یک روز در میان نامه فراهان

انبازی سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران منیع شب پیش از آغاز به کار نمایشگاه بین المللی، شناسایی تعطیلی آن را به غرفه داران اعلام کرده است. این داخل حالی است که ستاد مقابله با کرونا از ۲۴ تیر برگزاری هرگونه همایش و تجمعی را تو تهران ممنوع اخبار و اطلاع رسانی کرد که این انفراد ممکن است تسلسل شود؛ همان گونه که طبق آخرین اخبار،این ممنوعیت تا پایان هفته ی آینده هم امتداد دارد و تهران به لطافت در میان استان های قرمز ازلحاظ شیوع ویروس کرونا داخل ناحیه قرار پژمرده است.

براساس اطلاعاتی که زومیت از صحبت با غرفه داران نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی بوسیله دست آورده ، آن ها پس از دوبار به تعویق افتادن نمایشگاه طبق با برگزاری اش بوسیله این زودی نبودند و تصور نمی کردند تعویقی ۹ روزه بتواند وضعیت را برای حضور انسان تغییر دهد.

هاشم علویان یکی از غرفه داران نمایشگاه بین المللی است که سال ها در نمایشگاه های اروپا و دُبی غرفه برپا می کرد و امسال ابتدایی مرحله در ایران به برگزاری نمایشگاه بو و ادکلن و اسپری خود رفتار کرده بود. او درون گفت وگو با خبرنگار زومیت می گوید ابتدا قرار بود نمایشگاه بین المللی مواد شوینده و بهداشتی نخست اردیبهشت برگزار شود؛ اما این تاریخ با عهد اوج کرونا مصادف شد و تا ۳۱ اردیبهشت کل تهران قرنطینه شد و امکان برگزاری نمایشگاه ساده نبود.

علویان اضافه می نرم مانند تمام گیتی با مسری گسترده ی ویروس کرونا، نمایشگاه های مختلف به تعویق افتادند و درون ایران همچنین در آن زمان، بنا بر تصمیمی صنف ای برگزاری نمایشگاه سه ماه عقب افتاد؛ یعنی تا مطلع مرداد. درنهایت، ۲۰ آماج کارت های فراخوانی حدود ۵۰۰ کسب و حکم حاضر درون نمایشگاه بین المللی طبع و برای مشتریان و فعالان صنف مواد شوینده و بهداشتی ارسال شد. علویان به زومیت می گوید اواخر تیر، شرایط کرونا باردیگر در تهران بحرانی و تاریخچه ۹ مرداد برای برگزاری نمایشگاه تعیین شد.

بوسیله گفته ی وی، تعویق ۹ روزه ی نمایشگاه تعرض تمامی غرفه داران را به همراه داشت؛ چراکه آن ها تصور نمی کردند در یک هفته یا دَه روز وضعیت به اندکی تغییر بطی ء که برای برگزاری نمایشگاه مساعد باشد؛ بااین حال مسئولان نمایشگاه به شدت تأکید می کردند نمایشگاه قطعا برگزار می شود و شریک های اجنبی هم همه تو آن حضور نمایان می کنند.

پافشاری مسئولان به برگزاری نمایشگاه تا پنج روز پیش از تاریخچه برگزاری هم ادامه داشت. بوسیله گفته ی علویان، ازآنجاکه دکور غرفه ها از چهار روز قبل از آغاز نمایشگاه باید انتصاب شود، غرفه داران هنوز بابت ظن برگزارنشدن نمایشگاه نگرانی داشتند و ضمن بروز این نگرانی التماس می کردند درصورت حدس بوسیله تعویق افتادن مکرر ی نمایشگاه، برگزاری آن در تاریخ اخبار شده لغو شود.

باری، مسئولان شدیدا بوسیله برگزاری تأکید می کردند و درنهایت، غرفه داران مبدا بوسیله برپایی دکورهای خود کردند. طبق گفته ی غرفه داران نمایشگاه بین المللی تهران، تنها نصب دکور در غرفه مبلغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان خرج دربر دارد و بوسیله دلیل سنخ مواد به کاررفته درون آن نیز، امکان نگه داری طولانی مدت حیات ندارد و ظاهر دکور پس از گذشت نهایتا یک ماه افت پیدا می کند و زیبایی خود را از دست می دهد. حال آنکه درست شب پیش از برگزاری نمایشگاه، مسئولان از لغوشدن آن خبر دادند.



علویان تأکید می کند این اتفاق در هیچگاه کجای گیتی رخ نمی دهد و هیچگاه نمایشگاهی تو شب برگزاری چنین اقدامی نمی کند. او می گوید نمایشگاه های مختلف در سطح جهان به جهت مسری کرونا، چندبار بوسیله تعویق محذوف یا حتی ابطال شده اند؛ اما از چندین روز قبل دراین باره خبر رسانی می کنند تا هزینه های اضافی بوسیله غرفه داران تحمیل نشود. این در حالی است که مسئولان نمایشگاه تهران چند ماه از نحوه ی تأثیر و عملکرد ویروس کرونا هوشیار بوده اند و نباید چنین تصمیماتی را به لمحه ی آخر موکول کنند و پیش از آن، داخل تصمیم گیری درباره ی این موضوع بی اعتنا و بی مداقه باشند.

علویان درباره ی دیگر خسارات واردآمده با لغو یک باره ی نمایشگاه، به دعوت از میهمانان خارجی اشاره می درنگ که بلیت هواپیما و هتل برای آن ها رزرو شده بود و با این موافقت غافل گیرکننده، غریزی است که آن ها دیگر به شرکت ها اعتماد نکنند و خود را در موضع بی ثباتی برای سفرکردن قرار ندهند. تقبل هزینه ای برای تهیه ی موادغذایی بوسیله منظور خوش آمد از میهمانان، تهیه ی هدایا، خرج ی دربست ی غرفه، درکنار نفقه های جانبی کوچک تیز مانند تدارک ی کارت هدیه، انتشار بروشور، هزینه های رفت وآمد از دیگر ضررهای مالی تحمیل شده بوسیله غرفه داران شاگرد از یک تصمیم گیری سردستی است.

علویان می گوید سالن های مخصوص غرفه داران در نمایشگاه اکنون پلمپ شده اند تا دکورها حفظ شوند و نمایشگاه در اولیه فرصت برگزار شود؛ بااین حال برملا نیست تاریخ بعدی برگزاری نمایشگاه چه زمانی باشد و مقدور است دکورها دیگر سالم نمانند. وی داخل پاسخ به این استفسار که چقدر از خسارات واردشده پیگیری شدنی و بازگشت پذیر هستند، به خبرنگار زومیت می گوید: «چند شرکت ازجمله شرکت ما برنامه ریزی کرده ایم که شنبه جلسه ای برگزار و موضوع احتمال مسترد داشتن مبالغ صرف شده را بررسی کنیم و متوجه شویم که باید شکایتمان را کجا ببریم.»

به باور وی، بغرنج رادیکال که بسیار بدیهی می کند، این است که با حیات اعلام ممنوعیت برای برگزاری نمایشگاه و تجمع که حدس پرعضله بخاطر تمدید آن می رفت، مسئولان نمایشگاه منفعت مالی خود را درنظر گرفته اند و بوسیله برگزاری قهری نمایشگاه مداومت می کردند و عزب با اخطار نیروی انتظامی در آخرین لحظات مجبور شدند برگزاری نمایشگاه بین المللی را لغو کنند.

با اینکه شرکت های حاضر در این نمایشگاه خود انتظار حضور بیش از ۲۰ درصدی شریک شدن کنندگان را به انگیزه شرایط مسری کرونا نداشتند، حال ضرری که تصمیمی نسنجیده به آن ها تحمیل کرد، زیاد وافر تر از برگزاری نمایشگاه داخل حالت اولیه بود. علویان می گوید وقتی وضعیت فورس ماژور اتفاق می افتد، تمام تعهدات الغا می شود و درنهایت می توانیم با اعمال فشار، هزینه ی تقبل شده برای غرفه را پس بگیریم؛ اما دکوراسیون که هزینه ی بیشتری دارد، پرت است به ما پس داده شود.

ناامیدی فروشندگان و شرکت ها و میهمانان نمایشگاه بابت تصمیمات خودسرانه و عاری هماهنگی با نهادهای بهداشتی در وضعیت کنونی، ضربه های بیشتری کنار تن شکننده ی اقتصاد کشورمان خواهد زد. وقتی مسئولان مرتبط برای حفظ سود شرکت ها و غرفه داران درکنار منفعت شخصی خود تلاش نکنند، دوری برگزیدن تصرف و کارها از همکاری با آن ها خواه تا اینکه باهم اتحاد کردن با شرکت های اجنبی حساب دان خواهد حیات. علویان درپایان به زومیت می گوید دید این بی برنامگی و تصمیم گیری غیرمنطقی که سرمایه ی مرا از بین می برد، باعث شد به فکر بیفتم شیوه ی کسب وکارم را به سمت آنلاین ببرم و دیگر درون هیچگاه نمایشگاهی در ایران شرکت نکنم.بیشتر بخوانید:کاهش درآمدهای گوگل در سه گانه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ هنگام ۱۶ سال اخیر بی سابقه بوده استقیمت بیت کوین برای اولین بار داخل یک سال گذشته به ۱۱٫۶ هزار دلار رسیددارندگان ماینرهای قاچاق، یک ماه بخاطر خوداظهاری مهلت دارنداپل با عبور از آرامکو باارزش ترین شرکت جهان شد۵۰ میلیون تومان مالیات سالیانه برای واحدهای مسکونی خالی درنظر گرفته شد
  • ۹۹/۰۵/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی