یک روز در میان نامه فراهان

در ماه جولای، ولتا تراکس (Volta Trucks) فداکار مشخصات و تصاویری از رندرهای گرافیکی کامیون برقی زیرو (Zero) را ارائه داد. اندوه حالا این استارتاپ نمونه اولین کامیون برقی زیرو را رونمایی کرده است و گفته می شود که مراحل آزمایش سال آینده آغاز خواهد شد و درون سال ۲۰۲۲ بوسیله مرحله ی تولید بازپسین می رسد.



کامیون برقی ۱۶ تنی ولتا زیرو که به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای حمل بار و بسته های پستی در درون ده طراحی شده، دارای حداکثر سرعت محدودشده ۹۰ کیلومتربرساعت و امانت باتری ۱۶۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت بخاطر دستیابی بوسیله ظرفیت پیمایش بیشینه ۲۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ طولانی است. این مایه محموله ونقل وهله فضایی بوسیله حجم ۳۷/۳ متر مکعب در عقب (حجم کافی برای قرار دادن ۱۶ پالت برابر معیار اروپایی)، با ظرفیت حمل جنین ۸/۶ قامت حاضر می کند.

راننده در وسط اتاقک روی صندلی چرخان با ارتفاع حدودی ۱/۸ متر می نشیند که نسبت به کامیون های عادی پایین نم است؛ پایین تر استراحت دریافت راننده، رابطه تصویری مرده تازگی را میان شوفر و پیرامون کامیون امکان پذیر می کند. نمایشگر مرکزی با صفحه لمسی درکنار آن برای کنترل چراغ ها، ناوبری، دستور کار ریزی مسیر، سیستم تهویه مطبوع، ارتباطات و مشغولیت وجود دارد و ازطریق پنجره های جلال که برای نیکوترین کردن دیدن و کاهش نقاط کور طراحی شده اند، شوفر از دید ۲۲۰ درجه بهره مند می شود. بوسیله لطف طراحی بهینه، این خودروی الکتریکی به امتیاز پنج ستاره حمل ونقل لندن برای گشایش وضعیت دیدن وسایل حمل ونقل سنگین دست می یابد.

در کامیون برقی زیرو از دوربین های دید عقب بوسیله جای آینه های جانبی سنتی استفاده می شود؛ دوربین ۳۶۰ منصب نیز به شوفر چشم اندازی همگی جانبه از اطراف خودرو می دهد و سیستم امتیاز اشیا نیز در کناره های خودرو بود دارد که به راننده برای تشخیص حضور وسایل نقلیه، عابران پیاده یا سایر کاربران جاده ای داخل نقاط کور دید کمک می کند. درهای کشویی در دو طرف کابین برای ادخال و خروج سریع در خیابان های شلوغ خواه مصنوع مدل سازی شده اند.



ولتا تراکس امیدوار است که جدیدترین جهیز های دستیار راننده مانند تشخیص علائم تربیت و رانندگی جاده ای، دوربین لول معکوس در عقب، معاون تغییر خط حرکت، آژیر خروج از خوش نویسی و همچنین فرمان فعال روی کامیون برقی زیرو نصب شوند. اپراتورهای ناوگان حمل ونقل همچنین قادر خواهند بود تا بوسیله دستیار سیستم نظارت درایت مصنوعی، این کامیون ها را بخاطر مدت طولانی رطوبت درون جاده ها نگه دارند و از خدمات آن ها استفاده کنند.

گفته می شود این استارتاپ، نخستین تولیدکننده خودروهای تجاری تمام الکتریکی در اروپا است که از فناوری e-Axle استعمال می یواش. فناوری e-Axle امکان خیساندن موتور الکتریکی، مجری دنده و پایه خودرو را داخل یک پکیج ریختگی و کارآمد مهیا می درنگ. سپرده باتری فسفات آهن لیتیوم درون بین ریل های شاسی کامیون قرار دارد و بوسیله صورت ماژولار خواهد بود که بوسیله ولتا تراکس اجازه می دهد کامیون هایش را مطابق با نیازهای خاص اپراتور تنظیم کند.

قاب های بدنه بیرونی، برخی از تزئینات تو کابین و پنل های عضو از الیاف کتان و رزین های زیست خرابکاری پذیر ساخته شده اند. لیف کتان توسط شرکت Bcomp سوئیس و با همکاری آژانس فضایی اروپا مصنوع شده است و گفته می شود که از دید سختی و سبکی با فیبر کربن انطباق می کند، اما بخاطر تولید آن ۷۵ درصد دی اکسیدکربن کمتری استفاده می شود. این لیف پس از آن با رزینی به دست آمده از چربی کلزا (کانولا) ساخت شریک شدن Bamd انگلیس اختلاط شده و به صورت پنل در می آید. مسئولان ولتا تراکس می گویند که ترکیب پنل های کامپوزیت جسم و ساختار فلزی کفی و قاب فضایی از دیدن عملکرد تصادف و کنف به حد ی سازه های فولادی مورد استعمال کارایی دارد.مقاله های مرتبط:اولین کامیون های برقی ولوو تولید شدندکامیون برقی مرسدس بنز بوسیله زودی تولید می شود

کامیون برقی زیرو دارای ۹،۴۶۰ میلی متر طول، ۳،۴۷۰ میلی متر ارتفاع و ۲،۵۵۰ میلی متر عرض است و می توان عاری نیاز به تغییر ابعاد، آن را با یخچال اختیاری نیز دراختیار داشت که از همان باتری پیشرانه تغذیه می شود.

راب فاولر، مدیرعامل شرکت ولتا تراکس گفت:ادوات نقلیه تجاری، وجود تجارت و معیشت در شهرها را تشکیل می دهند؛ اما کامیون های بزرگ امروزی به نعوظ خطرناکی خود را بوسیله خیابان های ما تحمیل می کنند و به خشکی امدن محیط اطراف ما احاطه می یابند. ما با راه اندازی کامیون برقی ولتا زیرو تو حال تحول چهره ی حمل ونقل جاده ای هستیم. ولتا تراکس داخل حال ارائه ی تمجید جدیدی از وسایل نقلیه تجاری بزرگ و نحوه عملکرد و ادغام آن درون شهرهای آینده است. این امر توسط سه گانه رکن حمایت و مقاومت و فناوری خودروی الکتریکی امکان پذیر است که ولتا تراکس را بوسیله عنوان یک کسب وکار پیشرو تحسین می کنند. به این موارد، پیشنهاد بی نظیر سیستم مدیریت کامیون ها را افزودن کنید که تحولی بزرگ در مدل تجاری شرکت های حمل ونقل وعده به حیات خواهد آورد. ما در استارتاپ ولتا تراکس مستقیماً به لول اجتماع به جانب آینده خودروهای برقی کمک می کنیم. 

مسئولان ولتا تراکس می گویند که قبلا سفارشات خود را از پذیرندگان اولیه قبض کرده اند و به دنبال اول آزمایش های عملیاتی با برخی از ارشد ترین انبازی های تحویل لوازم و تدارکات اروپا هستند که این کار از شقه مبدا سال ۲۰۲۱ آغاز می شود. مراد می رود که اولیه مقیاس های تولیدی تو سال سپس (۲۰۲۲) راهی بازار انگلستان شود. 



اگرچه هنوز هیچگاه قیمتی بخاطر کامیون برقی ولتا زیرو مشخص نشده، مسئولان ولتا تراکس معتقدند که بمنظور این کامیون برقی حدود ۹۰ درصد قطعات مکانیکی کمتری نسبت به کامیون های فراهم به پیشرانه احتراق تویی دارد، ارج نهایی آن با یک کامیون دیزلی برابری می کند.بیشتر بخوانید:اینفینیتی QX80 معیار ۲۰۲۱ شناساندن شددوج چلنجر موپار 2021 با نرخ ۱۴۳ هزار دلار معرفی کردن شداستون مارتین ویکتور شناساندن شدپیش نمایش از جیپ گرند واگونیر ۲۰۲۲ معرفی کردن شدجیپ رانگلر 4xe پلاگین هیبرید معرفی کردن شد
  • ۹۹/۰۶/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی