یک روز در میان نامه فراهان

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ای بی سی نیوز در حالیکه هفت ماه از اول پاندمی کووید-۱۹می گذرد، دانشمندان در تقلا هستند که علت این تفاوت را دریابند.

چند نظریه در این باره مطرح شده است. یک عملی این است که دستخوش شدن به سایر ویروس ها داخل گذشته ممکن است به مبارزه بدن با ویروس کرونای جدید کمک کند. چهار کروناویروس دیگر باعث سرماخوردگی می شوند و عملا مرگبار نیستند.

پژوهشگران انستیتوی زنهار شناسی «لا هولا» یافته های جدیدشان را درباره چگونگی پاسخ مایه حمایت بوسیله کووید-۱۹ درون ژورنال Cell منتشر کردند. این یافته ها علامت عدل افرادی که قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، هنگامی مکرر تو معرض کروناویروس جدید قرار می گیرند، پاسخ زورمند حمایت ابراز می دهند، چرا دستگاه ایمنی از قبل این ویروس را می شناخته است.

ولی این پژوهشگران همچنین دریافتند که حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد از افراد مورد برسی که هیچگاه دچار عفونت کووید-۱۹ نبودند، پاسخ ایمنی قوی به این ویروس علامت می دهند.  این دانشمندان احتمال دادند که بدن این افراد بوسیله علت مناسبت سابق با خویشاوندان نزدیک کووید-۱۹ – یعنی کروناویروس های عامل سرماخوردگی- اقتدار «بازشناسی» کروناویروس جدید را هویدا کرده است. سرماخوردگی احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

شمار اضافی از ویروس ها در رده کروناویروس ها راحتی می گیرند، از یکسره ویروس های عامل سرماخوردگی، سارسو مرس.

یک بررسی منتشر شده در ژورنال ساینس درون اوائل ماه اوت استاندارد های خون به دست آمده پیش از کشف پاندمی کووید-۱۹ را تجسس کرده بود. این دانشمندان با جدا کردن سلول های کنف از این نمونه ها دریافتند که این سلول ها پاسخ قوی مشابهی را نسبت به ویروس کووید-۱۹ و چهار کروناویروس دیگر عامل سرماخوردگی از خود علامت می دهند.

این یافته ها می توانند توضیح دهند که چرا فداکار از افراد دچار بی علامت هستند یا دستخوش مصیبت خفیف تر می شوند و سایرین بلای ناگهانی شدیدی پیدا می کنند.

با حیات جالب بودن این یافته ها اما اقدام ویروس ها و سلول های ایمنی در آزمایشگاه نسبت به بدن انسان متفاوت است  و بنابراین باید منتظر پژوهش های بیشتر داخل اثبات این یافته ها وجود.

از طرف دیگر با وجود اینکه هر کسی دست کم یک بار تو عمرش سرماخورده است، اما شدت بیماری کووید-۱۹ بین افراد متفاوت است. بنابراین عوامل دیگری اندوه امکان پذیر است دست اندرکار باشند.

برخی کارشناسان معتقدند دلیل این نفاق ممکن است بیشتر به ژنتیک مربوط باشد تا ابتلای قبلی به سرماخوردگی.

آدم ها از شمارش ژنتیکی با تیمار فرق دارند. کودک هایی هستند که داخل کشش سال ۱۰ تا ۱۲ بار برد می خوند که کاملا غیرعادی است و هنگامی که ژنوم آنها تجسس می شود، تشنج هایی یافت می شود که آنها را نسبت بوسیله سرماخوردگی آسیب پذیرتر می کند.

برخی از دانشمندان غم به ضعف وسیله ایمنی در سالمندان به نشانی موجب بلای ناگهانی شدیدتر در آنها اشاره می کنند.

با افزایش سن دستگاه ایمنی تحلیل می جوی. این پدیده را «پیری امن» می نامند و تو این شرایط بدن دیگر قرین سابق نمی تواند عفونت ها را کنترل یواش. بنابراین عفونت شدیدتری ابراز می کند و علائم غصه شدیدتر می شود.
  • ۹۹/۰۶/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی