یک روز در میان نامه فراهان

راه های غیرقانونی بسیاری برای سرقت پول هایی که مردم بوسیله محنت کسب می کنند، وجود دارد. یکی از کلاهبرداری ها به این صورت است که به طور ناگهانی با افراد رابطه گرفته می شود و کلاهبردار دعوی می درنگ از طرف خدمات درآمد داخلی آمریکا (IRS) وفاق پژمرده است و از کاربر می خواهد که فورا قرضه سابق مالیات خود را پرداخت کند. تو این کلاهبرداری بوسیله قربانیان گفته می شود که می توانند بدهی خود را با خرید گیفت کارت بوسیله استاندارد مبلغ وام و خواندن شماره آن برای کلاهبردار ازطریق تلفن، تسویه کنند. ممکن است با شنیدنِ تعداد افرادی که در تله این حیله محبوس می شوند، غافلگیر شوید.مقاله های مرتبط:نگاهی بوسیله ۱۸ سال خاطره سازی آیتونز؛ کهنه سربازی که بازنشسته شدمک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل امسال عرضه می شود

بنابه گزارش وب سایتاپل اینسایدر، اپلدر سعی است تا از ادامه کشف کردن این کلاهبرداری جلوگیری درنگ و برای این کار، کارمندان اپل استور به مشتریانی که گیفت کارت آیتونزخریداری می کنند، بیانیه ی خاصی ابلاغ می کنند. وقتی مشتریان گیفت کارت را خریداری می کنند، کارمند اپل استور با مشتری وابستگی تلفنی ثابت قدم می کند و بوسیله او می گوید که گیفت کارت آیتونز خارج ازاپ استور یا آیتونز کارایی ندارد و نمی استعداد از آن برای صیقلی مالیات یکروز گرفت. اپل بخاطر اینکه مطمئن شود این پیام بوسیله شنوایی خریدار رسا است، از او درخواست می یواش هشدار دریافتی را ازطریق تجهیزات پایانه فروش قابل محموله (mPOS) نماینده ی اپل استور تأیید کند.

اپل همچنین هشداری را بوسیله بسته بندی گیفت کارت اضافه کرده است. این اعلام خطر با اثر جزیی قزل چاپ شده تا توجه خریدار را به نواخت جلب کند و حاوی این پیام است: «این کارت نمی تواند برای صیقلی های بیرون از اپ استور یا آیتونز استور ایالات متحده، از جمله مالیات به کار اندوهناک شود.»

هشدارهای اپل احتمالا سرعت موفقیت کلاهبرداری یادشده را کاهش می دهد؛ اما همیشه افرادی وجود خواهند داشت که در دام این حیله اسیر می شوند. این کلاهبرداری شبیه ترفند فیشینگ است که توسط کلاهبرداران به کار خمود می شود تا داده ها مهمی مانند عده تأمین اجتماعی، گذرواژه و شماره ی شناسایی شخصی مشتریان ساده را بوسیله ربودن ببرند.

داستان انحصاری که در بدوی روزهای عالمگیر فیشینگ اسیر این بامبول شد و اطلاعات مربوط بوسیله حساب کاربری ای بی خود را بوسیله کلاهبرداران تسلیم کرد، شنیدنی است. عزب ظرف مدت چند دقیقه، حساب کاربری این شخص به دست کلاهبرداری افتاد که سپس مقدمه بوسیله بیع دوربین های گران قیمت و سایر لوازم رده بالای فناوری کرد.



هشدار اپل روی سپرده بندی گیفت کارت آیتونز

گوگل قابلیتی جدید به سیستم عامل اندرویداضافه کرده است که چنانچه ارتباط دریافتی از سوی یک اسپمر باشد، به کاربر اطلاع می دهد. توان صفحه وابستگی یا Call Screen به گوگل اسیستنت اجازه می دهد تا تماس مشکوک را پاسخ داده و بفهمد چه کسی رابطه پژمرده و در همین حین متن مکالمه را روی ورق گوشی شما ارائه دهد؛ درضمن هر زمان که بخواهید می توانید بوسیله مناسبت متصل شوید. بوسیله روزرسانی اتیه iOS 13 محدودیت خواهد داشت که درصورت کوشا کردن آن توسط کاربر، ارتباط دریافتی از سوی افراد ناشناس را مستقیما به پیام انسداد صوتی انتقال می دهد. این ویژگی، «مناسبت گیرندگان ناشناس را دنج کن» یا «Silence unknown callers» اشتهار دارد و عزب به افرادی که درون فهرست مخاطبان شما صبر دارند، اذن ی مناسبت می دهد. گوگلنیز شاید قالب مشابهی را درون بوسیله روزرسانی اندروید Q ارائه دهد. اوایل سال ساری میلادی، کابران اندروید گزینه های جدیدی را در پایین صفحه ی شماره تلفن های مسدودشده اپلیکیشن تلفن مشاهده کردند. این گزینه ها به کابران اندروید اجازه می داد وفاق هایی که در آن ها صیت تماس گیرنده درون فهرست مخاطبان قرار نداشت یا شماره ی تلفن او در آن آشکار نبود و همچنین تماس هایی از تلفن های عمومی را مسدود کنند.

کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا (FCC) تقویم می زند که امسال ۵۰ درصد از ارتباط های دریافتی تلفن های همراه از لفظ اسپمرها یا کلاهبرداران خواهد بود.بیشتر بخوانید:مک بوک پرو ۱۶ اینچی اپل امسال عرضه می شوداحتمال عرضه مک بوک و آیپد با نمایشگر OLED برای جبران کمبود فروش آیفونکاربران حرفه ای از دلایل ابتیاع مک پرو متاخر می گویندافت فروش گوشی های پریمیوم درون منفصل اول ۲۰۱۹؛ ۵۰ درصد سهم بازار ازآنِ اپل استmacOS کاتالینا دربرابر ویندوز 10؛ پیکار اپل و مایکروسافت در دسکتاپ
  • ۹۸/۰۴/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی