یک روز در میان نامه فراهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شورای ممتاز سیاستگذاری سازش طلبان داخل سال 94 و برای انتخابات کانون شورای اسلامی با اصرار احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و با موافقت سیدمحمد خاتمی لباس گرفت. محمدرضا عارف درون دو گرداگرد با اجماع اصلاح طلبان به عنوان رئیس شورای عالی برگزیده شد. این شورا ترکیبی از شخصیت های واقعی و حزبی ارامش طلب وجود و در اولین گام فعالیت خویشتن توانست با عرضه سواد امید، تمام سی سپهر باشگاه دهم درون تهران و حدود 130 سپهر تو کل کشور را بدست آورد.

شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات 96 هم فیروز شد که تمامی کرسی های شورای ایالت تهران و فداکار کلان شهرها را بدست آورد. همچنین در سال 96 از ریاست جمهوری شیخ امان کرد. با این حال تو کامل این ایام برخی احزاب از عموم کارگزاران سازندگی منتقد عملکرد این شورا بودند و پارلمان اصلاحات را پیاده شدن شورای عالی ترجیح می دادند. رسول منتجب نیا بی قراری که در آن مقطع معتمد مقام حزب اعتمادملی وجود نسبت به کم اثر بودن نقش احزاب تو این شورا انتقاد داشت. البته انتقاد دیگر بوسیله شورای عالی درباره نحوه بستن مسوده امید بود چرا که برخی از اعضای لیست امید داخل مجلس دهم راه خود را از توافق طلبان استثنا کرده و پاسخگوی عملکرد خود نبودند.

اما درون انتخابات مجلس یازدهم صفحه برای سازش طلبان و شورای عالی برگشت. پایگاه رای اصلاح طلبان از عملکرد منتخبین خود و از یکسره عارف در باشگاه دهم راضی نبود. با استقبال سرد اصلاح طلبان از ثبت نام در انتخابات و ردصلاحیت شماره ای دیگر از آنها، شورای عالی سیاستگذاری از ارائه لیست خودداری کرد و این اختیار را بوسیله احزاب توافق طلب رحم که خودشان درباره نحوه چگونگی حضور در انتخابات تصمیم بگیرند. حزب کارگزاران یک لیست و 9 حزب دیگر سازش طلب نیز یک لیست ارائه کردند که اشتراکات زیادی درون دو مسوده وجود داشت اما اصلاحات حاصل انتخابات را به رقیب واگذار کرد.

 پس از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، محمدرضا عارف رئیس شورای برجسته سیاستگذاری و موسوی لاری نایب مهتر این شورا استعفا دادند و شورای عالی هنوز هیچ نشست ای برگزار نکرده است. عارف داخل اسفند ماه استعفای خویشتن را بوسیله داود محمدی دبیرکل انجمن اسلامی معلمین اعلام کرده است. محمدی بوسیله نمایندگی از اصلاح طلبان مجوز فعالیت جبهه توافق طلبان ایران اسلامی را از باشگاه ماده 10 احزاب گرفته بود چون این مجلس از اصلاح طلبان خواسته بود که بخاطر فعالیت انتخاباتی خویشتن «جبهه» را جایگزین «شورای ممتاز» کنند چون در قانون جدید فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی، فعالیت های ائتلافی باید درون قالب جبهه باشد و محمدی مسئول جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی وجود.

داود محمدی درباره استعفای عارف گفت: «عارف با وی در این ماخذ صحبت هایی داشته است و او  از استعفای موسوی لاری ناراحت است. با این حال جلسات شورای سیاستگذاری که بوسیله خاطر کرونا تشکیل نمی شود و این موضوع در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم هنوز مطرح نشده است. فعلا موضوعی که عارف مطرح کرده است در حال معاینه است و در این زمینه صحبت می کنیم.» حالا  باید عاشق واکنش اصلاح طلبان بود. آیا آنها عارف را برای ماندن داخل شورای عالی شادمان می کنند خواه اینکه شورای عالی را با رئیس و هیات رئیسه جدید دنباله می دهند یا ظهر خلق ائتلافی متاخر خواهند رفت؟ البته ایده تشکیل پارلمان اصلاحات هم همچنان روی میز است. علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب اخیرا در گفت و گویی درباره پارلمان اصلاحات گفته است:« موضوع تشکیل این پارلمان رفت و رجعت هایی به کمیته دیپلماتیک شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داشت و تو نهایت در بخش معاینه اساسنامه آن متوقف ماند. هرچند که در ماه های اخیر بوسیله برهان همزمانی با ایام انتخابات این موضوع مورد مطالعه راحتی نگرفته اما همچنان بحث تشکیل پارلمان اصلاحات تو دستورکار قرار دارد.»
  • ۹۹/۰۴/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی