یک روز در میان نامه فراهان

ایلنا نوشت: ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی خود، دومین گام خویشتن را برداشت و امروز، یکشنبه اعلام کرد که غنی سازی اورانیوم از سطح ۳.۶۷ درصد فراتر می جوی. تصمیم ایران برای اجرای کاهش تعهدات برجامی خویشتن مورد توجه رسانه های بین المللی صبر گفته است.

آسوشیتدپرس در گزارشی به این غرض صیقلی. در این گزارش آمده است: ایران اعلام کرد که غنی سازی اورانیوم از امروز از سطح ۳.۶۷ درصد فراتر می رود. این درون حالی است که از دیروز فرانسه مجاهدت مضاعفی را برای استخلاص برجام آغاز کرده است.

حال باید نظر که آیا تلاش ها برای نجات این سازش تو حال نابودی به نتیجه می رسد. اروپا تاکنون خود را برای نجات برجام و دستیار به ایران بیش ناتوان نشان داده است. در حالی که به دیدن می رسد نجات این توافق به راحتی با فسخ بایکوت ها و اجرایی شدن تعهدات برجامی سایر طرف ها امکان پذیر است.

بوسیله نظر می رسد عامل غرض امروز ایران، خروج ترامپ از برجام و اعمال بایکوت ها و درگاه نظامی در خلیج فارس و حداکثر تنگ کردن به خشکی امدن ایران و جلوگیری از اجرایی شدن تعهدات سایر طرف ها باشد.  

رویترز هم خبرگزاری مهم دیگری حیات که این خبر را منتشر کرد. تو شناسایی رویترز آمده است: ایران امروز در راستای کاهش تعهدات خود سطح غنی سازی اورانیومش را اوج برد و اعلام کرد که این توان را دارد تا هر مقدار که بخواهد اورانیوم را غنی سازی کند.

ایندیپندنت هم رسانه دیگری حیات که تو اعلام خویشتن به کاهش تعهدات برجامی ایران پرداخت و با عنوان دامنه ایران برای تضعیف برجام به اشعار جزئیات افزایش سطح غنی سازی اورانیوم صیقل.

یورو نیوز نیز با نشر سخنان علی ربیعی سخنگوی قضا و قدر در این ماخذ به بیان جزئیات دستور کار ایران برای کاهش تعهدات برجامی و افزایش غنی سازی اورانیوم پرداخت.

بی بی سی هم تو اعلام خویشتن داخل خبری تحت عنوان تکثیر غنی سازی اورانیوم ایران، بوسیله این تصمیم ایران رمز کرد.

الجزیره همچنین درون اخبار امروز خود، خبر اجرای کاهش تعهدات برجامی ایران را منتشر کرد.

خلیج تایمز هم در خبری با نشانی «تهدید ایران به غنی سازی بیشتر در روزهای آینده»، اجرایی شدن کاهش تعهدات برجامی ایران را پوشش داد.

رادیو اروپای آزاد نیز در اخبار امروز، اطلاع اجرایی شدن گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران را منتشر کرد.

گاردین نیز داخل خبری به این موضوع پرداخت. در خبر گاردین آمده است: ایران بخاطر کود دوم کمی از تعهدات خود تو برجام را زیر پا گذاشت.

دویچه وله غصه درون اعلام امروز خود در خبری به کاهش تعهدات برجامی ایران صیقل و در این باره نوشت: ایران برنامه خود را بخاطر اجرای کاهش تعهدات برجامی اطلاع دادن کرد.

اسکای نیوز حزن خبری را به تصمیم ایران برای اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی خاص عدل و تو این باره نوشت: ایران داخل تازه ترین اقدام خود انفراد های غنی سازی اورانیوم را مافوق پا گذاشت.

خبرگزاری فرانسه نیز، خبر اجرایی شدن کاهش تعهدات برجامی ایران را تک توجه قرار داد.

واشنگتن پست، نیویرک تایمز، تایمز آو اسرائیل و ژاپن تایمز و جروزالم پست همچنین در اخبار امروز خود به اضافه سطح غنی سازی ایران پرداختند.
  • ۹۸/۰۴/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی