یک روز در میان نامه فراهان

کودکان و نوجوانان چینی امروزه دسترسی وسیعی بوسیله شبکه ی وب دارند و به راه هایی از اینترنت استفاده می کنند که بخاطر سلاله های پیش قابل تصور و البته قابل دسترس نبود. سرشت دولتی «مرکز داده ها شبکه ی اینترنت چین» در شریک شدن با خلقت CCYL قاهر بوسیله انجام فدایی تحقیقات شده و به نتایجی بسیار جالب دست پیدا کرده است. براساس این آمار ۱۷۵ میلیون تن از افراد زیر ۱۸ سال چین که ۹۳/۱ درصد از کچل آن ها را شامل می شود، داخل سال ۲۰۱۹ کاربر اینترنت بوده اند. 

آمار منتشرشده همچنین علامت می دهند معیار گسترده بودن مصرف از اینترنت، طی سال گذشته درون چین افزایش محسوس کرده است. بر این اساس گفته می شود مقیاس نفوذ اینترنت در بین چینی هایی که ذیل ۱۸ سال سن دارند و در مناطق شهری ساکن هستند ۹۳/۹ درصد بوده است؛ این عدد تنها ۳/۶ درصد بیشتر از استاندارد نفوذ کردن اینترنت تو بین نوجوانانی است که در مناطق غیرشهری زندگی می کنند؛ ناگفته نماند این مغایرت داخل سال ۲۰۱۸ حد ۵/۴ درصد بود.

آمار موردبحث نشان می دهند صرف نظر از محل زندگی، بسیاری از کودکان و نوجوانان چینی امروزه به اینترنت همواره هستند. تقریبا تمامی این افراد ازطریق گوشی هوشمند بوسیله اینترنت متصل شده اند. در مقایسه ای کوتاه هوشیار می شویم داخل سال ۲۰۱۸، ۹۵ درصد از نوجوانان ایالات متحده ی آمریکا گوشی هوشمند داشته اند. 

گرچه امروزه حداکثر ۸۱/۹ درصد از مدارس چینی مصرف از گوشی های هوشمند را محدود کرده اند، ولی آمار علامت می دهد ۷۴ درصد از جمعیت گره که پایین تر سن قانونی هستند دستگاهی اختصاصی بخاطر پیوند به اینترنت داشته اند؛ ظاهرا ۸۹/۶ درصد از این افراد بخاطر اهداف درسی به اینترنت متصل شده اند. تکثیر این آمار تا حد زیادی به دنیاگیری ویروس کرونا مربوط می شود. کووید ۱۹ مدارس و دانشگاه ها را به تعطیلی کشانده و امروزه حکم آموزش از اسلوب دور و به مایه ی فضای مجازی اجرا می گیرد. این موضوع باعث شده است نمونه استفاده از گوشی های هوشمند و بوسیله تبع اینترنت ارتفاع رود. 



افزون بر موارد یادشده آمار مدال می دهند ۶۱ درصد از کل نوجوانان چینی با هدف تجربه ی ورزش به اینترنت وصل شده اند. ۴۶/۲ درصد از کاربران از اینترنت به قصد انتشار ویدئوهای کوتاه روی پلتفرم هایی نظیر تیک مو و کوایشو استعمال کرده اند. براساس آمار، کاربران چینی بوسیله معادل ی شبکه های مدنی داخل پلتفرم کوایشو وقت می گذارنند؛ موضوعی که نشان می دهد استقبالی گشاد از کوایشو به عمل آمده است. آمار نشان می دهند برضد برخی ادعاها، عزب ۱۷/۳ درصد از نوجوانان چینی از لحاظ روانی به اینترنت وابستگی دارند. البته در نظر داشته باشید که مولود ی این آمار در جای پا تقویم ذهنی پاسخ دهندگان بوسیله دست آمده است؛ بنابراین امکان پذیر است اعداد یادشده دقیق نباشند. 

در حدود ۶۷ درصد از کاربران گفته اند که از اینترنت برای کسب اطلاعات متاخر درمورد گیتی استفاده کرده اند؛ همچنین همین میزان از کاربران می گویند که اینترنت در نقش راهی بخاطر مطالعه ی روزانه ی آن ها بی پرده شده است. ۶۰ درصد از کاربران اینترنت را ابزاری بخاطر سرگرم شدن به حساب می آورند و ۵۳ درصد از آن ها از اینترنت برای انجام کارهای روزمره بهره می گیرند. تنها یک سوم از آن ها گفته اند که از اینترنت برای دید دوستان شان استفاده کرده اند. همچنین شمار کمتری از کاربران یعنی ۱۸/۸ درصد آن ها اینترنت را پلتفرمی بخاطر بیان محسوس دیدگاه ها و احساسات خویشتن به شمار می آورند. 

هرچه زمان می گذرد، شمار بیشتری از والدین نگران سلامتی فرزندان شان به برهان استفاده از اینترنت هستند. ۷۵/۳ درصد از افراد والا سن عرفی چروک گفته اند تا حدی از قوانین نگاهداری از حقوق خودشان برای استفاده از اینترنت آگاهی دارند. آنان همچنین می گویند تا حدی با متد های گزارش رفتارهای نامناسب در فضای اینترنت، آشنا هستند. بسیاری از پلتفرم های اینترنتی امروزه ابزارهایی خاص برای مراقبت از کودکان و نوجوانان دارند؛ ابزارهایی که عموما در پاسخ بوسیله درخواست مقامات دولتی به این پلتفر م ها اضافه شده اند.

تمامی پلتفرم هایی که در مملکت ی ترویج ویدئوی کوتاه فعالیت می کنند و داخل چروک کاربران زیادی دارند، میزبان حالتی ویژه تحت عنوان «حالت والدین» شده اند تا از این شیوه والدین بتوانند مدت زمان استفاده ی کودکان موجودی را از اینترنت محدود کنند. مبصر ترین همکاری ناشر ورزش در چین یعنی تنسنت در راستای مقابله با وابستگی بیش از حد نوجوانان به بازی ها، قوانین سرسختانه رطوبت بخاطر بررسی سن گیمرها و تطابق آن ها با درجه ی اهل سنت بازی ها، رویه کرده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این ماخذ دارید؟بیشتر بخوانید:مصرف اینترنت در روستاهای کشور خلال دوران مسری کرونا دوبرابر شدبقایای راکت چینی لانگ مارچ 5 بی احتمالا درون آفریقا افت کرده استترافیک اینترنت سرویس های نمایش خانگی به صورت کامل محاسبه می شودپردازنده های چینی Zhaoxin بخاطر عرضه عمومی بوسیله کامپیوترهای شخصی آماده شده اندطغیان دوباره ویروس کرونا در چین؛ نگرانی ها از آغاز موج دوم دنیاگیری اضافه یافت
  • ۹۹/۰۲/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی