد.

طرح کلی تان را مثل یک استخوان بندی ببینید – ابزاری بخاطر نمایش ی یک سخنرانی بداهه. طرح کلی، در حقیقت، ستون فقرات سخنرانی شماست و ساختاری محکم فراهم می کند تا پیاده شدن پایه ی آن ارائه ای دوست داشتنی و اثربخش تهیه کنید. شما باید از شمِ خلاقانه ی خود بهره بگیرید و محتوایی بیافرینید که برای مخاطب تان گیراتر و دسترس پذیرتر باشد. طرح کلی آماده سازی

چنان که از نامش پیداست، طرح کلی آماده سازی بوسیله شما کمک می کند تا موضوعات پا بر جا و نکات صوری سخنرانی تان را مشخص کنید.

طرح کلی آماده سازی، شکل نخستین طرح کلی خطبه تان است. طرح طاسی آماده سازی، بوسیله شما دستیار می یواش تا سخنرانی تان را آماده کنید. نمایش هایی که نیازمند داده های پژوهشی، ابزار بصری یا دیگر انواع محتوای بیرونی هستند، معمولا به سازمان دهی و آماده سازی معلومات تو قالب یک طرح طاسی نیاز دارند.

طرح کلی، فهرستی از مواردِ تنظیم شده پیاده شدن محور ی قانون ای منسجم است. هر تک شاید بوسیله موارد یا نکات صوری اضافی تقسیم شود. طرح کلی آماده سازی دربرگیرنده سه گانه مدخل اصلی است که مقدمه، جثه و نتیجه گیری و نیز عنوان سخنرانی را دربرمی گیرد. رویکرد طرح کلی

طرح های کلیِ آماده سازی برای خطبه ها گوناگون گوناگونی دارند. با این حال، حکم شماست که مناسب ترین ریختگی و قالب را برای خطبه خود ارزیابی و برگزینی کنید.

استیل های رایجِ طرح های کلی دربرگیرنده طرح های کلی عموم ای، طرح های کلی موضوعی، طرح های کلی زیبایی زمانی و طرح های کلی الفبایی-حرفی هستند. درحالی که طرح های کلی جمله ای، ساختاری قبیله مراتبی را قفا می کنند که از جمله ها و عنوان هایی به خشکی امدن اساس موضوع خطبه ساخته شده اند، طرح های کلی موضوعی از موضوعات اصلی و صوری تشکیل شده اند. طرح های طاسی الفبایی-حرفی شامل پیشوندی به شکل یک عدد لاتین درون سطح اول، مسیر ارشد برای سطح بعدی، اعداد عربی برای سطح سومین و سطر کوچک بخاطر سطح آخر هستند. ساختار طرح کلی

برای نمونه، چنانچه شما ادوات بصری را بخاطر مقدمه و طرح نکات پا بر جا در عضو ی سخنرانی و نتیجه گیری تان جدا کرده باشید، پس احتمالا سبک جمله ای برای طرح کلی آماده سازی تان مناسب نم است. طرح کلی آماده سازی با مقدمه آغاز می شود؛ همراه با فهرستی از نکاتی که می خواهید پیش از فاتحه عضو ی سخنرانی پوشش دهید. این نکات شاید دربرگیرنده پیش نمایشی از موضوع اصلی، نقل قولی برای جلب توجه خواه آماری بخاطر پشتیبانی از مناظره اصلیِ نمایش تان باشد.

بدنه ی خطبه شما، جزئیات و تطویل دهنده هایی را برای پشتیبانی از نکته ی اصلی، موضوع یا مناقشه سخنرانی دربرمی گیرد. در اینجا شما هرکدام از نکات یا موضوعات اصلیِ مطرح شده داخل مقدمه را تشریح می کنید که بوسیله دنبالش، حقایق و جزئیاتِ پشتیبان می آیند. موضوعات فرعی، باید ذیل هر موضوع حقیقی که در طرح کلی آماده سازیِ قد آمده اند، راحتی بگیرند.

مهم محو که چه نوع سخنرانی ای ارائه می دهید؛ هر طرح کلی آماده سازی، باید دارای یک نتیجه گیری باشد. نتیجه گیری به شما اجازه می دهد تا موضوع خواه مناظره اصلی را (که در مطلع به آن اشاره می کنید)، چکیده وار به لباس فهرستی از نکات کلیدی بازگو کنید. همچنین، شما باید ظاهر کنید که چطور سخنرانی تان را برای مخاطب به انتها خواهید رساند. موارد تکمیلی که می توانید به طرح کلی آماده سازی بیفزایید، عبارت اند از سیاهه منابع یا مراجعی که برای آماده کردنِ سخنرانی تان مورد بهره برداری راحتی داده اید.

فراموش نکنید که طرح کلی صرفا راهنمای شماست. برای نگارش طرح کلی، از قانون های سنتی و مدرن گوناگونی بهره گیری می شود؛ اما چندان نگران قاعده های «درست و نادرست» نگارش طرح طاسی نباشید؛ آنچه بدیهی است اینکه یک طرح کلی آماده سازیِ استاندارد می تواند به شما تو سازماندهی یک سخنرانی و ارائه ی اثربخش کمک شایانی درنگ و آن را برای سال ها تو حافظه مخاطبان به یادگار بگذارد. طرح طاسی صحبت

طرح کلی مصاحبت به عرضه دهنده در زمان بندی،سرعت و اجرای کلی سخرانی دستیار می نرم.

پس از آماده کردن طرح کلی پیش نویس (مانند «اسکلت» سخنرانی) سخنرانان می توانند طرح کلی صحبت را آماده کنند. طرح های کلی صحبت، جزئیات یدکی را درباره ی سخنرانی اتمام می کنند و جاهایی را که سخنران می خواهد به عبارات کوتاهی اشاره کند، مکث کند و به موضوعات دیگری گذار کند، نشان می دهند. این طرح طاسی همچنین ممکن است شامل جایی باشد که سخنران می خواهد پرسش هایی بپرسد خواه از ادوات بصری مانند نمودارها خواه برگه های مخصوص مخاطب مصرف کند. طرح کلی صحبت، تو واقع، راهنمایی برای سخنران است که چطور برای انجام سخنرانی زمان بندی یواش و سرعت خود را تنظیم نماید. نقش طرح طاسی صحبت

برخلاف طرح طاسی پیش نویس که دربرگیرنده یادداشت هایی کوتاه درباره ی ساختار است، طرح کلی صحبت، بی قراری نکات واقعی را پوشش می دهد و هم بوسیله حافظه ی سخنران درباره ی موضوعات معینی دستیار می یواش. این سنخ طرح کلی به سخنران امکان انعطاف پذیری بیشتری برای تدوین خطبه درون راستای نیازها و فایده های مخاطب می دهد. طرح های کلی مصاحبت می توانند بخاطر آماده سازی و فتنه سخنرانی ها و نیز به نشانی ابزار کمکی حافظه در کشش نمایش به کار روند. بخش های طرح کلی گفتگو

درحالی که طرح های کلی مصاحبت دربرگیرنده یک مقدمه، قامت و نتیجه گیری هستند، به جا هایی که گذارها صورت می دهند و زمانی که نکات کلیدی یا آمارها باید تو طول عرضه مطرح شوند، اشاره می کنند. ساختار طرح کلی سخنرانی، احتمالا برحسب موضوع، زمان بندی و مخاطب بخشی متفاوت است. برای نمونه، شاید سخنران یادداشت هایی برای زمان شناساندن ابزار بصری در طول عرضه به آن بیفزاید. با این وجود، طرح طاسی گپ به طور طاسی شامل موارد والا است: مقدمه – که شامل ی یادداشت هایی است که علنی می درنگ آیا سخنران می خواهد با یک نقل قول، آمار، رمان شخصی خواه بذله ای خنده دار، خطبه را آغاز کند؛ بعد به ممارست خطبه راهنمایی می شود، موضوعات حقیقی را مرور می یواش و توجه مخاطب را طلبیدن می بطی ء. گذار اولیه – نخستین گذار باید تا حد امکان باثبات و یواش باشد و میان مقدمه و تنه ی خطبه قرار گیرد. تن – بدنه ، نکات اصلی، نکات فرعی و شواهد پشتیبان را فهرست می کند. هر نکته ی صوری در طرح کلی باید مدرکی برای پشتیبانی داشته باشد. گذار ثانویه – دومین گذار پس از بدنه و پیش از نتیجه گیری است. مولود گیری – دربرگیرنده نشانه ای بخاطر اطلاع دادن انتها سخنرانی است؛ آماج ای برای بازگوکردن اهداف خواه بحث پا بر جا و نشانه ای که موضوعات اصلی بحث شده تو قد را ممارست می کند. سخنران شاید با افزودن یادداشتی، همراه با قدردانی از مخاطبان، سخنرانی را با عبارتی بوسیله یادماندنی یا فراخوانی بوسیله رفتار و ایفا بوسیله خاتمه ببرد.

نمایش دهندگان معمولا بخاطر اجرای قاهر سخنرانی دارای طرح کلی، در موضوع تک دید فنی هستند خواه دستِ کم از دانشی کافی درباره ی موضوع برخوردارند. اما حتی برای سخنوران مجرب و نویسندگان سخنرانی، طرح طاسی گپ افکار را منظم می کند؛ گذارها را نشان می دهد و به سخنران یادآوری می بطی ء تا ایده های کلیدی را با جزئیات برای مخاطبان شرح دهد. طرح طاسی پیش نویس

طرح طاسی پیش نویس، شکلی ابتدایی برای پیش نویس سخنرانی است و به سازمان دهی و پیوستگی ایده های سخنران از رویت موضوعی کمک می کند.

طرح های کلی پیش نویس، به نشانی بخشی از فرایند پرورش سخنرانی ها، جریان و ریختگی نمایش ی سخنرانان را به محصولی واقعی و کامل دگرگونی می کنند. تمهید ی طرح های کلی پیش نویس – مانند طرحی طاسی که شکل نخستین پیش نویس خطبه است – اغلب به سازمان دهی و ساختاربخشی به ایده های سخنران و تبدیل آن بوسیله موضوعی به اندوه پیوسته و قطعی دستیار می کند. طرح های کلی پیش نویس همیشه ضروری نیستند و شاید اضافی بوسیله دید برسند. با این حال، می توانند به نویسندگان خطبه دستیار کنند تا ایده های خود را در طول مرحله ی پیش نویسی آماده و مرتب کنند. مزایای طرح های طاسی پیش نویس

طرح های کلی، استخوان بندی سخنرانی را لباس می بخشند. آنها الگویی مهیا می کنند تا بوسیله دستگاه ی آن، سخنران، موضوع اصلی، بحث و نکات پشتیبانش را بنویسد. طرح کلی پیش نویس، به ویژه تو مرحله ی پیش از نگارش ارزشمند است و برای سخن سنج انعطافی فراهم می کند تا به سخنرانی ساختار ببخشد. در واقع، طرح های کلی پیش نویس، افکار اولیه ی نویسنده ی خطبه را سازمان می بخشند و به او دستیار می کنند تا طی فرایندی فراگیر، از یک پیش نویس، به سخنرانی نهایی برسد. شروع طرح کلی پیش نویس

یکی از سودمندترین تکنیک ها بخاطر آغاز طرح طاسی پیش نویس، طوفان فکری است. تندباد روحی همانند نگارش آزادانه، فرایندی خلاقانه است که بوسیله دبیر ی سخنرانی کمک می کند تا ایده های خود را طی جریانی به غصه بی وقفه پرگیر موضوعی معین راه اندازی دهد و خط فکری منسجمی را در طول ارائه دنبال یواش.

پیش از آغاز طرح کلی پیش نویس، باید اندکی تحقیق کرد. مطلوب آن است که نویسنده، موضوعات واقعی را که می خواهد داخل طول خطبه مورد بحث صبر دهد، کاملا اطلاع کرده و مناسبت و اتفاق میان آنها را بوسیله شکلی نکته سنج تک بررسی فراغت دهد تا ارائه اش از هرگونه بریدن و پرش ناگهانی بوسیله دور باشد. هر گذار از مطلبی به مطلب دیگر، باید با چنان نرمی و ملایمت عارض گیرد تا مخاطب طی فرایندی منسجم و یکپارچه، ایده های سخنران را از آغاز تا پایان پیگیری کند و چکیده ی پیام مورد دیدن وی را بوسیله وضوح دریابد. تندباد فکری، به سخنران کمک می درنگ تا اول با رویکردی واگرا، مجموعه ای از ایده ها را بوسیله روی کاغذ بیاورد و سپس، با رویکردی همگرا، ایده های مرتبط را در نظمی منطقی و پیوسته راه اندازی دهد. اجزای طرح طاسی پیش نویس

بخش های تشکیل دهنده ی طرح طاسی پیش نویس، همانند دیگر انواع طرح کلی، موارد کوچکتر را دربرمی گیرند: نخست: این بخش از پیش نویس باید شامل یک عموم ی موضوعیِ مقدماتی و نیز پیغام هایی درباره ی مذاکره یا دیدگاه خطبه باشد. بدنه: بدنه ی بحث خطبه باید شامل یک یا چند نکته ی اصلی باشد. هر نکته ی اصلی را نکاتی فرعی پشتیبانی می کنند؛ این نکات صوری پیاده شدن شواهد حقیقی مرتبط با مذاکره اصلی تأکید می کنند خواه مذاکره های مخالف را رد می کنند. خراج گیری: سخنران باید مطلب نرم که چطور می خواهد با بازگوکردن دیدگاه خود، مناقشه را به شکلی تأثیرگذار و به یادماندنی جمع بندی کند. این جمع بندی که پایان بسرنوشت شوم دچار کردن خطبه است، باید احساسات مخاطب را هدف گرفته و او را طی ترک سالن، بوسیله اندیشیدن و دگرگونه نگریستن وادارد.

داخل پایان باید گفت طرح طاسی پیش نویس، اساسا تکنیکی برای سازمان دهی ایده هاست؛ بنابراین، نباید گرایش داشت که تو این طرح کلی، همگی ی ایده ها از همان آغاز، از کیفیتی کاملا پخته و جامع برخوردار باشند؛ بدیهی است وقتی که نویسنده ی سخنرانی، داخل مراحل بعدی، استیناف بیشتری انجام می دهد، ایده های خام، پخته نم شده و شکل طرح طاسی نیز اندکی تحول خواهد کرد. چنان که پیش تر گفتیم، انعطاف پذیری، یکی از مهم ترین انفراد های هر طرح کلیِ سخنرانی و در مجموع، هر ارائه ی مطلوب و اثربخش است.

مقالات صوتی مجموعه آموزش سخنرانی و تدبیر بیان تسلط سخنرانی و فن بیان را بیاموزید و مخاطبان را مات و مبهوت خود کنید.

24،000 تومان
20،000 تومان مشاهده میوه مقالات صوتی مجموعه آموزش سخنرانی و تدبیر بیان تسلط خطبه و تدبیر بیان را بیاموزید و مخاطبان را مات و مبهوت خویشتن کنید.

24،000 تومان
20،000 تومان مشاهده محصول
عاطفه انزوا فقط در وجود افراد ذهنی خواه کسانی که تنها زندگی می کنند، ابراز نمی کند. این احساس لوس تو همه افراد کم وبیش حیات دارد و می تواند آن ها را عرشه تأثیر قرار دهد. درون این مقاله، از زبان چندین کارشناس به تجسس علت احساس انزوا در هر رابطهٔ عاطفی می پردازیم. همچنین، راهکارهایی برای خلاصی از این احساس ناخوشایند تنهایی در وابستگی عاطفی دوطرفه ارائه می دهیم. حتما بخوانید:تنهایی؛ مهم ترین مهارتی که هیچگاه کس به شما یاد نداده استاحساس انزوا را بر بگذارید و بپذیرید که به دیگران نیاز داریدآیا تنها زندگی کردن سلامت روان افراد را ترساندن می کند؟

نیلو دردشتی، کارشناس روابط و روانشناسی، درباره این موضوع می گوید: «احساس تنهایی داخل روابط بلندمدت، بیش شایع است. هر فردی که درون یک رابطهٔ دوطرفه محضر دارد، می تواند به عاطفه تنهایی دچار شود. دو دلیل زیاد روبرو برای بروز این عاطفه در طرفین یک مناسبت عاطفی وجود دارد؛ دلیل اول آن است که یک چیز در رابطهٔ آن ها مقاوم کار نمی کند و دلیل دوم آن است که افراد بخاطر پر کردن خلأهای متنوع خود، همدستی عاطفی خویشتن را مسئول می دانند و بوسیله سراغ او می سیلان.» داخل این بین، هر یک از طرفین رابطه مقدور است عاصی باشند. چرا برخی افراد درون رابطه خویشتن احساس تنهایی می کنند؟



یکی از مهم ترین دلایل بخاطر عاطفه تنهایی تو وفاق عاطفی، این است که ارتباط آن قدرها که باید صمیمانه نبوده و بر پایه اصول و احساسات مشترک بنا نشده است. براساس آمار ستاندن شده توسط مرکز تحقیقات پیو (مرکز تحقیقاتی درون واشنگتن دی.سی آمریکا که به ارائه اطلاعات دربارهٔ مسائل، محل ها و روندهای شکل دهنده در جهان می پردازد) درون سال ۲۰۱۸، حدود ۲۸ درصد از افرادی که از زندگی خانوادگی خود راضی نیستند، همیشه خواه اغلب اوقات درون رابطه عاطفی شان احساس تنهایی می کنند. بوسیله این ترتیب، تعداد افرادی که درون مسکن و میان افراد خانواده خویشتن احساس ناراحتی می کنند و خوشحال نیستند، افزودن می یابد.

مرکز تحقیقاتی NORC تو دانشگاه شیکاگو (یکی از بزرگ ترین اداره های تحقیقاتی رها در آمریکا) جدیدترین بررسی عمومی خویشتن را درباره بیشترین تعداد از زوج های متاهل ناراضی و ناخوشایند از سال ۱۹۷۴، تو سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. گری براون، درمانگر ازدواج و خانواده، درباره احساس تنهایی در روابط عاطفی می گوید: «عاطفه تنهایی اغلب زمانی بین زوجین ائتلاف می افتد که ارتباطات عاطفی میان زن و شوهر کم طعم جزیی می شود. حتی در بهینه روابط هم ابراز این طور احساسی ممکن است. وقتی یک یا هر دوی افراد حاضر در وابستگی عاطفی، تصور می کنند که از دیگری فاصله گرفته اند، عاطفه انزوا به آن ها هجوم می آورد.»

جنی تایتز، روانشناس بالینی و نویسنده کتاب «چگونه معنی و خوشحال باشیم»، تو خصوص عاطفه تنهایی بین زوجین می گوید: «ناچیز طاقتی افراد در برابر آسیب ها و انتقادات مختلف همچنین می تواند باعث ایجاد احساس تنهایی در روابط عاطفی شود. مصاحبت نکردن دربارهٔ احساسات یا به وجه اشتراک مجله نگذاشتن اختلاف نظرها و موارد پرمخاطره، یکی از عوامل علامت دهندهٔ عاطفه تنهایی در بین زوجین است. امکان پذیر است، شما با افراد مختلفی نزدیک و صمیمی باشید، اما آن ها چیزهای اضافی درباره واقعیت های وجودی و شخصیتی تان ندانند.»



جالب است بدانید، که رسانه های مدنی نیز می توانند تو پررنگ تیز شدن احساس تنهایی افراد نقش داشته باشند. جنی تایتز در این تک می گوید: «مقایسه کردن روابط خودمان با روابط افرادی که درون شبکه های اجتماعی درگاه دارند، می تواند باعث احساس تنهایی ما شوند. تصور کنید که تو روز عشق (ولنتاین)، شام نیکوکاری را با همکاری زندگی خویشتن صرف کردن کرده اید، اما پس از آن وارد شبکه های مدنی شوید و مشاهده کنید که دیگران جواهرات گران قیمت یا قسمت قسمت کردن گل های بزرگ و بیش ویژه کادو پژمان اند. همین موضوع باعث می شود، احساس تنهایی در وجودتان شکل بگیرد.»

تایتز ادامه می دهد: «وقتی که شما رابطه خودتان را با ارتباط کسانی که داخل شبکه های اجتماعی درگاه دارند، مقایسه می کنید، احساس ناخوشایندی داخل شما شکل می گیرد. براساس چنین احساس ناخوشایندی، اندیشه می کنید که بین شما و انبازی زندگی تان فاصله زیادی وجود دارد. به خشکی امدن همین اساس، کم کم عاطفه تنهایی می کنید. بنابراین برای جلوگیری از بروز احساس تنهایی بین خودتان و شریک زندگی تان، باید زمان خود برای برای گشت وگذار در شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید و از میزان آن بکاهید. هر چه زمان بیشتری را صرف بالا و پایین کردن شبکه های اجتماعی کنید، احساس انزوا در مناسبت عاطفی شما بیشتر خواهد شد.»

براساس مطالعات مجله پزشکی Preventive Medicine در سال ۲۰۱۷، افرادی که روزانه بسیار از دو زمانه در شبکه های اجتماعی می چرخند، نسبت بوسیله افرادی که روزمره فقط نیم زمانه از زمان خود را در این شبکه ها سپری می کنند، دو مقابل بیشتر عاطفه تنهایی دارند.

گاهی اوقات، تنهایی می تواند احساسی خفیه باشد که پیش از برقراری وابستگی عاطفی در افراد حیات دارد. براساس مطالعاتی که تو سال ۲۰۱۶ منتشر شد، انزوا می تواند یک محدودیت و خصیصه خفیه باشد که در فدایی افراد خاص بوسیله صورت پیش فرض وجود دارد. بعضی افراد ممکن است به برهان خصوصیت های ژنتیکی موروثی، احساس تنهایی بیشتری را تو کشش زندگی خویشتن عاطفه کنند. نیلو دردشتی، کارشناس روابط و روانشناسی تو این باره تشریح می دهد: «دخول به یک رابطه عاطفی و استفاده از آن بوسیله عنوان ابزاری بخاطر تداوی احساسات ناخوشایندی همچون تنهایی، بوسیله هیچگاه عنوان راهکار مناسبی حلق. مردم معمولا امیدوارند که با ورود بوسیله یک ربط جدید، همه مشکلات شان برطرف شود و به راه محلول مناسبی برای رفع احساسات بی مزه خویشتن دست یابند، اما تو واقعیت این راهکار جواب نمی دهد. شخص برابر شما، فردی تراشیدن که بتواند تنهایی تان را از بین ببرد.» از کجا بفهمیم که عاطفه تنهایی ما مربوط بوسیله خودمان است خواه گوهر داخل رابطه عاطفی مان دارد؟



اگر واقعیت را بخواهید، تشخیص ریشه احساس انزوا آسان نیست. جاشوآ رُزنثال، روانشناس بالینی و مدیر بخش رفتاردرمانی کودکان و نوجوانان در گروه روانشناسی منهتن، درباره این موضوع می گوید: «اولین گام بخاطر نمره پایه و زمینه احساس انزوا درونی شما در یک رابطهٔ عاطفی، آن است که با شریک زندگی تان درباره احساسات واقعی خود صحبت کنید. اگر در طول مکالمه، شریک عمر شما بتواند دربارهٔ شرایطی که بخاطر خوب کردن احساسات تان خلق کردن کرده است، شهید هایی بزند و باز تیمار احساس تنهایی درون حیات شما ثابت بماند، پس ریشه احساس تنهایی تو جایی غیر از وابستگی عاطفی شما است. داخل چنین شرایطی، احساس تنهایی شما احتمالا موضوعی فراتر از آن است که ناشی از وفاق با شخص دیگری باشد.»

رُزنثال ادامه می دهد: «چنانچه با چنین شرایطی مواجه شدید، بهتر است گوهر احساس تنهایی خود را درون تماس های گذشته و روحیات درونی تان جست وجو کنید.» دردشتی نیز دربارهٔ این موضوع توضیح می دهد: «به محض اینکه هیجانات ابتدایی درون یک رابطه به تکمیل می رسد، افراد احساس تنهایی شدیدی درون وجود خود احساس می کنند و تفکر می کنند که دیگر از سوی طرف موافق درک نمی شوند. یکی از دلایل این احساس تنهایی آن است، که افراد مجدد متوجه خود حقیقی شان می شوند. بنابراین باید ریشه های بروز این احساس انزوا را در وجود خودشان پیدا کنند.»

دردشتی و رُزنثال هر دو عقیده دارند، که تو صورت عاطفه انزوا دوباره پس از صحبت با شریک زندگی تان، احتمالا وفاق شما مشکل دارد و بی مانند موافق تان همچنین احساس تنهایی می یواش. دردشتی در این باره می گوید: «براساس مطالعاتی که نتیجه آن در سال ۲۰۰۹ در مجله روانشناسی اجتماع و شخصیت منتشر شد، انزوا حتی می تواند مسری باشد.»

دردشتی امتداد می دهد: «اگر شما و همسرتان در یک رابطهٔ دوطرفه احساس انزوا می کنید، باید احساسات خود را داخل همهٔ جنبه های مربوط به روابط تان در نظر بگیرید. این موضوع جلال بالایی دارد. آیا درون مواقع با هم بودن عاطفه تنهایی بیشتری می کنید؟ آیا عاطفه آدمی را دارید که نسبت بوسیله زمان پیش از شروع رابطه تنهاتر شده است؟ آیا عاطفه می کنید که شریک زندگی شما درون گذشته، بیش از زمان کنونی برایتان اهمیت قائل بود؟ چنانچه پاسخ طولانی این سوالات مثبت است، یعنی چیزی در جایی از رابطهٔ شما می لنگد. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که دوطرف یک رابطه از یکدیگر دور شده اند. چنانچه در بیشتر زمان های رابطه تان با چنین حساس مواجه می شود، ممکن است بدان معنا باشد که هر یک از شما در موجب های مختلفی حرکت می کنید و با یکدیگر همسو نیستید.» حتما بخوانید: ۱۰ نشانه که بانگ می دهد وفاق عاطفی تان یک طرفه است چگونه داخل یک رابطه بر احساس تنهایی خود قدرت کنیم؟



اگر عاطفه تنهایی، در حال خدشه زدن به رابطه عاطفی شما است و شما مراد دارید که این مشکل را برطرف کنید؛ وقت آن فصیح است که طور دیگری با شریک زندگی خویشتن مصاحبت کنید. براون دربارهٔ این موضوع می گوید: «اولین شلنگ برای رفع این طور مشکلی، آن است که با خودتان و احساسات تان روراست باشید. بعد از شریک زندگی تان درخواست کنید تا برای انجام یک سری گفت وگوهای مهم آماده شود. بخاطر آنکه تو گفت وگوهای دونفره، همسر شما دچار قضاوت های ناخودآگاه نشود، باید بوسیله طور واضح و ساده احساسات خود را اظهار کنید. بوسیله این ترتیب او هم به طور کنجکاو هوشیار عاطفه و تجربه شما خواهد شد.»

براون امتداد می دهد: «در شرایطی با شریک عمر تان گفت وگو کنید، که تامین هستید حالت دفاعی ندارد. اگر او نسبت به مسائلی آسیب پذیر است، سعی کنید آن ها را بشناسید. بی نهایت صادقانه و با لحنی مهربان و خودمانی احساس خود را اقرار کنید. مثلا می توانید احساس خود را این گونه بیان کنید: «می خواهم دربارهٔ اتفاقاتی که تو دنیای درونی من قیافه داده است، با تو صحبت کنم. و بوسیله تو اعتماد دارم. اخیرا احساس سست شدن یدکی دارم، اما بوسیله این ذهنی زدودن که تو را عتاب می کنم، فقط تجربهٔ ناخوشایندی داشتم که می خواهم با تو هم درمیان بگذارم.»

براون افزودن می کند: «مطرح کردن هرگونه موضوع استرس زایی که امکان پذیر است برای شریک تان حیات داشته باشد، می تواند تمرکز او را بوسیله هم بزند و حواسش را از توجه کاملی که به حرف هایتان دارد، پرت بطی ء. باید به عمه نظرات شریک خویشتن گوش دهید و اگر ملتفت جدی که او بی قراری تمایل به رفع بغرنج دارد، می توانید مکالمهٔ خود را داخل علت دیگری ادامه دهید و دربارهٔ حل مشکلاتی که باعث آسیب نظر ربط تان شده است، حرف بزنید.»



تو ادامه، تایتز توصیه می بطی ء: «اگر عاطفه کردید که حاجت بوسیله کمک بیشتری دارید و به انزوا نمی توانید مشکلات خود را حل کنید، بهتر است پیش از آنکه رابطهٔ شما با مشکلات بیشتری مواجه شود، به یک فنی زوج درمانی مراجعه کنید. اگر احساس می کنید، داخل مسائلی انسداد افتاده اید و درون عین حال بخاطر رابطه تان نرخ زیادی قائل هستید، از تداوی های اصولی خصوصی زوجین استفاده کنید و در کلاس های مهارت آموزی مربوط به بهبود روابط زوجین شرکت کنید. آموختن احاطه های مربوط به گشایش روابط زوجین، می تواند روش هایی را به شما بیاموزد، که احساسات خود را پیش از صحبت کردن با شریک شدن زندگی تان مدیریت و از بروز چالش های متاخر جلوگیری کنید.»

پس از همهٔ این مراحل، اگر شریک شما برای گشایش عاطفه انزوا تان از هیچگاه کمکی دریغ نکرد، ولی باز هم این عاطفه بخاطر تان همچنان پابرجا بود، بهتر است بوسیله تعاقب رویه های درمانی برای بهبود شرایط درونی خودتان باشید. از یک درمانگر برای رفع مشکلات خود دستیار بگیرید. دردشتی سفارش می کند: «در چنین شرایطی بهتر است از تراپیست ها کمک بگیرید. چنانچه تحت فشار قرار دارید، به خودتان نگاه کنید و بخاطر محلول مشکلاتی تو وجودتان تمرکز کنید که پیاده شدن روابط تان تاثیرگذار بوده است.»

تجربه نشان داده است، که برطرف کردن احساس تنهایی معمولا تو تنهایی امکان پذیر نیست و باید با انسان داخل ارتباط باشیم. اما دردشتی برای رفع احساس تنهایی توصیه می کند، که برای رفع این شاق در فعالیت هایی مثل مدیتیشن شرکت کنیم. این طور فعالیت ها انسان را وادار به خویشتن نگری می کنند. در واقع کلید محلول مشکل این است: «چنانچه بخواهید با احساس تنهایی خویشتن اسودگی باشید، نباید از عزب بودن خود فرار کنید.» با تنهایی خویشتن روبه رو شوید و سعی کنید دربارهٔ اتفاقاتی که در عزب بودن برای شما و احساسات درونی تان رخ می دهد، آگاهی تصرف کنید. به این ترتیب بغرنج حقیقی را علنی می کنید و می توانید برای رفع آن تکاپو کنید. درون ادامه بخوانید: ۲۱ توصیه بخاطر حفظ یک رابطه عاطفی از راه دور

کتاب الکترونیکی

نرخ نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی دلبستگی



چنانچه می خواهید برهان بسیاری از رفتارهای انبازی عاطفی، یا تا اینکه خودتان را درون وفاق ملتفت شوید، حتما این تاریخ را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده کتاب الکترونیکی
به گزارش دویچه وله، جان واکر لیند، یک آمریکایی هوادار سابق طالبان پس از ۱۷ سال از زندانی درون مرطوب هاوت، در روستا ایندیانای آمریکاآزاد شد. او که حالا ۳۸ سال دارد به گفته وکیلش سه سال پیش از پایان دوره محکومیت و با ضمانت های سنگین آزاد شده است.

لیند درون سطح بین المللی با نشانی "طالبان آمریکایی" شناخته می شود. او در سال ۲۰۰۱ در گرماگرم حمله آمریکا بوسیله افغانستان به دست نیروهای ضدطالبان بومی دستگیر شد و بوسیله نیروهای آمریکایی تحویل گردید. یک سال بعد او در محکمه بوسیله تهمت حمایت از طالبان و داشتن غیرقانونی اسلحه به بیست سال زندان محکوم شد. او با پذیرفتن این اتهامات از خطر زندانی ابد خلاصی یافت.

بستگان و دوستان لیند اصرار دارند که او هیچگاه گاه علیه سرزمین خویشتن دست به اسلحه نبرده است. اما عقیده دیگری هم وجود دارد که لیند را کماکان متقی به افکار و ایده های افراطی می داند. مایک پمیئو، وزیر خارجه آمریکا از افراد دسته دوم است. او آزادی لیند را غیرقابل توضیح و غیرقابل پذیرش خوانده است. پمپئو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز لیند را کماکان پایبند بوسیله عقاید جهادی و افراطی و تهدیدی برای آمریکا توصیف کرد.

اندکی قبل از آزادی لیند، یک شبکه تلویزیونی درون آمریکا از مجله هایی خبر عدل که او از زندان ارسال کرده و تو آنها ضمن مدح از داعش، خود را هم حبس سیاه خوانده است. این نامه ها مربوط به سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ هستند.

قرار است در سه سالی که لیند بوسیله جای زندان تو بیرون به سر می برد ارتباطات اینترنتی او تحت کنترل باشد. او تنها باید بوسیله تعبیر انگلیسی مکاتبه درنگ و بدون مجوز دادگاه اجازه خروج از آمریکا را ندارد.

لیند در قوم ای کاتولیک زاده شده، ولی داخل دوران دبیرستان بوسیله اسلام گرویده است. او سال ۱۹۹۸ در ۱۷ سالگی بوسیله یمن رفت تاعربی یاد بگیرد. چند ماهی قبل از حمله به برج های دوقلوی نیویورک درون سپتامبر ۲۰۱۱ او راهی افغانستان شد تا به طالبان بپیوندد. او پس از دستگیری درون افغانستان چند ماهی را تو یک کشتی جنگی آمریکا به قانون برد.