یک روز در میان نامه فراهان

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، حبیب الله مسعودی فرید امروز در کنفرانس خبری ویدئوکنفرانس پیش روی کرد: ۷۰ درصد این کودکان اوراق هویتی ندارند. به این معنا که ورود و حضور آنها در ایران غیرمجاز است.

وی گفت: عده ای از این کودکان با خانواده با برنامه ریزی از قبل گلچین شده برای فقره بوسیله ایران می آیند و دو روز بعد از ورود به ایران، در خیابان و طریق چهارراه ها هستند.

مسعودی فرید با پافشاری به خشکی امدن ضرورت شفاف بودن دادرسی های مهاجرتی اعتراف داشت: دیپلماسی خارجی به اداره های حمایتی ربطی ندارد اما هنگامی که مرزها مستقل شود و اتباع بیرون نشوند، بار آن به اداره بهزیستی کشور تحمیل می شود. درحالی که منابع سازمان برای کودکان ایرانی است. 

او افزود: عده ای از اتباع بیگانه با ویزای توریستی و زیارتی مسبوق سرزمین می شوند اما می قرین و با امتداد این روند، چرخه کودکان امر و خیابان متوقف نمی شود.

این مسئول تاکید کرد: بخاطر توقف حرکت دورانی تولید کودکان حکم و خیابان تو تو کشور حزن باید دنبال سیاست های ضد فقر، آمایش ناحیه و ترقی متوازن استان های قلمرو باشیم.

معاون امور اجتماعی دایره بهزیستی کشور در امتداد صحبتش از انسان شوق که از کمک نقدی به کودکان کار و خیابان خودداری کنند و فقط به آنها خوراکی بدهند. متاسفانه انسان از روی حس ترحم و دلسوزی بوسیله کودکان کار و خیابان کمک می کنند و از این طریق بوسیله برده داری نوین دامن می زنند. 

مسعودی فرید ابرام کرد: پژوهش ارتکاب شده درباره زباله گردی نشان می دهد که ۲.۵ تا ۳ درصد سود ناشی از خاکروبه گردی به کودکان فرمان و خیابان می رسد و بقیه به جیب واسطه ها و پیمانکاران می رود.

معاون امور اجتماعی راه اندازی بهزیستی کشور گفت: فرمان در خیابان و زباله گردی بدترین محظور کار کودک هستند که داخل آنها از رشد همه جانبه خردسال غفلت می شود.

مسعودی بی همتا افزود: با طرح های ضربتی جمع آوری کودکان کار و خیابان و همچنین با هرگونه کار طفل زیر ۱۵ سال مخالف هستیم. ولی کودک ۱۵ تا ۱۸ سال هم نباید درون خیابان کار کند. زیرا که به قد و روان او آسیب وارد می شود. دخول صغیر به خیابان برای کار موافق با بچه آزاری است.

وی گفت: بسیاری از کودکان کار و خیابان هویت مشخصی ندارند و اسامی مشابه بین آنها زیاد است و ایرانی و افغانستانی اسامی شبیه دارند. بنابراین اسکن عنبیه چشم یکی از ابزار تشخیصی بهزیستی است که بناست بخاطر نسوان آسیب دیده غصه اجرایی شود.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی ناحیه با یادآوری غیرمجاز بودن ۷۰ درصد کودکان امر و خیابان گفت: در این رابطه جلساتی با اداره اتباع داشتیم تا آنها را گلچین تکلیف کنند و با سفارت افغانستان نیز جلساتی برگزار شده است.

مسعودی فرید با اعتراف اینکه ۳ مرکز برای غربالگری و ۲ مرکز برای نگهداری موقت کودکان کار و خیابان تو تهران ایجاد شده است، افزود: حداکثر کودکان یک تا سه گانه هفته در این مراکز نگهداری می شوند اما با ورود غیرمجاز آنها این فرآیند دچار مشکل می شود.
  • ۹۹/۰۴/۱۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی