یک روز در میان نامه فراهان

تاکنون ویدئوهایی منتشر شده است که خودرو های برقی را هنگام اتش گیری امانت های باتری نشان می دهد. ولی حقیقیت این است که پناه این خودروها تا اینکه پس از تصادف، درمقایسه با مدل های مهیا به پیشرانه های احتراقی کمینه نیست؛ چون از ساختار ها و فناوری های ویژه ای روزی می برند.

خودروسازان برای کاهش خسارتی که خلال تصادف به باتری های ولتاژ اوج خودروهای برقی بااطلاع می شود، مدل سازی محصولاتشان را مورد بازبینی صبر داده اند. باتری هایی که در سرنوشت زیرین خودرو با محافظت تمام صبر می گیرد، ایمنی احسان دارند؛ اما ایمن ماندن باتری از انرژی توزیع شده طی برخورد، خویشتن روند ی مهمی است.مقاله های مرتبط:پل استار 2 معرفی شد

دراین زمینه، خودروسازی ولوو از یک فناوری زنهار جدید بخاطر خودرو برقی پل استار 2 رونمایی کرده است. در این محصول، یک تیغه ی جداکننده درهرطرف خودرو و متعاقب تایر های جلو فراغت می گیرد و طی تصادف، اجازه ی جمع شدن چرخ های جلو به جانب عقب را نمی دهد و از اندام ی باتری محافظت می کند. همچنین، این ثمر از یک سامانه ی جدید توزیع کننده ی نیرو هنگام تصادف نصیب می برند که محافظت بیشتری را برای باتری و متعلقاتش تأمین می کند.

مقاله های مرتبط:آلایندگی باتری خودروهای برقی، کمتر از پیشرانه های دیزل تراشیدن

مدل سازی خودروها تاحدود زیادی می تواند آستانه ی تحمل ساختارشان را طی دانا شدن ضربه، بهبود ببخشد؛ ولی درهرصورت از قوانین فیزیک نمی توان فرار کرد. از طرفی، خودروها برای لول نیاز به کارمایه فراوانی دارند. برای مثال، کارمایه ذخیره شده درهر گالن بنزین (۳/۸ لیتر)، کمیت با ۴۰ کیلووات ساعت ظرفیت باتری خودروهای کوچک است. درون تصادف های شدید، آزاد شدن انرژی ذخیره شده داخل خودروها محتمل است و فرقی نمی درنگ این کارمایه از چه سنخ سوختی تأمین شده است؛ بنزین و گازوئیل یا باتری.

البته باتری استاندارد های برقی، در تصادفات نسبت بوسیله محصولات سنتی، احساساتی برنده هستند. بوسیله تفکر افزایش چشمگیر دمای این ترکیبات هنگام تصادف، آتش گرفتن موضعی بسته ها محتمل است و درنتیجه، گرمای حاصل شده به واحد های دیگر همچنین منتقل می شود. یک باتری از هزاران واحد جداگانه تشکیل شده است به طوری که تشخیص قسمت های سالم درحین آتش گرفتن، کاری بسیار دشوار است. درنتیجه ی این اتفاق، کچل باتری منهدم می شود.

مقاله های مرتبط:مهندسی بی نهایت؛ پورشه تایکان ۲۰۲۰نگاهی به آزمایشگاه ایمنی و تصادف خودروهای تسلا



مسئله ی دیگر ولتاژ بالایی است که سامانه ی خودروهای تمام برقی از آن کاربرد می کنند. اکثر نمونه های امروزی با ولتاژ ۴۰۰ ولت کار می کنند؛ درحالی که پورشه تایکان از ولتاژ ۸۰۰ ولت استعمال می کند و درآینده ی نزدیک، سایر محصولات الکتریکی نیز همین ویژگی را خواهند داشت. بخاطر متعلقات خودرو و سرویس های اضطراری هنگام تصادف، یک کابل ولتاژ ارتفاع خراب، خطرناک و کُشنده است. برای همین، مسیر قضیه باید از منبع باتری پیمانه شود. این قانون جدیدی تراشیدن و دهه ها است که داخل موتور اسپرت ادا می شود و از ایجاد جرقه های الکتریکی و به تبعش داغ شدن بنزین طی تصادف جلوگیری می کند؛ تمامی خودروهای ریسینگ و رالی باید از سامانه ی قطع کننده ی باتری به رخ دستی یا خودکار استفاده کنند.

یک اسلوب متعارف که در خودروهای الکتریکی بخاطر قطع جریان برق بوسیله امر می رود، مصرف از فیوز های گرمایی است که خلال تصادف های شدید، آتش خمود و کابل های ولتاژ اوج را پیمانه می نرم. انبازی بوش از سامانه ی جدیدی درسال گذشته رونمایی کرد که خلال فعال شدن ایربگ ها، به کار می افتد؛ این سامانه از یک مهره ی حد کننده ی کابل صاعقه استفاده می کند.بیشتر بخوانید:مرسدس بنز روی تولید باتری خودرو الکتریکی تمرکز می کندمؤثر ترین آپشن های ایمنی خودرو کدام اند؟پروژه شاسی بلند برقی دایسون پس از ۶۰۰ میلیون دلار هزینه، متوقف شدبا فناوری پیشرانه ی مک لارن اسپیدتیل آشنا شوید۲۵ سال با سیستم ESC مرسدس بنز
  • ۹۹/۰۳/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی