یک روز در میان نامه فراهان

به گزارش ایسنا، آویشن ملی فوتبال ایران پس از رفتنکارلوس کی‌روش تو بهمن‌ماه ۹۷ بدون سرمربی باقی مانده و داخل طی این ماه‌ها اسامی مختلفی برای نشستن روی نیمکت ایران مطرح شده است. یکی از اسامی محتمل بخاطر نشستن روی نیمکت تیم‌ملی مارک ویلموتس، سرمربی ۵۰ ساله بلژیکی است.

ویلموتس دوران بازی‌اش را از حلقه سن ترویدن بلژیک آغاز کرد و هنگام ۱۶ سال در باشگاه‌های استاندارد لیژ، بوردو و شالکه حضور داشت و درون نهایت در محفل شالکه هم به فوتبالش سرانجام عدالت. ویلموتس ۷۰ بازی ملی هم با پیراهن بلژیک را انجام داد و توانست ۲۸ تراب به ثمر برساند.

مارک ویلموتس در سال ۲۰۰۳ برای چند بازی به عنوان سرمربی موقت شالکه منصوب شد پس از آن در سال ۲۰۰۴ به عنوان سرمربی سن ترویدن انتخاب شد و مقدماتی تجربه سرمربی‌گری‌اش را در اولین تیم دوران حرفه‌ای‌اش آغاز کرد با این حال در اندک از یک سال از این آویشن طرد شد.

پس از طرد از این تیم بلژیکی، ویلموتس به تیم‌ملی بلژیک رفت و بوسیله نشانی کمک دیک ادوکات و پس از آن جرج لیکنز با این دو سرمربی با تجربه شریک شدن کرد تا اینکه در می ۲۰۱۲ با رفتن لیکنز از تیم‌ملی بلژیک، سرمربی بلافاصله این آویشن شد و پس از مدتی به عنوان سرمربی شیاطین قزل معرفی شد.

در دوران حضور ویلموتس تو تیم‌ملی بلژیک، نیکوترین تیم تاریخچه این کشور با حضور بازیکنان جوان مطرح شد؛ تیمی که پایه‌گذاری آن از سرمربیان سابق آغاز شده بود.

ویلموتس توانست با این تیم به شیشه دوربین جهانی ۲۰۱۴ برسد و در مرحله گروهی این رقابت‌ها که با تیم‌های الجزایر، روسیه و کره‌جنوبی هم‌گروه بود، بوسیله عنوان تیم شروع صعود کرد. شیاطین قرمز بوسیله همراه ویلموتس تو مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ کنار یک آمریکا را ضعف دادند اما داخل وهله یک چهارم نهایی با یک تراب طبق آرژانتین مغلوب شدند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

پس از شیشه دوربین جهانی ۲۰۱۴، تیم ملی بلژیک با سرمربی‌گری ویلموتس به یورو ۲۰۱۶ صعود کرد و در این رقابت‌ها پس از صعود از گروهش، با چهار تراب مجارستان را درون جنین یک هشتم بازپسین شکست داد اما تو مرحله یک چهارم بازپسین برابر ولزی که بخاطر اولیه بار در رقابت‌های یورو محضر پیدا کرده بود، با حاصل ۳ بر یک شکست خورد و از تیم‌ملی بلژیک اخراج شد.

مارک ویلموتس پس از یورو ۲۰۱۶ اتهام ابهت به پدر تیبو کورتوآ زد و او را به دادن معلومات و ترکیب بلژیک بوسیله رسانه‌ها در جریان یورو متهم کرد؛ اتهامی که منجر بوسیله شکایت کورتوآ از ویلموتس شد.

او پس از اخراج از تیم‌ملی بلژیک مدتی در هیچ تیمی پیشگاه نداشت تا اینکه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به نشانی سرمربی ساحل عاج انتخاب شد اما پس از اینکه با شکست موافق مراکش نتوانست ساحل عاج را به شیشه ذرهبین جهانی برساند، از این تیم طرد شد.

نکته جالب درباره ویلموتس، حضور دو ساله‌اش درون فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ در حلقه سنای بلژیک است؛ دورانی که چندان با موفقیت همراه نبود و باعث شد ویلموتس مجدد تمرکزش را روی اسب سواری بگذارد.
  • ۹۸/۰۲/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی